• Anonym (ds)

Längtar efter en älskarinna

Jag är man strax över 40. Bor i Stockholm. Lever sedan länge i ett förhållande som numera är mer som en vänskapsrelation. Inga barn.
    Längtar efter en älskarinna. Längtar efter spänning, närhet, utlevande. Tänker mycket på en dominant / submissive relation jag hade för många år sedan och saknar det mycket. Känner att livet just nu är på en gång så väldigt bra men samtidigt så tråkigt! Jag saknar verkligen SEX. PASSION. NJUTNING. 
    Jag tänker att det måste finnas många i samma situation som jag. Är nyfiken att höra om kvinnor i samma situation. Någon annan som har ett kreativt arbete/karriär etc men fantiserar om hemliga möten, utlevande av fantasier..? Vad gör ni åt saken?
  • Svar på tråden Längtar efter en älskarinna
  • Anonym (man)
    Anonym (ds) skrev 2020-12-03 13:35:57 följande:
    1. Jag är inte intresserad av vad hennes man tycker. 
    2. Jag kan inte skilja mig från någon jag aldrig varit gift med. 
    3. Jag skapade den här tråden med vissa frågeställningar, du har inte svarat på någon av dem. Ingenting av det du säger är perspektiv som är nya för mig. 
    1) Klart du inte är, du vill ju bara höra hur trevligt det är att gå bakom ryggen på sin partner

2) Bekvämt det måste vara att spela dum när det passar.. du förstod nog mycket väl vad jag menade. Avsluta förhållande som en man istället för att gå bakom hennes rygg som en fegis

3) Klart du inte gjorde, du skapade tråden för att få medhåll och andras medgivande för något du tänkt göra så det ska kännas bättre.

Klar att inget jag säger har något perspektiv för det är ju inte vad du vill höra. Men din partner kommer nog tycka precis som jag skriver det kommer du inte ifrån oavsett hur mycket du blundar och ljuger för dig själv.
  • Anonym (ds)
    Anonym (man) skrev 2020-12-03 13:56:04 följande:
    1) Klart du inte är, du vill ju bara höra hur trevligt det är att gå bakom ryggen på sin partner

2) Bekvämt det måste vara att spela dum när det passar.. du förstod nog mycket väl vad jag menade. Avsluta förhållande som en man istället för att gå bakom hennes rygg som en fegis

3) Klart du inte gjorde, du skapade tråden för att få medhåll och andras medgivande för något du tänkt göra så det ska kännas bättre.

Klar att inget jag säger har något perspektiv för det är ju inte vad du vill höra. Men din partner kommer nog tycka precis som jag skriver det kommer du inte ifrån oavsett hur mycket du blundar och ljuger för dig själv.

1. Jag vill höra erfarenheter av att ha en älskare/älskarinna. 
    2. Jag spelar inte dum. Du använder ord "som riktig man", "gift" osv och jag ville klargöra att jag inte är gift. Jag bryr mig inte heller om vad "riktiga män" gör. Vad det betyder är ju egentligen bara någon med samma åsikter som du.
    3. Jag ville höra om erfarenheter, inte åsikter. Det är en väsentlig skillnad. Som du kanske förstår är sakerna du säger till mig inte det minsta främmande. Jag har levt hela mitt liv med samma tankar och känslor.  
    4. Min partners tankar är ett helt annat samtal. Jag betvivlar också att du kan veta vad hon tänker och tycker då du inte känner till vår bakgrund, våra omständigheter eller vår relation. Ärligt talat vet jag inte om jag skulle bli så upprörd om hon var "otrogen" mot mig. Jag skulle bry mig mer om det vi har än det hon har med någon annan.

• Anonym (man)
    Anonym (ds) skrev 2020-12-03 15:50:07 följande:

1. Jag vill höra erfarenheter av att ha en älskare/älskarinna. 
    2. Jag spelar inte dum. Du använder ord "som riktig man", "gift" osv och jag ville klargöra att jag inte är gift. Jag bryr mig inte heller om vad "riktiga män" gör. Vad det betyder är ju egentligen bara någon med samma åsikter som du.
    3. Jag ville höra om erfarenheter, inte åsikter. Det är en väsentlig skillnad. Som du kanske förstår är sakerna du säger till mig inte det minsta främmande. Jag har levt hela mitt liv med samma tankar och känslor.  
    4. Min partners tankar är ett helt annat samtal. Jag betvivlar också att du kan veta vad hon tänker och tycker då du inte känner till vår bakgrund, våra omständigheter eller vår relation. Ärligt talat vet jag inte om jag skulle bli så upprörd om hon var "otrogen" mot mig. Jag skulle bry mig mer om det vi har än det hon har med någon annan.

1) Bara av ren kunskapstörst eller för att du bara råkar vilja ut och knulla själv?

