• Anonym (KalleP)

    Frun vill inte ha sex

    Ännu en tråd i ämnet.

    Varit tillsammans med min fru i typ 18 år, har två barn och generellt är livet riktigt bra.

    Men sexet och allt annat som kan tänkas klassas som sex sker om jag har tur en gång i halvåret.

    Jag älskar min fru. Jag vill inte vara otrogen.

    Helst av allt skulle jag vilja att hon tog tag i problemet med hennes minskade lust, men hon verkar inte lida, troligen eftersom hon inte har någon lust. Vi har pratat om detta flera gånger, men vi kommer aldrig till en förbättring, eller rättare sagt hon ändras aldrig.

    Jag gör min del, så det är inte det, jag uppvaktar också, allt man kan tänkas göra och mer gör jag. Hela tiden ställer jag upp på allt hon vill att vi gör oavsett om det är resa, renovera, köpa saker etc. Man kan säga att saker som är viktigt för henne uppfylls. Saker som är viktigt för mig, not so much.

    Jag vet inte vad jag ska göra, saken är den att jag är sjukt deprimerad, jag visar det inte för hon märker direkt när något är fel. Men jag mår psykiskt dåligt av detta. Sex är viktigt.

    Har hört henne i duschen när hon tror att jag lagar mat eller nått annat, vilket jag gör, men man hör liksom hur hon njuter i duschen. Så tillfredsställa sig själv gör hon, tror jag i alla fall. Det är vad det låter som. Det är jättekul för henne, jag är glad att hon gör det. Önskar bara att jag fick vara med på ett hörn ibland.

    Vi blir mer och mer som kompisar. Om inte jag kysser henne efter jobbet när vi ses, eller i sängen eller när som helst så sker absolut inget kyssande. Kan inte komma ihåg om hon någonsin tagit första steget. Och sex hade aldrig någonsin skett om jag inte försökt. Jag försöker ligga nära henne eller röra vid henne, men oftast får jag knappt det. Och kyssa fler än en gång i sängen vill hon inte för hon tror väl att det ska leda till något och hon vill inte uppmuntra mig.

    Eftersom vi inte ens kommer någon vart fastän vi har riktigt bra diskussioner om ämnet de gånger vi haft det, så tror jag inte terapi funkar. Och varför ens föreslå det när hon inte lyfter ett finger för att ens försöka?

    Hur gör ni andra för att kunna leva normalt i samma sits? Jag läser om andra som har samma problem, så det verkar inte vara något specifikt för oss.

    Mottager gärna förslag på vad man kan göra, jag älskar min fru, uppskattar varje centimeter av henne. Önskar bara få känna samma känsla tillbaka.

  • Svar på tråden Frun vill inte ha sex
  • Anonym (numera en gymnörd)

    Kan du förbättra ditt utseende genom gym och löpning så gör det! Jag är 50 och satte igång stenhårt för tre år sedan och min förut totalt ointresserade fru har blivit så nöjd, glad och kåt. Hon kommer ofta och vill kela och hångla, har till och med börjat vilja suga och säger att hon tänder på det. Klart det är hetare med rejäla muskler och mindre mage än tvärt om. Förut hade vi sex 2gg/år, nu 2ggr/vecka räcker som bevis för mig!

  • Anonym (12 år med samma)

    Jag tror detta med att man tappar lusten efter ett långt förhållande är vanligare än man tror. 


    speciellt nu när vi väntar lite längre med att skaffa barn. 


    Med det sagt tror jag det är svårare för de som är äldre  att hålla igång sexlivet än de som är yngre. Om man jämför efter 15 år tillsammans.

    Märker själv att man inte har samma lust. Det blir mindre fönster att synka då båda känner sig sugna samtidigt. 

    tips: Åk iväg på spa. Varva ner. Upptäck nya saker för nya saker. Bli mer spännande. chocka och skaka runt lite. Börja träna. Gör henne svartsju.. 

  • Anonym (För gammal?)

    Ja, det är inte lätt när man har olika lust. Själv är jag närmare de 70 och min sambo något år yngre. Jag tycker om sex och beröring för det är så livsbejakande och hälsosamt. Min sambo däremot har tappat lusten och vill ha ett avhållsamt liv. Problemet är dock att hon vill att jag också ska leva så men det vill jag inte - det strider mot min hela natur! Hon vill att vi ska vara mer som två följeslagare mot slutet; ?vi är gamla nu, vi ska inte hålla på med sånt där?. 
    Vad har jag då för utlopp för min lust? Jo, jag onanerar ungefär två, tre gånger i veckan. Hon vill dock att jag ska sluta med det då hon tycker det är ?osunt?.
    Så nu är det dags för parterapi igen och vi får väl se om det hjälper denna gång. 

