• SveMan30

    Har incelmän legitima intressen?

    Har ni också lagt märke till allt tjat om incels de senaste åren? Jobbigt så det förslår. Samtidigt har jag lagt ner viss möda på att försöka förstå vad fenomenet handlar om och någonstans verkar det koka ner till följande 7 punkter:

    1) Uppluckring av normer kring parbildning. När man tröttnat (vilket ofta sker rätt snabbt) är det bara att gå vidare till nästa. Eller så kan man gärna ha flera partners samtidigt. Det är modernt, nytänkande och sorterar bort svaga och icke-konkurrenskraftiga män (om de ens kan kallas för det), detta då kvinnor är hypergama medan de bästa och manligaste männen är mindre kräsna var de sprider sin säd. Digital dejting via Tinder förstärker och industrialiserar denna process enligt paretoprincipen.

    3) Ett större överskott på män. Könsfördelningen innebär att 100 000 män i åldrarna 15-35 blir utan kvinna (7%), en fördubbling från år 2000.

    4) Förlöjligande av de så kallade män (pojkar egentligen) som slås ut i konkurrensen med de som är bättre. Även om de är jobbiga och löjeväckande så är de rätt förnöjsamma att reta och provocera.

    5) Dessa män är potentiellt farliga och utgör ett terrorhot. Tydligen har de fått för sig att sex är en "mänsklig rättighet" vilket är rätt märkligt. Förvisso anses sex för nöjes skull vara tillräckligt viktigt för att abortera en del oönskade barn (en jobbig bieffekt), men bara därför är inte sex något för alla.

    6) Uppvärdering av sex och den sexuella njutningen, i allt från porr till reklam och mediaindustri. Detta så att incels ska känna att de går miste om något.

    7) Strypt tillgång till sex, bland annat genom kriminalisering av sexköp. Genom att kriminalisera tafatta raggningsförsök kan man även motverka att incels får fel idéer.

    8) Omfördelning av resurser via välfärden så att ingen kvinna känner sig nödgad att av ekonomiska skäl söka sig till en incel. För det verkar finnas både arbetande och icke-arbetande incels.

    Även om jag själv tillhör den där gruppen som inte får sex eller partner så kan jag absolut hålla med om att tjatet är väldigt jobbigt (ser fram emot att få förlöjligas och förnedras för det i tråden av bättre och mer konkurrenskraftiga män samt av er kvinnor). Jag röstar själv Nej, vi har inga legitima intressen.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har incelmän legitima intressen?
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Ann) skrev 2022-05-05 22:11:12 följande:
    Naturligtvis är sex inte en mänsklig rättighet oavsett kön eller läggning. Hittar man någon man matchar 
    med har man rätt att ha sex med denne men det finns ingen skyldighet att ordna sex för en som inte kan hitta någon. Även det gäller förstås alla oavsett kön eller läggning.
    Men man har rätt att klaga på sin situation och vad man tycker om sex för annars är det något apartheidsystem man har då bara vissa personer får säga något beroende på orsaken. 
    Typ lite som man skulle tycka att män som brutit bena i trappan har rätt att klaga på sin situation men inte en kvinna som bröt sitt högerben i en trafikolycka. 

    För att man ska kunna ta del av rättigheten att ha sex måste man först ha en möjlighet att ha en åsikt över sitt sexliv
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Ann) skrev 2022-05-05 22:11:12 följande:
    Naturligtvis är sex inte en mänsklig rättighet oavsett kön eller läggning. Hittar man någon man matchar 
    med har man rätt att ha sex med denne men det finns ingen skyldighet att ordna sex för en som inte kan hitta någon. Även det gäller förstås alla oavsett kön eller läggning.
    Exempelvis en kvinna som har ont i slidan och kan inte ha sex har liknade möjlighet att få klaga på sitt sexliv som när en man inte kan ha sex för han inte hittar en sexpartner.
    Även när en man klagar på att han saknar sexpartner kan han syfta på laglig sex
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Ann) skrev 2022-05-05 22:11:12 följande:
    Naturligtvis är sex inte en mänsklig rättighet oavsett kön eller läggning. Hittar man någon man matchar 
    med har man rätt att ha sex med denne men det finns ingen skyldighet att ordna sex för en som inte kan hitta någon. Även det gäller förstås alla oavsett kön eller läggning.
    Det är konstigt att man säger sex är ingen mänsklig rättighet till vissa men inte alla. 
    Om det finns en möjlighet för de som har sex att sex inte handlar om ingen mänskligt då borde det även gälla för män som ofrivilligt utan sex. Det finns fortvarande då lagligt sex och dessa män kan syfta på det. 

