• Anonym (Brukar du?)

Brukar du tvätta dig bakom öronen när du ska på dejt med någon?

Brukar du det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du tvätta dig bakom öronen när du ska på dejt med någon?
  • Aikido

Njae... vill man dejta någon som inte är torr bakom öronen?

• Physalis

Jag har hittills upprätthållt god hygien utan att ha varit på en enda dejt i mitt liv.

Korrekturläser som en kratta
  • KimLinnefeldt

Ja, bra att tvätta sig ordentligt bakom och i öronen, annars kan det komma dålig lukt där, eller smak - hon kanske vill slicka dig i örat.

• flygrl
    KimLinnefeldt skrev 2020-11-16 15:31:15 följande:

Ja, bra att tvätta sig ordentligt bakom och i öronen, annars kan det komma dålig lukt där, eller smak - hon kanske vill slicka dig i örat.

Borde jag applicera nån god krydda bakom och i örat utifall Han vill slicka där? Har du rent av några bra tips på va som kunde passa? :P
  • Anonym (Lady)
    MammAmma skrev 2020-11-15 16:27:31 följande:

Eftersom jag har 20mm töjningar i öronen så gör jag rent öronen överlag med tvål och olja varje dag, dejt eller inte.

Nyfiken fråga, tar du ur smyckena när du gör rent?
    FInns det en rimlig chans att töjningar kan dras ihop den dagen du tröttnar på det?

Inte dömande, bara undrande.
  • Anonym (Lady)
    flygrl skrev 2020-11-16 17:56:58 följande:
    Borde jag applicera nån god krydda bakom och i örat utifall Han vill slicka där? Har du rent av några bra tips på va som kunde passa? :P
    *Fniss* Det är nog bättre att du frågar dejten!
  • MammAmma
    Anonym (Lady) skrev 2020-11-16 18:13:57 följande:

Nyfiken fråga, tar du ur smyckena när du gör rent?

FInns det en rimlig chans att töjningar kan dras ihop den dagen du tröttnar på det?

Inte dömande, bara undrande.

Ja, självklart :) Själva pluggarna och tunnlarna måste ju också göras rent ordentligt så det inte börjar vätska och lukta illa. Brukar göra rent dem och öronen med tvål i duschen och smörjer med kokosolja efter att jag torkat mig och sätter i dem igen.

Jag har minimalt med ärrvävnad, men har haft dem så länge och de är så pass stora att emedan de antagligen skulle dras ihop en hel del, skulle de aldrig återgå till ursprungsläget.
  • KimLinnefeldt
    flygrl skrev 2020-11-16 17:56:58 följande:
    Bra idé! Citron är ju en doft och smak som de flesta uppfattar som fräsch. Kanske inte så erotisk. Lavendel? Mysk? Choklad?
  • Anonym (Lady)
    MammAmma skrev 2020-11-16 19:42:36 följande:
    Ja, självklart :) Själva pluggarna och tunnlarna måste ju också göras rent ordentligt så det inte börjar vätska och lukta illa. Brukar göra rent dem och öronen med tvål i duschen och smörjer med kokosolja efter att jag torkat mig och sätter i dem igen.

Jag har minimalt med ärrvävnad, men har haft dem så länge och de är så pass stora att emedan de antagligen skulle dras ihop en hel del, skulle de aldrig återgå till ursprungsläget.
    Ok, tack för svaret!
    Jag tycker det ser så ont ut... en kille där jag brukar handla gigantiska töjningar. Har tänkt på om han sover med dem, det borde inte ens gå att ligga på sidan. Hans är nog i det  närmaste dubbelt så stora som dina.

Kan du sova med dem i?
  • MammAmma
    Anonym (Lady) skrev 2020-11-17 15:32:51 följande:

Ok, tack för svaret!

Jag tycker det ser så ont ut... en kille där jag brukar handla gigantiska töjningar. Har tänkt på om han sover med dem, det borde inte ens gå att ligga på sidan. Hans är nog i det  närmaste dubbelt så stora som dina.

Kan du sova med dem i?

Det gör inte ont att ha dem töjda, men lite ont kan det göra när man töjer och går upp en storlek. Men det gör ont i max ett par dagar bara och när man kommer upp i större gauges blir motståndet mindre. Nej, när man kommer upp till 30mm och så då sover man inte med dem, det går inte att ligga bekvämt på sidan med dem i. Inte ens med mjuka silikontunnlar. Fast när man håller på att öka storlek måste man ha dem i dygnet runt, annars går det tillbaka.

