• Threadman

    Nakenhet i omklädningsrum

    Igår var jag på ett badhus i Brickebacken i Örebro. Jag var där bara för att basta. Innan jag gick in bastun så stod jag vid en spegel i omklädningsrummet och rakade mig, utan kläder. Det var ingen i omklädningsrummet då. Sen kommer det in en kille. Efter 30 sekunder säger han: "det inte är normalt att stå och raka sig utan kläder". Varpå jag säger "Varför inte?". Han säger då att det kan komma in barn. Då svarar jag: "Och vad spelar det för roll?". Jag blev bara lite chockad över detta. Aldrig varit med om något liknande tidigare. Killen var givetvis Arab/muslim, men visste inte att den här naken prydheten existerade även bland killar. Är det bara jag som tycker att det är helt crazy att skälla på någon för att man står naken i ett omklädningsrum?
  • Svar på tråden Nakenhet i omklädningsrum
  • Aliona

    Hur vet du att han var muslim? Det finns en hel del kristna Araber också, och ateister för den delen med.

  • MRAKas

    Det kan aldrig på något sätt anses fel att vara naken i ett omklädningsrum. Punkt.

  • Magical
    Threadman skrev 2020-09-03 19:12:35 följande:
    Igår var jag på ett badhus i Brickebacken i Örebro. Jag var där bara för att basta. Innan jag gick in bastun så stod jag vid en spegel i omklädningsrummet och rakade mig, utan kläder. Det var ingen i omklädningsrummet då. Sen kommer det in en kille. Efter 30 sekunder säger han: "det inte är normalt att stå och raka sig utan kläder". Varpå jag säger "Varför inte?". Han säger då att det kan komma in barn. Då svarar jag: "Och vad spelar det för roll?". Jag blev bara lite chockad över detta. Aldrig varit med om något liknande tidigare. Killen var givetvis Arab/muslim, men visste inte att den här naken prydheten existerade även bland killar. Är det bara jag som tycker att det är helt crazy att skälla på någon för att man står naken i ett omklädningsrum?
    Jag hade också reagerat om någon stod naken och rakade sig, det är tämligen onödigt. Hur svårt är det att dra på sig badbyxor eller en handduk? 

    Du är bara larvig som drar upp "muslimkortet"- Finns extremt många svenskfödda som skulle känna detsamma. Alla kanske inte säger något men jag tycker bara det var bra att han sade något. 
    Och varför talar du om exakt vilket badhus det gäller? Är det för att låta oss örebroare (som känner till stan) förstå att det är ett område där det kan finnas en del invandrare. 

    Har du förresten sett det här klippet från The Graham Norton Show. De pratar om nakenhet på gym  Flört .  Du kanske därmed förstår att det finns andra som tycker som killen du nämnde: 



  • roflgrodanbolltroll

    Jag tycker man får vara glad och tacksam om det värsta som händer på herrarnas är att någon rakar sig naken... Homosexuella som har sex i bastun, folk som stökar ner, snuskar sig, klottrar, runkpellar som i smyg tar kort på folk osv.

  • Mint

    I det här fallet hade jag definitivt dragit på mig underkläder eller en handduk. Om det inte var så att det var könet som rakades? Det hade jag i så fall gått hem och skött.

    Det är något exhibitionistiskt med att stå helt näck längre än vad nöden kräver. Ja, även i ett omklädningsrum.

  • brallison

    Badhus = simhall? I så fall, vad jag förstår så är det egentligen förbjudet att raka sig där ioht. Eller gäller det bara kvinnor, för att på omklädningrum för kvinnor står det altid rakt och tydligt att man inte får raka sig, klippa naglar och färga håret...

  • CapitanG

    Jag kan till viss del köpa din inställning/fråga vad gäller nakenhet och med det att nakenhet bör vara något naturligt och ?oladdat?. Personligen skulle jag nog trots det skylt mig med en handduk, men det är jag.

    Dock så fattar jag inte alls din tilläggskommentar; Killen var givetvis arab/muslim.

    Vad har Det över huvud taget med saken/frågeställningen att göra? Jag är varken arab eller muslim men blir provocerad över sättet du flikar in det. Känns som att du medvetet vill vinkla frågeställningen med det, i mina ögon helt onödiga tillägget??

  • jrockyracoon
    Threadman skrev 2020-09-03 19:12:35 följande:
    Igår var jag på ett badhus i Brickebacken i Örebro. Jag var där bara för att basta. Innan jag gick in bastun så stod jag vid en spegel i omklädningsrummet och rakade mig, utan kläder. Det var ingen i omklädningsrummet då. Sen kommer det in en kille. Efter 30 sekunder säger han: "det inte är normalt att stå och raka sig utan kläder". Varpå jag säger "Varför inte?". Han säger då att det kan komma in barn. Då svarar jag: "Och vad spelar det för roll?". Jag blev bara lite chockad över detta. Aldrig varit med om något liknande tidigare. Killen var givetvis Arab/muslim, men visste inte att den här naken prydheten existerade även bland killar. Är det bara jag som tycker att det är helt crazy att skälla på någon för att man står naken i ett omklädningsrum?
    Ditt inlägg väcker frågor.
    1. Är du man eller kvinna? Om en kvinna står naken och rakar sitt kön och det kommer en man, så kan det förstås väcka känslor.

    2. Rakade du armhålan, benen, könet, håret, skägget eller mustaschen. Det är av visst betydelse.

    3. Frågade du den andre om han var muslim, adopterad, etc?

    När någon säger åt en på det här sättet ska man rent allmänt vara tacksam. Den personen säger oftast precis vad andra bara tänker. Så räkna med att andra har tänkt precis det han har sagt. Så utnyttja badrummet hemma till precis vad det är till för.
Svar på tråden Nakenhet i omklädningsrum