Om du bara kunde få ett barn..
Om du bara kunde/ville få ett barn, skulle du då helst vilja att det var en pojke eller en flicka?
Om du bara kunde/ville få ett barn, skulle du då helst vilja att det var en pojke eller en flicka?
Sedan jag fick veta att jag med största sannolikhet inte kommer få fler barn så är jag tacksam att jag i alla fall fick ETT barn. Könet blir då sekundärt. Tycker all den här könsönskan är tragisk, det är så mycket som kan gå fel under en graviditet att man borde vara glad bara man får ett friskt barn.
Man kan vara hur nära som helst, det naturliga är ändå att en kvinna som får barn söker stöd hos sin mamma. Kvinnan har nästan alltid ett större ansvar för hem och barn(och tycker sig ofta ha vetorätt) och då blur det också naturligt att barnbarnen träffar mormor och morfar mer än farmor och farfar. Du kan feminista dig hur mycket du vill, så ser ändå verkligheten ut. *väntar på alla provocerade "i min släkt är det minsann...min mamma är en ragata och svärmor en ängel"...* Ja, undantag finns.
Egentligen skulle jag vilja ha en pojke men jag satte flicka. Ser jag till mina vuxna barn är killarna kassa på att ha kontakt och ointresserade av egna barn medan dottern håller kontakten levande och gärna skaffar barn. Trist men tyvärr sant.
Egentligen skulle jag vilja ha en pojke men jag satte flicka. Ser jag till mina vuxna barn är killarna kassa på att ha kontakt och ointresserade av egna barn medan dottern håller kontakten levande och gärna skaffar barn. Trist men tyvärr sant.
Feminist?
I så fall är det nog min svärmor som är feministen, som har sett till att min man vuxit upp till en vettig männska. Och som själv värnar både sin relation till sin son, sin relation till mig och sin relation till barnbarnen.
Men trist ändå att du har den inställningen, det är som att du bara hade släppt din son och dina eventuella barnbarn och bara jahapp... det var ju trist.
Utan att ta för självklart att du ska kunna (om förutsättningarna finns) finnas där på ett precis lika nära sätt som barnets morföräldrar ska.
Jag personligen har inte känt att min mamma skulle vara närmare som bollplank än min svärmor. Snackar vi mamma-skills så är väl hon minst lika mycket en MAMMA som min egen mor? Eller är pojkmammor sämre mammor?
Jag är glad att det blev en pojke för han kommer inte att behöva höra så mycket diskriminerande skit som jag fick för att välja ett ingenjörsyrke.
Jag känner hela tiden att jag är fel, intresserad av konstiga saker, annorlunda.
Gör jag ett nättest som utifrån bilder/kognition ska gissa könet så blir jag vanligen man.
Och ändå finns det hyggligt många fler kvinnor som är som jag, jag är långtifrån unik.
Rosablommiga kvinnor som tror på alternativtrams fixar jag inte. Er värld är för liten, er hjärna för trång och hade ni bott i Afrika så hade ni glatt skurit klitoris av era flickor och sytt igen deras kön utan att reflektera. Ni är lika vidriga i er naiva omedvetenhet som män som är onda med avsikt.
Just för att vi bara har ett barn är det bra att vi har en dotter, det är större sannolikhet att hon skaffar barn. Särskilt md värderingarna hon får med sig.
Jag är glad att det blev en pojke för han kommer inte att behöva höra så mycket diskriminerande skit som jag fick för att välja ett ingenjörsyrke.
Jag känner hela tiden att jag är fel, intresserad av konstiga saker, annorlunda.
Gör jag ett nättest som utifrån bilder/kognition ska gissa könet så blir jag vanligen man.
Och ändå finns det hyggligt många fler kvinnor som är som jag, jag är långtifrån unik.
Rosablommiga kvinnor som tror på alternativtrams fixar jag inte. Er värld är för liten, er hjärna för trång och hade ni bott i Afrika så hade ni glatt skurit klitoris av era flickor och sytt igen deras kön utan att reflektera. Ni är lika vidriga i er naiva omedvetenhet som män som är onda med avsikt.
Sedan jag fick veta att jag med största sannolikhet inte kommer få fler barn så är jag tacksam att jag i alla fall fick ETT barn. Könet blir då sekundärt. Tycker all den här könsönskan är tragisk, det är så mycket som kan gå fel under en graviditet att man borde vara glad bara man får ett friskt barn.
Vadå för värderingar?
Familjevärderingar kanske. Vikten av att föra vidare familj, egendom, kultur, gener etc.
Du tänker inte att vi försöker skicka med henne det vi tror att hon kommer att må bra av? Precis som de flesta andra föräldrar...
Alla människor har värderingar, det man tror är rätt. Det är också vad man skickar med sina barn. Du är en hycklare om du inte tror att du färgar av dig på dina barn.
Exakt, du skickar med dina barn det du tror är rätt och bäst för dem. För att du älskar dem. Precis som jag med mitt barn. Precis som de flesta föräldrar med sina barn.