• Tomatm­acka
    Wed 7 Oct 2020 18:28
    1713 visningar
    17 svar
    17
    1713

    När hade ni era glansdagar?

    När var den tiden då ni kände att ni hade nått er peak och inget kunde stoppa er innan det sakta började gå utför.

    För mig var det i mina tidiga 20s. Supa och jappa gäris varenda enda helg. Det var glansdagarna! Nu är jag i mina 30s, gift, får aldrig ligga och alldeles för gammal för sånt, men det var goda tider. Ni då? Dela gärna med er!

  • Svar på tråden När hade ni era glansdagar?
  • Litenm­enhård
    Wed 7 Oct 2020 18:30
    #1

    Jag är 37 och anser att mina glansdagar inte har varit än. Visst höll man på och hade sig när man var yngre, men om det var så mycket roligare då, det vet jag inte. Kanske att mina glansdagar är just nu, när jag har fått rätsida på livet.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Anonym (Linda­)
    Wed 7 Oct 2020 18:32
    #2

    Jag är 47 och väldigt nöjd med mitt liv just nu! Har levt som singel ett par år efter en lång tråkig relation, och nu träffat en härlig kille. Det går bra på jobbet, jag har bra vänner, och trivs med det mesta. Jag har bra självkänsla och känner mig trygg i mig själv.
    Utseendemässigt är jag väl en medelmåtta och har alltid varit, så det påverkar inte så mycket hur jag känner mig.

  • Wed 7 Oct 2020 18:41
    #3

    Runt 50, då var jag fortfarande superskärpt och tillräckligt erfaren för att våga, vilja och kunna. Efter 60 går det utför...

  • Wed 7 Oct 2020 19:11
    #4

    Mina glansdagar är nu.. Vuxna barn, skild och hittat nytt förhållande. Sex i överflöd. Kan äntligen lägga tid på utseendet och träning och mina egna intressen och har äntligen en ekonomi som fungerar. Snyggast just nu. Jag är 43 år

  • Wed 7 Oct 2020 19:12
    #5

    Hade mina glansdagar som 42 åring. Dvs 3 år sedan. Nyskild, gick med i vikt, mådde så bra och det gav mig utstrålning. Njöt av uppmärksamhet och träffade snart den stora kärleken. Nykär och lycklig. Nu är det vardag ig en

  • Anonym (U)
    Wed 7 Oct 2020 19:26
    #6

    Haha är du för gammal för att ligga för du är över 30. Familjeliv levererar igen

  • Wed 7 Oct 2020 19:56
    #7

    30-35 år. Pigg och energisk, erfaren och tillräckligt klok för att vara tacksam över det jag hade. Tusen järn i elden och outtröttlig.

  • Anonym (1997)
    Wed 7 Oct 2020 20:03
    #8

    Maj till oktober 1997 Cool 28 år. Nyexad, nyanställd och nybantad Flört Sen gick det utför..

  • Wed 7 Oct 2020 21:01
    #9

    27-30 typ

  • Anonym (ååå)
    Wed 7 Oct 2020 21:25
    #10
    Tomatmacka skrev 2020-10-07 18:28:05 följande:

    När var den tiden då ni kände att ni hade nått er peak och inget kunde stoppa er innan det sakta började gå utför.

    För mig var det i mina tidiga 20s. Supa och jappa gäris varenda enda helg. Det var glansdagarna! Nu är jag i mina 30s, gift, får aldrig ligga och alldeles för gammal för sånt, men det var goda tider. Ni då? Dela gärna med er!