    Om man själv har ett sexliv och tycker det är viktigt så borde man förstå de som också vill ha det men har inte det just då eller för alltid. 
    Dessutom det är inte olagligt att klaga på sin situation om man lever utan sex. 
    Syftet handlar mer om att försöka manipulera när olika personer säger att sex är ingen mänsklig rättighet för det gäller aldrig deras egna sexliv. 

    Jämförelse med andra saker. 
    Exempelvis det finns ingen som säger att melodifestivalen inte är ett behov, ingen mänsklig rättighet och det handlar om någon rättighet när vissa som kollar på programmet klagar och de gillar Melodifestivalen i övrigt, när samma person som sa att melodifestivalen var inget behov, själv är besatt i melodifestivalen. 
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2022-05-19 11:18:03 följande:
    Det är konstigt att man säger sex är ingen mänsklig rättighet till vissa men inte alla. 
    Om det finns en möjlighet för de som har sex att sex inte handlar om ingen mänskligt då borde det även gälla för män som ofrivilligt utan sex. Det finns fortvarande då lagligt sex och dessa män kan syfta på det. 

    Om man själv har ett sexliv och tycker det är viktigt så borde man förstå de som också vill ha det men har inte det just då eller för alltid. 
    Dessutom det är inte olagligt att klaga på sin situation om man lever utan sex. 
    Syftet handlar mer om att försöka manipulera när olika personer säger att sex är ingen mänsklig rättighet för det gäller aldrig deras egna sexliv. 

    Jämförelse med andra saker. 
    Exempelvis det finns ingen som säger att melodifestivalen inte är ett behov, ingen mänsklig rättighet och det handlar om någon rättighet när vissa som kollar på programmet klagar och de gillar Melodifestivalen i övrigt, när samma person som sa att melodifestivalen var inget behov, själv är besatt i melodifestivalen. 
    Alltså samma scenario som när de som har sex har det kan även de män som ofrivilligt lever utan sex just då. 
  • Anonym (Kan bero på)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2022-05-19 11:19:33 följande:
    Alltså samma scenario som när de som har sex har det kan även de män som ofrivilligt lever utan sex just då. 
    Samma scenario kan hända för de män som inte har sex just då som för de som har sex. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (K) skrev 2021-03-02 10:35:46 följande:
    Men du, det du citerade där är ingen fråga eller något jag begär ett svar på. Jag ställer ingen till svars. Jag berättar bar vad feministerna har gjort tidigare. I USA så ville en mansgrupp ha möten för att diskutera men feministerna ställde sig utanför och gjorde allt för att lösa upp gruppen för att dem trodde att gruppen var emot feministerna när de i själva verket bara ville diskutera mansproblem. 

    Så det har hänt och inget jag hittade på.
    USA? Detta är Sverige och här är många feminister riktigt trötta på att alla samhällets problem verkar gilla på deras axlar att ordna upp. Tror majoriteten av kvinnor och feminister i Sverige välkomnar män med öppna armar som vill jobba för förbättrade omständigheter för pojkar och män.

    själv är jag klassförälder och hade önskat att även pappor engagerad sig i problem i skolan. Men istället så sitter vi där, mödrar, vissa med bebisar på armen och försöker lösa samarbetssvårigheter som barnen(främst pojkarna i klassen har), begränsningar av spel, nolltolerans av fula ord och mobbning.

    PAPPOR!! Var är ni???
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2022-05-19 11:18:03 följande:
    Det är konstigt att man säger sex är ingen mänsklig rättighet till vissa men inte alla. 
    Om det finns en möjlighet för de som har sex att sex inte handlar om ingen mänskligt då borde det även gälla för män som ofrivilligt utan sex. Det finns fortvarande då lagligt sex och dessa män kan syfta på det. 

    Om man själv har ett sexliv och tycker det är viktigt så borde man förstå de som också vill ha det men har inte det just då eller för alltid. 
    Dessutom det är inte olagligt att klaga på sin situation om man lever utan sex. 
    Syftet handlar mer om att försöka manipulera när olika personer säger att sex är ingen mänsklig rättighet för det gäller aldrig deras egna sexliv. 

