• Anonym (Har undrat det länge nu)
    Sun 27 Dec 2020 14:36
    36720 visningar
    175 svar
    -15 +2
    175
    36720

    Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?

    Sverige är som ni säkert vet ett land där stor del av befolkningen står bakom fri abort, i  varierande grader. Vissa står bakom fri abort fram tills nionde månaden även om barnet är friskt, andra tycker det ska finnas en gräns, som när barnet skulle överleva utanför livmodern då bör det inte göras.. och andra dras gränsen vid v 12. Och så finns det människor som jag, kristna och emot abort.

    Vad jag undrar är, varför är det så många som blir jättearga då de ser abort motståndare stå vid gator med bilder på aborterade barn? om de ändå står bakom fri abort och kanske t o m har gjort abort själva, och är trygga med deras beslut.. varför bli de då så upprörda? mer upprörda än de skulle bli om en vegan aktivist skulle protestera för hur djur blir behandlade inom köttindustrin?
    Hur kan man bli upprörd av att se något man själv står bakom?

    Jag skulle aldrig gå till en vegan aktivist och önska att han blev slaktad då han står där och visar bilder på hur djur mår i köttindustrin och därmed är emot min fria rätt att äta kött. Nu handlar det till och med om ofödda människor som har mer värde än kossor te x.
    Om någon vill, förklara det för mig.

  • Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?
  • Anonym (Hyckl­eri)
    Sun 10 Jul 2022 19:16
    Anonym (För att frågan är komplex) skrev 2022-07-02 00:39:41 följande:

    Jag är obekväm med den typen av bilder för att abortfrågan är komplex. Ja man dödar en bebis, men samtidigt är det kvinnans kropp bebisen växer i och det är hennes kropp, då måste det vara hennes val om hon vill att ett liv skall växa i den.

    Hade jag haft ett liv som växer i min kropp, tex. en binnekermask eller annan form av tarmparasit, så hade jag velat ha bort den asap. Döda den, ta bort den. Hade jag genom något slags medicinskt under haft en bebis som växte i mig, i pungen eller vart den nu skulle växa, hade jag definitivt velat ha bort den.

    Det måste vara kvinnan bebisen växer i som skall bestämma det. För det är hennes kropp.


    Eftersom en graviditet inte finns från början så går det i teorin(våldtäkter finns etc) förhindra en graviditet
    När en kvinna inte gör något så blir hon inte gravid vanligen utan måste ta steget till sex och befruktning först.

    Det hade varit annorlunda om alla kvinnor blir gravida från början och ifall de inte förhindrade det med preventivmedel så kommer de att födda en bebis. 
  • Sun 10 Jul 2022 19:40
    +1
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-07-10 19:16:38 följande:
    Eftersom en graviditet inte finns från början så går det i teorin(våldtäkter finns etc) förhindra en graviditet
    När en kvinna inte gör något så blir hon inte gravid vanligen utan måste ta steget till sex och befruktning först.

    Det hade varit annorlunda om alla kvinnor blir gravida från början och ifall de inte förhindrade det med preventivmedel så kommer de att födda en bebis. 
    Du vet att inga skydd är 100 % säkra?
    Och att även män kan skydda sig om de vill slippa bli pappa?
  • Mon 11 Jul 2022 14:14
    +1
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-07-10 19:16:38 följande:
    Eftersom en graviditet inte finns från början så går det i teorin(våldtäkter finns etc) förhindra en graviditet
    När en kvinna inte gör något så blir hon inte gravid vanligen utan måste ta steget till sex och befruktning först.

    Det hade varit annorlunda om alla kvinnor blir gravida från början och ifall de inte förhindrade det med preventivmedel så kommer de att födda en bebis. 
    Menar du på allvar att du tror att kvinnan normalt inte blir gravid om det inte är kvinnan som tar initiativet till sex eller har jag missförstått ditt inlägg?
  • Anonym (Mm)
    Mon 11 Jul 2022 15:11
    +1
    LillaTjockaBertil skrev 2022-07-11 14:14:12 följande:
    Menar du på allvar att du tror att kvinnan normalt inte blir gravid om det inte är kvinnan som tar initiativet till sex eller har jag missförstått ditt inlägg?
    Han skrev att hon tar steget till att ha sex vilket man ju gör om man väljer att ha sex.
  • Anonym (Maja)
    Sat 16 Jul 2022 22:07

    Så trött på ungdomar och vuxna som inte använder preventimedel och istället vill ha abort.Sluta slarva ,tänk med hjärnan.

  • Sat 16 Jul 2022 22:15
    +1

    Jag är för att du bajsar men jag hoppar gärna över att se det.

    abort/förlossning med mycket blod osv är kanske något jag hoppar över att se på om jag inte måste.

    fri abort räddar liv!