    Supa och jappa - Jag utgår från att du skojar om du menar att det var det bästa du kunde åstadkomma med ditt liv.
  • sextio­talist
    Thu 8 Oct 2020 13:58
    #11

    Mellan 30 och 35

  • Tomatm­acka
    Thu 8 Oct 2020 19:42
    #12

    Kul att höra! Kul också att några var ärliga här utom de som intalar sig att livet skulle vara bättre vid 40 än vid 20 när prime har passerat sen länge

  • Anonym (Johan­na)
    Thu 8 Oct 2020 20:18
    #13
    Tomatmacka skrev 2020-10-08 19:42:57 följande:

    Kul att höra! Kul också att några var ärliga här utom de som intalar sig att livet skulle vara bättre vid 40 än vid 20 när prime har passerat sen länge


    Fast för alla är det inte så. Som sjukligt överviktig ensamstående mamma vid 21 var det verkligen inte prime time i mitt liv. Jag blev gravid med ett okänt krogragg som definitivt inte var intresserad av mig utan bara var full och jag var desperat... Jag bantade ner mig 50 kg och vid 34 år mådde jag som bäst och var som snyggast och fick ett liv värt namnet.
  • Anonym (Rigby­&Pelle­r)
    Thu 8 Oct 2020 21:02
    #14

    Glansdagarna är nu runt 50, om det inte blir ännu bättre.

    Från fattig trist barndom med mobbing till en av stans finaste lägenheter, utan lån. Ett par bekanta har vid första besöket sagt att de aldrig mer vill gå hem utan bara bo kvar här och min svägerska hävdar att gästrummet är hennes och borde inredas med ett enormt oljeporträtt av henne på väggen. Drömmer

    Slutbetalade just studielånet som var det enda lån jag hade kvar. Funderar på att köpa lite skog eller kanske bostäder för uthyrning.

    Har inte varit så här smal sen 90-talet, har mitt drömjobb, roliga kollegor, snäll man, väluppfostrad tonåring med sikte på karriär, smarta vänner, trevliga släktingar.

    Förutom lite problem med min hälsa så är livet fantastiskt, men den saken bestämmer man inte över. Och alla ska väl ha något som får dem att hålla fötterna på jorden och tänka på hur resten av världen har det.

  • Anonym (Hur menar du?)
    Thu 8 Oct 2020 21:19
    #15

    Vilken konstig fråga. Det låter som att ditt mål och mening med livet är att knulla med främlingar och bli full. Om du tillbringar heltid på parkbänken så kan du ägna dig åt glansdagarna resten av ditt liv...

    Jag är 37, gift och har haft olika glansdagar. För mig personligen i hur jag mår så är det definitivt nu och jag tror att jag bara kommer må bättre. Min relation är fantastisk, jag älskar mina barn, jag är nu välutbildad och har ett jobb där jag äntligen får komma till min rätt.
    När jag var allt mellan 14-23 så var det nog vanligast att främmande män och killar raggade på mig hela tiden om det nu är det du räknar som glansdagar. 
    Det var dock inte då jag fick kärlek och respekt som jag får nu av någon jag kan lita på som vill ligga med mig varje dag och är öppen för allt möjligt när det gäller den biten.

    Jag var som mest vältränad när jag var 19-23, men mådde as-dåligt psykiskt då. Kunde inte alls komma till min rätt någonstans pga det. 

  • Anonym (Hur menar du?)
    Thu 8 Oct 2020 21:20
    #16
    Anonym (ååå) skrev 2020-10-07 21:25:35 följande:
    Supa och jappa - Jag utgår från att du skojar om du menar att det var det bästa du kunde åstadkomma med ditt liv.
    Tänkte samma sak. Påminner om mitt mest värdelösa ex, värdelösa som att den relationen var ett slöseri med tid när jag var ung och vilsen.
  • sextio­talist
    Fri 9 Oct 2020 06:32
    #17
    Tomatmacka skrev 2020-10-08 19:42:57 följande:

    Kul att höra! Kul också att några var ärliga här utom de som intalar sig att livet skulle vara bättre vid 40 än vid 20 när prime har passerat sen länge


    Det är bättre efter 40 än vid 20. Min peak uteseendemässigt var mellan 30 och 35 utseendemässigt men mitt liv är bättre nu. Sexet är betydligt bättre nu (tom efter klimakteriet) än det var vid 20
Svar på tråden När hade ni era glansdagar?