2) Eller hur, för du förstod ju inte alls vad skilja sig betyder även om man inte är gift. Det var heeelt oklart för dig. Nejdå det handlar inte bara om vad jag tycker, din fru tycker nog likadant och det fattar nog tom du själv för annars hade du väl snackat om detta med din fru och det vill ju du inte, eller hur?

3) Och det gör du bara en rent intresse för ämnet eller hur?

4) Det är inte så svårt att förstå vad din partner tycker om att du ska ut och knulla andra kvinnor och det är ju som sagt anledningen till att du håller såna tankar/planer hemliga för henne.

Vad du själv tycker om att knulla andra bakom ryggen på din fru är irrelevant, det är inte dig själv du kommer bedra utan din fru, och det är såklart vad HON tycker om det som i så fall är relevant. Otrohet blir inte ok bara för man själv tycker det.

Som sagt du ljuger för dig själv som en häst travar. Alla dina självlögner som du kanske själv tror på kommer vara totalt värdelösa när du ska förklara dig för din fru (och barn).
  • Anonym (Intim närhet och sex)

Jag tror jag förstår hur du menar. Själv har jag haft ett par olika älskarinnor lite till och från, mest till, under mer än 20 år.
    Även om man lever i en kärleksrelation så saknas något mycket viktigt i livet om man saknar sex och den intima närhet som hör ihop med sex.
    Min fru och jag lever ett mycket bra liv, har ett kärleksfullt förhållande och vi fungerar väldigt väl tillsammans på alla plan, utom ett. Vi har ett plan som inte fungerar då vi har helt olika kärlekens språk och hon är nästan helt ointresserad av intim närhet och sex. Det finns liksom inte i hennes liv, inget hon saknar och inget hon längtar efter.
    Vi hade väl ett sexliv fram tills vi fått barn men sedan dog hennes intresse i princip helt och hållet.
    För mig är det dock en mycket viktig del i livet.
    Förr var jag extremt frustrerad över denna olikhet, jag slet ont och jag gjorde verkligen allt jag kunde för att ändra på det. Men tyvärr utan gensvar och utan att kunna väcka hennes intresse. Det enda jag lyckades med var att även hon blev frustrerad, kände sig missförstådd och att jag var missnöjd med henne.
    Det blev mycket dåligt för vårt förhållande.
    Så jag löste min längtan och frustration på annat sätt.
    Efter att jag slutade vara frustrerad, accepterade att jag inte kunde fixa denna olikhet, slutade försöka ändra på min fru, så blev vårt förhållande, våra liv och familjelivet så mycket lyckligare och bättre.

• Anonym (Är 2:a kvinnan)
    Anonym (man) skrev 2020-12-03 10:54:07 följande:

Ja du är onekligen en bimbo om du inte fattar att fruarna aldrig kan ge kåtbockarna du knullar vad du ger dem för det du ger dem är OMBYTE, dvs en annan fitta och kropp än deras frus. Och eftersom få kvinnor ha två fittor och två kroppar så blir det ju lite svårt för dem att ge dem det du ger dem.

Sluta lägg ansvaret för ditt eget och männens svineri på fruarna. Det ni gör gör ni för att ni vill det och för att ni inte bryr er om någon annan än er själva. det är helt och hållet ert ansvar, ingen annans.

Ja då ger jag dom väll det ombyte, men trivs med att göra det.

Bimbo, kanske det, men det spelar ingen roll, det är det fler som tycker. Men det är väldigt tillfredsställande att spela detta spelet och se om man får vinst.

Det ger en kick och få den förbjudna frukten.
  • Anonym (Rödluvan)
    Anonym (Är 2:a kvinnan) skrev 2020-12-04 12:14:35 följande:

Bimbo, kanske det, men det spelar ingen roll, det är det fler som tycker. Men det är väldigt tillfredsställande att spela detta spelet och se om man får vinst.

Men någonstans känns det som du kompenserar för en dålig självkänsla genom att ta den här påstådda makten. Jag ser inget spännanda alls att äta förbjuden frukt. Har tackat nej till många intressenter genom åren...

Är ju inget svårt att få detta intresse så någon vinstlott är det ju inte. Någon ansträngning krävs knappast
  • Anonym (man)
    Anonym (Är 2:a kvinnan) skrev 2020-12-04 12:14:35 följande:

Tja, om ni får en kick av att svika och förnedra andra så är det väl så. Men poängen är som sagt att det är helt och håller ert val och ert ansvar och ingenting ni kan skylla på fruarna. 
  • Tecum
    Anonym (man) skrev 2020-12-03 10:54:07 följande:
    Ja du är onekligen en bimbo om du inte fattar att fruarna aldrig kan ge kåtbockarna du knullar vad du ger dem för det du ger dem är OMBYTE, dvs en annan fitta och kropp än deras frus. Och eftersom få kvinnor ha två fittor och två kroppar så blir det ju lite svårt för dem att ge dem det du ger dem.

