• ANoNyM2552

    Extrema menssmärtor och preventinmedel

    Hej!

    Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig och hoppas på att få något svar här. Jag hade en p-stav i 5 år men jag tog ut den då jag gick upp 15kg och hade totalt noll sexlust. Efter 6 månader kom min sexlust tillbaka och är så lycklig över det då det har tärt psykiskt på mig i många år. Men nu till saken, jag har extrema menssmärtor och misstänker endometrios och har precis fått iväg en remiss till gyn via barnmorska. Men jag står inte ut med denna smärtan längre, min chef fattar inte alls och tycker jag är löjlig som stannar hemma från jobbet för ?lite mensvärk? men jag klarar inte av att göra något den/dom första dagen/dagarna. Har tänkt på om jag ska börja på något preventinmedel men är samtidigt livrädd för att gå upp i vikt igen, nu när jag gått ner 6kg samt att jag ska förlora min sexlust igen. Har tänkt om jag ska börja med minipiller men har läst så mycket om dess biverkningar att jag blir helt frustrerad. Hjälp!!

  • Svar på tråden Extrema menssmärtor och preventinmedel
  • molekyl

    Preventivmedel är inte lösningen. Kolla in Vulverine så förstår du. Hon finns på insta vulverine_koos heter hon där har jag för mig. Finns även på fb och på vulverine.se.

    Du ska inte behöva ha så ont. Det är inte normalt.

    Hoppas det blir bättre. Lycka till.

  • ANoNyM2552

    Ska kolla in den instagramen. När jag pratade med min barnmorska sa hon att ifall jag har endometrios att jag kommer behöva gå på preventinmedel ifall jag vill slippa värken alt. Morfin tabletter..

Svar på tråden Extrema menssmärtor och preventinmedel