Jag sover med mina i, men får ont bakom öronen av vissa smycken, som t ex ståltunnlar, de trycks in i huden bakom örat om man ligger på sidan, så jag använder inte sådana helt enkelt. De kyler dessutom ner hela örat på vintern när det är kallt ute, även med mössa på, så det gör skitont. Har funderat ett tag på att töja lite till, men får se.
  • Anonym (Lady)
    MammAmma skrev 2020-11-17 16:06:11 följande:
    Det gör inte ont att ha dem töjda, men lite ont kan det göra när man töjer och går upp en storlek. Men det gör ont i max ett par dagar bara och när man kommer upp i större gauges blir motståndet mindre. Nej, när man kommer upp till 30mm och så då sover man inte med dem, det går inte att ligga bekvämt på sidan med dem i. Inte ens med mjuka silikontunnlar. Fast när man håller på att öka storlek måste man ha dem i dygnet runt, annars går det tillbaka.

Jag sover med mina i, men får ont bakom öronen av vissa smycken, som t ex ståltunnlar, de trycks in i huden bakom örat om man ligger på sidan, så jag använder inte sådana helt enkelt. De kyler dessutom ner hela örat på vintern när det är kallt ute, även med mössa på, så det gör skitont. Har funderat ett tag på att töja lite till, men får se.
    Ja fy, jag förstår att stålet kyler. Vet ju hur det är med metallbågar på glasögon, när jag någon gång inte ids ordna med linserna.

Hur skulle du ställa dig till om dina barn skulle vilja ha töjningar?
    Förlåt att jag är frågvis, men frågar man så får man inget veta.

Tänker, jag som är tatuerad sa tvärnej till ungarna när de kom vid runt 15 och ville tatuera. Det fick räcka med hål i öronen, och då menar jag "vanliga" hål.

Numera är båda sönerna tatuerade, med vackra motiv med underliggande mening och inget krafs som de önskade som tonåringar.
    En och annan piercing har kommit och gått också.
  • MammAmma
    Anonym (Lady) skrev 2020-11-17 16:33:20 följande:

Ja fy, jag förstår att stålet kyler. Vet ju hur det är med metallbågar på glasögon, när jag någon gång inte ids ordna med linserna.

Hur skulle du ställa dig till om dina barn skulle vilja ha töjningar?

Förlåt att jag är frågvis, men frågar man så får man inget veta.

Tänker, jag som är tatuerad sa tvärnej till ungarna när de kom vid runt 15 och ville tatuera. Det fick räcka med hål i öronen, och då menar jag "vanliga" hål.

Numera är båda sönerna tatuerade, med vackra motiv med underliggande mening och inget krafs som de önskade som tonåringar.

En och annan piercing har kommit och gått också.

Helt okej med frågor, annars skulle jag ju inte skriva i forumet överlag :)

Min äldsta, som är 19 nu, började töja som 14-åring faktiskt. Han hade 30mm töjningar ett tag men gick ner lite i storlek, till 24mm. Jag och deras pappa, som också har stora töjningar och mycket tatueringar, tyckte inte att vi riktigt kunde säga nej till det när vi båda har töjningar själva. Näst äldsta har piercing i näsan. Vi skulle dock heller aldrig låta våra barn tatuera sig innan de fyllt 18 oavsett (för att inte tala om att vettiga tatuerare inte jobbar på minderåriga, även om målsman är med). Äldsta är inte så intresserad av tatueringar men näst äldsta önskar sig en i 18 årspresent, vi får se när hon faktiskt får den, kan nog dröja nåt år till, såvida hon inte själv finansierar den isf.
  • flygrl
    Anonym (Lady) skrev 2020-11-16 18:15:11 följande:

*Fniss* Det är nog bättre att du frågar dejten!

Får väl göra det.
    KimLinnefeldt skrev 2020-11-17 15:29:11 följande:

Bra idé! Citron är ju en doft och smak som de flesta uppfattar som fräsch. Kanske inte så erotisk. Lavendel? Mysk? Choklad?

Erotiskt eller kulinariskt? Så jag ska skippa wasabi eller bbq-sås då menar du? Eller Aromat kanske?
Svar på tråden Brukar du tvätta dig bakom öronen när du ska på dejt med någon?