Sluta lägg ansvaret för ditt eget och männens svineri på fruarna. Det ni gör gör ni för att ni vill det och för att ni inte bryr er om någon annan än er själva. det är helt och hållet ert ansvar, ingen annans.
    De flesta män är nöjda med EN fitta och EN kropp, den som finns på deras hustru. Men om hon inte längre vill ha sex ökar givetvis risken att maken blir mer mottaglig för inviter från andra kvinnor. Så den sexvägrande hustrun tar en stor risk och om hon inte vill inse det är hon tämligen korkad...
  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2020-12-04 17:13:04 följande:
    De flesta män är nöjda med EN fitta och EN kropp, den som finns på deras hustru. Men om hon inte längre vill ha sex ökar givetvis risken att maken blir mer mottaglig för inviter från andra kvinnor. Så den sexvägrande hustrun tar en stor risk och om hon inte vill inse det är hon tämligen korkad...
    Ja, om man är moraliskt handikappad och anser att gå bakom ryggen på sin partner är enda sättet man kan lösa problem i förhållande på så kan man säkert tycka så.

Har man en ryggrad och tycker att vara en fegis som krälar omkring bakom ryggen på andra inte är ett alternativ så skiljer man sig och skaffar en ny partner SEN.

Mao, NEJ det är inte alls korkat att förvänta sig att ens partner ska kunna hantera missnöje över förhållandet som en vuxen. Det är däremot jävligt korkat att inte kunna hantera problem/missnöje över sitt förhållande som en vuxen.
  • Tecum
    Anonym (man) skrev 2020-12-07 14:04:49 följande:
    Ja, om man är moraliskt handikappad och anser att gå bakom ryggen på sin partner är enda sättet man kan lösa problem i förhållande på så kan man säkert tycka så.

Har man en ryggrad och tycker att vara en fegis som krälar omkring bakom ryggen på andra inte är ett alternativ så skiljer man sig och skaffar en ny partner SEN.

Mao, NEJ det är inte alls korkat att förvänta sig att ens partner ska kunna hantera missnöje över förhållandet som en vuxen. Det är däremot jävligt korkat att inte kunna hantera problem/missnöje över sitt förhållande som en vuxen.
    Jag håller i princip med, men har inte samma naiva syn på människors sunda förnuft och känsla för fair play som du. 70 miljoner amerikaner röstade på en mentalsjuk person till president och fortsätter stödja honom trots att han ljuger som en häst travar. Så förvänta dig inte att folk ska göra det förnuftiga i varje läge. Tvärtom, förvänta dig det värsta.

Kvinnan tar en stor risk även om maken inte är otrogen, alltså ´risken att bli lämnad. Och då kvittar det om han varit otrogen eller ej. slutresultatet blir detsamma. Att vårda relationen är bägges ansvar, inte bara mannens.
  • Anonym (man)
    Tecum skrev 2020-12-07 17:02:53 följande:
    Jag håller i princip med, men har inte samma naiva syn på människors sunda förnuft och känsla för fair play som du. 70 miljoner amerikaner röstade på en mentalsjuk person till president och fortsätter stödja honom trots att han ljuger som en häst travar. Så förvänta dig inte att folk ska göra det förnuftiga i varje läge. Tvärtom, förvänta dig det värsta.

Kvinnan tar en stor risk även om maken inte är otrogen, alltså ´risken att bli lämnad. Och då kvittar det om han varit otrogen eller ej. slutresultatet blir detsamma. Att vårda relationen är bägges ansvar, inte bara mannens.
    Japp, dock anser jag inte att lösningen på mänskligt idioti är att normalisera och acceptera idioti. När folk beter sig som idioter så ska de få höra det så de fattar att det inte är acceptabelt för det är väldigt vanligt att man intalar sig själv att det man gör är ok med diverse självlögner och rationaliseringar.

Jag förväntar mig inte att idioter ska bli smarta bara för att man påpekar idiotin i deras beteende. Trump kommer inte fatta att han är störd bara för att någon påpekar det. Däremot kan du ju själv räkna ut hur mycket skada han skulle kunnat gjort om ingen ifrågasatt hans agerande. Så det är nog bra att idioti stöter på lite motstånd ibland.

Jag håller med om att kvinnan har ett ansvar för att lösa problemen i deras förhållande, förhållandet har båda ett ansvar för och det är ganska dumt att förvänta sig att ens partner ska leva i celibat bara för at man själv inte vill eller kan ha sex. Men det finns som sagt bättre sätt att lösa såna problem på än svek och lögner för det är som att kissa i byxan, det värmer en stund, men sen blir det kallt och luktar illa.

När en otrohet kommer fram så kommer den rasera precis allt, ink det som varit bra och få problemen man hade från början att framstå som en barnlek i jämförelse. Har man barn är det inte optimalt att skilja sig som bittra fiender och få en infekterad relation som skilda föräldrar. Då är det bättre att skilja sig på ett värdigt sätt.
  • Anonym (Rödluvan)

Känns lite som om inlägget är en kontaktannons...

Svar på tråden Längtar efter en älskarinna