  • Anonym (Sioså­)
    Mon 18 Jul 2022 12:32
    +1

    man kan per definition inte använda abort som preventivmetod då ordet preventiv betyder förhindrande/förebyggande mot ( graviditet)   Det är år 2022 och vi har fortfarande inte preventivmetoder som tex minskar njutning eller är rent osköna tex kondom o pessar. Eller är rent livsfarliga för kvinnan som p piller/ spruta. Eller som kan ge självmordstankar och vestibulit. Eller spiral  som sätts in utan bedövning så kvinnor svimmar av smärta. Den stora delen av de som gör abort är vuxna och många 40% har redan barn. Ofta är det mer ansvatsfullt att göra abort än alternativet att behålla. 

  • Anonym (Hyckl­eri)
    Fri 19 Aug 2022 22:49

    Aborter handlar ju mycket om kvinnor som är friviligt har sex och blir gravida. 
    Det är inte så att om de inte gör något eller inte lyckats ha sex så blir de gravida borträknat våldtäkter etc.

    Det handlar om något som man gör, inte något som fanns där från början. Vanligtvist brukar många kvinnor att det är fel när någon man i hög ålder inte haft sex, och alla personer startar med noll sexpartner. 

    Ofriviligt graviditet beror vanligen på vad någon gör som de måste lyckats med
    Ofriviligt utan sex handlar om någon som inte lyckats med något som fanns därifrån början. 

  • Anonym (Hyckl­eri)
    Fri 19 Aug 2022 22:50
    elin1989 skrev 2020-12-27 14:57:22 följande:

    Jag är för fri abort (med rimliga begränsningar) och tycker att abortmotståndarnas taktik att skamma och skrämma kvinnor med diverse bilder är fel. Jag har gjort abort själv (vecka 6). Abort är en komplicerad fråga. Även en tidig abort är ju ett liv som om bara några månader kommer att vara en egen människa (om det tilläts). För mig är dock kvinnans rätt att bestämma över sin egen fertilitet viktigare än det tidiga fostrets möjlighet till liv. Och att visa de här bilderna är ett sätt att försöka skamma kvinnorna som har tagit det här beslutet.


    Och att bestämma över sin fertilitet är inte när någon har sex?
  • Anonym (Hyckl­eri)
    Fri 19 Aug 2022 22:53
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-08-19 22:49:07 följande:

    Aborter handlar ju mycket om kvinnor som är friviligt har sex och blir gravida. 
    Det är inte så att om de inte gör något eller inte lyckats ha sex så blir de gravida borträknat våldtäkter etc.

    Det handlar om något som man gör, inte något som fanns där från början. Vanligtvist brukar många kvinnor att det är fel när någon man i hög ålder inte haft sex, och alla personer startar med noll sexpartner. 

    Ofriviligt graviditet beror vanligen på vad någon gör som de måste lyckats med
    Ofriviligt utan sex handlar om någon som inte lyckats med något som fanns därifrån början. 


    Mer text från mig.

    Om personen inte har sex så blir det vanligen ingen graviditet. Inget sex ingen graviditet 
    Om en person inte lyckats få sex så blir det inget sex. Inget sex, ingen oplanerad graviditet för någob man skulle haft sex med. 
  • Anonym (Hyckl­eri)
    Fri 19 Aug 2022 22:58
    +1
    Anonym (Moa) skrev 2022-07-10 18:58:40 följande:

    Varför tror man det är bilderna man tar illa upp av och inte åsikten att kvinnor inte ska få bestämma över sina egna kroppar? Vilket verkar rimligast att man skulle bli upprörd över?


    Att bestämma över sin kropp, är det inte om någon väljer att ha sex?
    Föddes dessa personer ofriviligt gravid? 
  • Anonym (Hyckl­eri)
    Fri 19 Aug 2022 23:01
    -1
    Saffran2337 skrev 2022-07-16 22:15:35 följande:

    Jag är för att du bajsar men jag hoppar gärna över att se det.

    abort/förlossning med mycket blod osv är kanske något jag hoppar över att se på om jag inte måste.

    fri abort räddar liv!


    Att kvinnan inte har sex räddar också liv. 
  • Anonym (Hyckl­eri)
    Fri 19 Aug 2022 23:16
    -4 +1

    Kan förklara dåligt men tar ett exempel 

    Aborter och sex för män är lite som att männen får inte välja att de befinner sig på båten estonia och den sjunker. För att överleva så måste man lyckats.

    Aborter för kvinnor är lite som att de får välja om de ska befinna sig på båten estonia som sjunker och man måste lyckas för att överleva.
    Kvinnor som inte vill följa med på båten som sjunker förekommer(våldtäkter) eller kvinnor som inte kan ta bra beslut.