  • Anonym (Ushc)
    Anonym (För gammal?) skrev 2023-02-15 21:39:43 följande:

    Ja, det är inte lätt när man har olika lust. Själv är jag närmare de 70 och min sambo något år yngre. Jag tycker om sex och beröring för det är så livsbejakande och hälsosamt. Min sambo däremot har tappat lusten och vill ha ett avhållsamt liv. Problemet är dock att hon vill att jag också ska leva så men det vill jag inte - det strider mot min hela natur! Hon vill att vi ska vara mer som två följeslagare mot slutet; ?vi är gamla nu, vi ska inte hålla på med sånt där?. 
    Vad har jag då för utlopp för min lust? Jo, jag onanerar ungefär två, tre gånger i veckan. Hon vill dock att jag ska sluta med det då hon tycker det är ?osunt?.
    Så nu är det dags för parterapi igen och vi får väl se om det hjälper denna gång. 


    Ushc, när man är 70 ska man väl inte hålla på med onani? Vidrigt.
  • Anonym (Lady in red)
    Anonym (Ushc) skrev 2023-02-16 10:02:53 följande:
    Ushc, när man är 70 ska man väl inte hålla på med onani? Vidrigt.
    Hoppas man fortfarande håller på med onani när man är 70. 
    Är bara halvvägs dit.
  • Underhill
    Anonym (Lady in red) skrev 2023-02-16 10:33:21 följande:
    Hoppas man fortfarande håller på med onani när man är 70.  Är bara halvvägs dit.

    Och annat trevligt med såklart :)
  • Anonym (1122)

    Jag har samma problem håller på att bli tokig, det verkar som att gym träning och magrutor är lösningen på problemet.

  • Anonym (Ushc)

    Tror att tråkiga och feta män lätt leder till ointresserade kvinnor

  • Anonym (1122)

    Jag är varken fet eller tråkig , tyvärr kan jag inte säga att jag har ett 6 pack men är absolut inte otränad eller fet. Vet fan inte vad det är ... till och med 100% säker på att jag ser bättre ut än dem flesta som både jag och hon känner ... det här är en kvinnogrej tror jag ... Hormomer eller va fan som helst men de har fuckat upp förhållandet rejält... man har lixom satsat allt på den kvinnan och så får man ett sånt här problem .... 

  • Anonym (Grusgropen)

    Ja det är en kvinnogrej att tappa lusten. Det är även en kvinnogrej att inte förstå hur deras partner känner. Kvinnor är oftast väldigt själviska och nöjda med att vara utan sex och bryr sig inte om att partnern mår dåligt av sextorka.

  • Anonym (Högre)

    Det är som det är. Många kvinnor vill ganska snart i förhållandet dra ner på sex. Det finns undantag men få. 

    Var tydlig som man tidigt i relationen att sex är viktigt och låt inte småbarnsår och renovering bli bortförklaringar. Sex kan man ha 2 minuter ibland och 2 timmar andra dagar. 

    Ha sex på dagen. Ta alla små tillfällen. Sluta aldrig ha sex för då blir det allt svårare att veva igång.

    Sex får inte bli det man gör när allt annat är fixat.... Tvätt, disk, osv...

    Stå på er!  Och ni män som har en kvinna som tar initiativ och njuter, även efter första kärleksfasen....  Ta hand om henne!!!! 

  • Anonym (Zoe77)
    Anonym (Högre) skrev 2023-07-25 13:26:33 följande:

    Det är som det är. Många kvinnor vill ganska snart i förhållandet dra ner på sex. Det finns undantag men få. 

    Var tydlig som man tidigt i relationen att sex är viktigt och låt inte småbarnsår och renovering bli bortförklaringar. Sex kan man ha 2 minuter ibland och 2 timmar andra dagar. 

    Ha sex på dagen. Ta alla små tillfällen. Sluta aldrig ha sex för då blir det allt svårare att veva igång.

    Sex får inte bli det man gör när allt annat är fixat.... Tvätt, disk, osv...

    Stå på er!  Och ni män som har en kvinna som tar initiativ och njuter, även efter första kärleksfasen....  Ta hand om henne!!!! 


    Ja. Stå på er män från början att detta är en av de viktigaste delarna i en parrelation.
    Sex kan ske på så olika vis och behöver inte vara orgasm-fokus hela jävla tiden.

    Bara kramas nakna nyduschade en stund mitt på dagen, ibland leder det till att man blir kvar 2 timmar.... 
  • Anonym (Den hon vill ha)
    Anonym (Ushc) skrev 2023-07-24 19:21:02 följande:

    Tror att tråkiga och feta män lätt leder till ointresserade kvinnor


    Jag har en affär med en rund man så det är inte det enda som räknas.

    Han är...särbegåvad...både mellan öronen och mellan benen vad gäller sex. Flört
  • Anonym (Zoe77)
    Anonym (Den hon vill ha) skrev 2023-07-25 18:03:13 följande:
    Jag har en affär med en rund man så det är inte det enda som räknas.

