• Windsor N

Vilken av följande dialekter tycker du är sexigast?

Sexiga dialekter

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av följande dialekter tycker du är sexigast?
  • Anonym (skauning)

Ingen. 

Jag tycker faktiskt bäst om Göteborgska, så skåning jag är.

• Windsor N

Glömde faktiskt bort att ha göteborgska som alternativ... Skriv i kommentarer ni som tycker att den är sexigast!

• Anonym (Men snälla)

Göteborgska, självklart! De andra är ju direkt osexiga!

• Anonym (Västerbottningen)

Men alltså- norrländska? Det finns absolut ingen dialekt som heter så! Norrland är ca 68% av Sverige och inrymmer många landskap med många olika dialekter. Det är oerhört stor skillnad på Gävlemål och Malåbonnska. Går inte ens jämföra i nån ände.

• Anonym (Tom)

Vad är stockholmska (Rinkeby, Lidingö, sociolekt etc)? Vilken typ av norrländska avses? Skillnad på t ex Gävle och Malmberget.

• Anonym (Italy)

Italienska utan tvekan. 

• Anonym (ooo)

Jag har aldrig lyckats tänka att en dialekt är sexig. Det beror mer på människan som pratar än själva dialekten, utstrålning osv. 

• Nicke989

Ingen av de som listas ovan är sexig. Finlandssvenska tycker jag är fint och även lite sexig, men dialekter (eller språk) är inte något jag förknippar med sexighet.

• Anonym (stockholm)

Bor i stockholm tre generationer på båda sidor så inte inflyttad pratar "stokholmska" tycker såklart det är lättast att förstå. Annars tycker jag gotlänska är gulligt. 

• Anonym (norrmannen)

Som Norsk tycker jag Värmlänska och Gotlänska är sexigast.

• Anonym (Egentligen skånska)

Egentligen skånska, men en Dirty talkande granne förstörde det för mig. Hon hade en jobbig röst och skrek en massa snusk till sin gubbe på skånska. "Keulla mäj huårdaarhe föer faaeen!" "Mehr! Snaubbahre! Snaubbarhre!" och så hans dialektlösa försynta "Men lugna dig lite älskling, tänk på grannarna" emellan hennes brölande. "Jaug ähr din heuuura! Spreuuta mäj fuhll för faaen!".

Innan det har jag alltid tyckt skånska var jättesexigt och fint. Men hon sabbade det med sitt skånska, hesa, otäcka brölande.

• MammAmma
    Anonym (Egentligen skånska) skrev 2020-12-31 21:04:32 följande:

Egentligen skånska, men en Dirty talkande granne förstörde det för mig. Hon hade en jobbig röst och skrek en massa snusk till sin gubbe på skånska. "Keulla mäj huårdaarhe föer faaeen!" "Mehr! Snaubbahre! Snaubbarhre!" och så hans dialektlösa försynta "Men lugna dig lite älskling, tänk på grannarna" emellan hennes brölande. "Jaug ähr din heuuura! Spreuuta mäj fuhll för faaen!".

Innan det har jag alltid tyckt skånska var jättesexigt och fint. Men hon sabbade det med sitt skånska, hesa, otäcka brölande.

Jag skrattar så jag gråter!! xD Dör xD

Nåväl, efter att faktiskt ha legat med en skåning för några år sedan så kan då jag iaf stryka bort den dialekten från min "dirty talk bucketlist" - bland det värsta jag varit med om och var inte säker på om jag skulle skratta, gråta eller bara himla med ögonen.
  • Anonym (Egentligen skånska)
    MammAmma skrev 2020-12-31 22:37:32 följande:
    Jag skrattar så jag gråter!! xD Dör xD

Nåväl, efter att faktiskt ha legat med en skåning för några år sedan så kan då jag iaf stryka bort den dialekten från min "dirty talk bucketlist" - bland det värsta jag varit med om och var inte säker på om jag skulle skratta, gråta eller bara himla med ögonen.
    Haha ja på sätt och vis var det kul, men det var otäckt samtidigt. Undrar hur värmländskt Dirty talk låter? Jag tror att rätt (eller egentligen fel) person förmodligen kan sabba vilken dialekt som helst:)
  • Anonym (Norrbottningen)

Västerbottensdialekt är förjävla hett. Trots att jag är norrbottning själv och bor nästgårds. 

Svar på tråden Vilken av följande dialekter tycker du är sexigast?