Hur ska jag nu få pengar?
Jag gick in i väggen för ett år sedan och medan jag var sjukskriven blev alla uppsagda pga corona.
Vi fick en bebis för 7 månader sedan och det har varit underbart (och jobbigt självklart) att vi båda föräldrar har kunnat vara hemma samtidigt.
Frugan ska börja jobba i mars, och då är tanken att jag tar pappaledigt.
Jag har en förskring som ger mig 6000 extra varje månad upp till ett år om jag går på a-kassa.
Vi har inget sparat, och utgifter som alla andra.
Eftersom jag vetat att jag är berättigad akassa med extratillägget och att jag sedan ska vara pappaledig så har inte tittat åt något jobb.
Min sista utbetalning från fk kom 18e nov. Och i min tanke kickar A-kassan in och så får jag 6000 från försäkringen vilket vi skulle klara oss på...
Men igår fick jag veta att akassan ligger sjuuuukt långt efter med sina utbetalningar. Det kommer aldrig gå få igenom min ansökning till nästa månad. (har inte ens skickat in den än)
Frun vägrar börja jobba tidigare, hon vill ha sin bebistid, den går så fort. Plus att hon vill amma så länge det går.
Vi kan ju ta dubbeldagar för att få in pengar, men då går ju dagarna åt så fort.
Så egentligen behöverjag bara komma på hur jag ska få pengar i december, januari och februari.
Min extraförsäkring på 6000 gäller inte om inte akassan är aktiverad.
Jag klarar psykiskt inte av att ta ett jobb, jag har inte ens orkat läsa tidningarna det sista därför hade jag ingen aning om akassans köer...