    Han är...särbegåvad...både mellan öronen och mellan benen vad gäller sex.  // Flört
    Grattis till att du såg bortom ytan och vann en toppenman! 
  • Anonym (Njaa)
    Anonym (Grusgropen) skrev 2023-07-25 10:19:10 följande:

    Ja det är en kvinnogrej att tappa lusten. Det är även en kvinnogrej att inte förstå hur deras partner känner. Kvinnor är oftast väldigt själviska och nöjda med att vara utan sex och bryr sig inte om att partnern mår dåligt av sextorka.


    Rätt generaliserat kan tyckas men.....
    Efter erfarenhet håller jag med. Trots initiativ, uppskattnig (inte att man kommer och rattar lökarna bakifrån typ..) så duger det inte...
    Kvinnor i allmänhet, inte alla, har kortare "bäst före datum" på sina sexliv kan jag tycka.
    Och då menar jag inte bara "knulla" utan jag menar gemensamt samliv och attraktion.
  • Anonym (Litesamma)

    Om man känner att den ena absolut inte vill längre så tycker jag man ska göra slut.
    en relation handlar om trygghet,bådas välmående och att ge och ta.
    att ha sex då och då är absolut inräknat i de, och kan man inte ge de på nått sätt till sin partner så ska man inte räkna
    me att få nått tillbaka på något annat sätt heller.
    ge och ta!

  • New  Dawn
    Anonym (KalleP) skrev 2020-11-04 23:29:20 följande:
    Frun vill inte ha sex

    Ännu en tråd i ämnet.

    Varit tillsammans med min fru i typ 18 år, har två barn och generellt är livet riktigt bra.

    Men sexet och allt annat som kan tänkas klassas som sex sker om jag har tur en gång i halvåret.

    Jag älskar min fru. Jag vill inte vara otrogen.

    Helst av allt skulle jag vilja att hon tog tag i problemet med hennes minskade lust, men hon verkar inte lida, troligen eftersom hon inte har någon lust. Vi har pratat om detta flera gånger, men vi kommer aldrig till en förbättring, eller rättare sagt hon ändras aldrig.

    Jag gör min del, så det är inte det, jag uppvaktar också, allt man kan tänkas göra och mer gör jag. Hela tiden ställer jag upp på allt hon vill att vi gör oavsett om det är resa, renovera, köpa saker etc. Man kan säga att saker som är viktigt för henne uppfylls. Saker som är viktigt för mig, not so much.

    Jag vet inte vad jag ska göra, saken är den att jag är sjukt deprimerad, jag visar det inte för hon märker direkt när något är fel. Men jag mår psykiskt dåligt av detta. Sex är viktigt.

    Har hört henne i duschen när hon tror att jag lagar mat eller nått annat, vilket jag gör, men man hör liksom hur hon njuter i duschen. Så tillfredsställa sig själv gör hon, tror jag i alla fall. Det är vad det låter som. Det är jättekul för henne, jag är glad att hon gör det. Önskar bara att jag fick vara med på ett hörn ibland.

    Vi blir mer och mer som kompisar. Om inte jag kysser henne efter jobbet när vi ses, eller i sängen eller när som helst så sker absolut inget kyssande. Kan inte komma ihåg om hon någonsin tagit första steget. Och sex hade aldrig någonsin skett om jag inte försökt. Jag försöker ligga nära henne eller röra vid henne, men oftast får jag knappt det. Och kyssa fler än en gång i sängen vill hon inte för hon tror väl att det ska leda till något och hon vill inte uppmuntra mig.

    Eftersom vi inte ens kommer någon vart fastän vi har riktigt bra diskussioner om ämnet de gånger vi haft det, så tror jag inte terapi funkar. Och varför ens föreslå det när hon inte lyfter ett finger för att ens försöka?

    Hur gör ni andra för att kunna leva normalt i samma sits? Jag läser om andra som har samma problem, så det verkar inte vara något specifikt för oss.

    Mottager gärna förslag på vad man kan göra, jag älskar min fru, uppskattar varje centimeter av henne. Önskar bara få känna samma känsla tillbaka.


    Vad har ni pratat om när ni haft riktigt bra diskussioner? Vad har hon sagt? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Högre)
    Anonym (Njaa) skrev 2023-07-25 19:50:25 följande:
    Rätt generaliserat kan tyckas men.....
    Efter erfarenhet håller jag med. Trots initiativ, uppskattnig (inte att man kommer och rattar lökarna bakifrån typ..) så duger det inte...
    Kvinnor i allmänhet, inte alla, har kortare "bäst före datum" på sina sexliv kan jag tycka.
    Och då menar jag inte bara "knulla" utan jag menar gemensamt samliv och attraktion.
    Ja låt oss tala klarspråk. Det är ju bara att se alla trådar här om detta. 

    Undantag finns men de är få. 

    Ofta blir det mannen som lider i tysthet. Eller söker sex på annat vis. 
Svar på tråden Frun vill inte ha sex