• Anonym (??)

Tillsammans igen om villkoren ändrats?

Om ett par separerar på grund av att den ena ska flytta och flytten sen inte blir av, är de då tillsammans fortfarande/igen? De separerade dagen innan flytten var tänkt för att de inte ville ha långdistans, men jobbet som väntade blev inte av och då inte heller flytten.

Uppstått en jobbig situation och vill ha andras perspektiv på det.

• Svar på tråden Tillsammans igen om villkoren ändrats?
  • Anonym (v)

Man kan ju bara vara ihop om båda två vill det. Om villkor har ändrtas har ju inte så stor betydelse

• Anonym (??)

Hur skulle ni själva se det i respektive situation? Hade ni utgått ifrån att det var slut eller att det inte var det?

• Anonym (Rakt på sak)

Nej, det är man inte. De har ju faktiskt gjort slut. Då måste man först diskutera om man fortfarande vill vara ett par eller inte. Har man inte det snacket är båda singel.

• Pinotage
    Anonym (??) skrev 2020-12-14 20:32:44 följande:

Hur skulle ni själva se det i respektive situation? Hade ni utgått ifrån att det var slut eller att det inte var det?

Körleken verkar ju inte vara så stark - så ja, jag skulle betrakta det hela som att det var slut !
  • Anonym (Z)
    Anonym (??) skrev 2020-12-14 20:32:44 följande:

Dom hade ju gjort slut så då är det ju slut. Sen kan paret förstås prata om att ge relationen en ny chans men dom blir ju inte ett par bara hux flux igen från att det var slut.
  • Anotherone

Det måste man väl ta upp till diskussion.
    Att det nu av en eller annan anledning inte blev nån flytt förändrar inte det i sak, det hade det inte gjort för mig.
    Om jag tex. blivit lämnad pga min kille ville flytta iväg för jobb eller plugg, och jag inte ville flytta pga jag har jobb på orten. Och så är jag jätteledsen över det men förstår att det måste bli så, så har ju jag bearbetat det. Sen blir det ingen flytt...
    Jaha, hade jag tänkt då. Jag kanske börjat se fram emot lite mer tid själv, att göra lite mer vad jag vill.
    Eller så blir jag JÄTTEGLAD pga jag inte alls hade någon lust att separera från första början. Men allt det här beror ju på omständigheterna och framför allt hur man känner!

• Jemp

Då är det fortfarande slut. Självklart tycker jag, om man imte sagt nåt annat.

• Anonym (Carro)

Jag hade nog förutsatt att båda skulle vara asglada över att det inte blev av så att vi kan fortsätta bra tillsammans. Det är ju inte automatiskt så att vi är ihop utan att ens prata med varandra. Men jag hade ju verkligen förväntat mig att både min partner och jag hade tänkt fortsätta relationen om enda anledningen till att vi gjort slut nu var borta.

Svar på tråden Tillsammans igen om villkoren ändrats?