    Det borde vara så att det är mer empati för män som blir utan sex än kvinnor som väljer att ha sex. 
    Vilket det inte är. 

  • Anonym (Soë)
    Sun 28 Aug 2022 17:51
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-08-19 23:16:45 följande:

    Kan förklara dåligt men tar ett exempel 

    Aborter och sex för män är lite som att männen får inte välja att de befinner sig på båten estonia och den sjunker. För att överleva så måste man lyckats.

    Aborter för kvinnor är lite som att de får välja om de ska befinna sig på båten estonia som sjunker och man måste lyckas för att överleva.
    Kvinnor som inte vill följa med på båten som sjunker förekommer(våldtäkter) eller kvinnor som inte kan ta bra beslut.

    Det borde vara så att det är mer empati för män som blir utan sex än kvinnor som väljer att ha sex. 
    Vilket det inte är. 


    Den här tråden handlar om aborter, inte män som blir utan sex.
    Hur menar du att "det är mer empati" för kvinnor som väljer att ha sex än för män som blir utan sex?

    Både kvinnor och män måste "lyckas för att överleva", what? Vad menas med det och vad syftar du på om du översätter från exemplet till verkligheten?
  • Anonym (Handl­ar om respek­t)
    Thu 15 Sep 2022 15:59
    +1
    Anonym (Hyckleri) skrev 2022-08-19 23:16:45 följande:

    Kan förklara dåligt men tar ett exempel 

    Aborter och sex för män är lite som att männen får inte välja att de befinner sig på båten estonia och den sjunker. För att överleva så måste man lyckats.

    Aborter för kvinnor är lite som att de får välja om de ska befinna sig på båten estonia som sjunker och man måste lyckas för att överleva.
    Kvinnor som inte vill följa med på båten som sjunker förekommer(våldtäkter) eller kvinnor som inte kan ta bra beslut.

    Det borde vara så att det är mer empati för män som blir utan sex än kvinnor som väljer att ha sex. 
    Vilket det inte är. 


    Så för att män inte får ha sex bör inte kvinnor få abort säger du? Är det så att du är bitter för att ingen vill ligga med dig? Det kan nämligen förklaras snabbt med din attityd. Den typen av åsikter som du har är frånstötande för kvinnor... 


    Sen vanligaste som gör abort är inte som många tror unga som inte fattat hur preventivmedel funkar, utan personer där preventivmedlet trotts att man använt det korrekt inte funkat. Bland annat i fasta relationer... Skulle de kvinnorna välja att inte sex med sina män i en fast relation för risken är att det blir en graviditet och 3 barn tycker de räcker så skulle det bli ett jävla gnäll på karlarna om att de inte får sex från sin partner. Sen skyller vissa idioter att det är kvinnors fel om det blir våldtäkter om de inte släpper till!!  


    En annan stor grupp är de som måste göra abort för att något händer, barnet kommer inte överleva eller ha ett liv utan livskvalitet (och ja jag vet om att det är ett känsligt ämne och jag anser inte själv att det är helt korrekt använt i dessa lägen men samtidigt finns det också situationer som inte jag kan bedöma), eller så får mamman vet att hon är sjuk och behöver en behandling som kommer orsaka skador på barnet eller helt enkelt inte kan genomföras om hon är gravid. Dessutom även utomkveds (som oavsett vad vissa idioter säger inte kan räddas!! Tro mig jag önskar det gick för då hade jag varit en mamma nu) räknas som abort. 


    Den unga lössläppta tjejen som ligger runt och vägrar preventivmedel är i stort sett en myt och är en av de minsta kategorierna!! 


    Så vad säger du om att vi kvinnor har rätt till att besluta om vår egen kropp och abort eller inte, för att inte tala om om och vem vi vill ha sex med. Ingen kan tvinga oss att göra vare sig det ena eller det andra! 


    Och ni män kan lära er att respektera oss kvinnor, våra kroppar och våra rättigheter. 


    Eller vad sägs om vi inte får rätt till abort får ni män ingen rätt till sex. Innan vi har sex med en man skall han ge oss så vi har på vårt bankkonto allt vad som krävs för att ta hand om ett barn upp till vuxen ålder. Med en liten buffert för att det kan bli två. Sen om vi slutar ha sex och vi sett att vi inte blivit gravida då får ni tillbaka pengarna. Gillar du den tanken? Det skulle betyda att du behövde hosta upp runt miljonen om du ville ha sex :-P 

  • Mon 26 Sep 2022 18:20
    +1

    På tal om hyckleri..


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Ni som står bakom fri abort, varför tål ni inte se abort motståndarnas bilder på gatorna?