    Jämförelse med andra saker. 
    Exempelvis det finns ingen som säger att melodifestivalen inte är ett behov, ingen mänsklig rättighet och det handlar om någon rättighet när vissa som kollar på programmet klagar och de gillar Melodifestivalen i övrigt, när samma person som sa att melodifestivalen var inget behov, själv är besatt i melodifestivalen. 
    Vad yrar du om? Noterade du att jag skrev att sex inte är en mänsklig rättighet gäller alla oavsett kön eller läggning?
    Sedan skriver du massa goja som inte har ett dugg med det jag skrev att göra.
    Kan du svara på följande: Är det något i det jag skrev som du inte håller med om? I såfall, exakt vad håller du inte med om?
    För tydlighetens skull, jag syftar på #450 som jag skrev och som du kommenterat hej vilt på men det verkar inte som du ens försökt förstå vad jag skrev.
  • Anonym (Många incel är mgtow)

    Många incelmän är sk "mgtow". Män som gett upp men försöker hitta glädje och mening i livet på andra sätt än genom kvinnor.

    Det här kan bli lite destruktivt då många av de männen kommer på att statusjakt och att delta i samhället är poänglöst när de ändå inte försöker imponera på kvinnor så det blir billigt boende, billig bil, skräpmat, tv-spel, internetporr och gå ner i arbetstid, inte jobba över och kraftigt minskad konsumtion. 

    Samhällen går delvis runt för att män anstränger sig, särskilt på områden bygg, reparation, tillverkning (klassiskt manliga arbetaryrken) och på att män tjänar pengar, konsumerar och skattar mycket. När män ger upp på det sättet och anstränger sig så lite som möjligt så drabbas hela samhället ekonomiskt. 

  • Anonym (Olika)
    Anonym (Många incel är mgtow) skrev 2022-05-19 15:28:25 följande:

    Många incelmän är sk "mgtow". Män som gett upp men försöker hitta glädje och mening i livet på andra sätt än genom kvinnor.

    Det här kan bli lite destruktivt då många av de männen kommer på att statusjakt och att delta i samhället är poänglöst när de ändå inte försöker imponera på kvinnor så det blir billigt boende, billig bil, skräpmat, tv-spel, internetporr och gå ner i arbetstid, inte jobba över och kraftigt minskad konsumtion. 

    Samhällen går delvis runt för att män anstränger sig, särskilt på områden bygg, reparation, tillverkning (klassiskt manliga arbetaryrken) och på att män tjänar pengar, konsumerar och skattar mycket. När män ger upp på det sättet och anstränger sig så lite som möjligt så drabbas hela samhället ekonomiskt. 


    Jag känner flera sådana män.
  • Anonym (Många incel är mgtow)
    Anonym (Olika) skrev 2022-05-19 18:00:05 följande:
    Jag känner flera sådana män.
    Att incelmän (De som jobbar främst) skaffar intressen av andra grejer än kvinnor och försöka tilltala kvinnor är jättebra för en individ, men när många gör det, sett ur ett större perspektiv blir det skadligt för samhällsekonomin eftersom manliga intressen utan kvinnor att försöka imponera på blir väldigt simpla och billiga.
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Många incel är mgtow) skrev 2022-05-19 19:09:21 följande:
    Att incelmän (De som jobbar främst) skaffar intressen av andra grejer än kvinnor och försöka tilltala kvinnor är jättebra för en individ, men när många gör det, sett ur ett större perspektiv blir det skadligt för samhällsekonomin eftersom manliga intressen utan kvinnor att försöka imponera på blir väldigt simpla och billiga.
    De männen jag känner har riktigt bra jobb och utbildningar. De har ordnad ekonomi och dyra hobbies.
  • Anonym (Många incel är mgtow)
    Anonym (Olika) skrev 2022-05-19 20:22:49 följande:
    De männen jag känner har riktigt bra jobb och utbildningar. De har ordnad ekonomi och dyra hobbies.
    Då blir det inte destruktivt.
  • Anonym (Kan bero på)

    De som skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet och det gäller inte deras sexliv när de diskuterar om män som ofriviligt är utan sex.
    Den personen får ta upp något annat exempel där något kan vara ingen mänsklig rättighet men det gäller inte dom själva, exempelvis äta choklad. 

    I andra sammanhang så om något är ingen mänsklig rättighet så gäller ju dessa personer som sa det också. Det är exempelvis inte så att gå på bio är ingen mänsklig rättighet samtidigt som det inte gäller de som tog upp det och personen går på bio just då. 

  • Anonym (Ert)
    Anonym (Kan bero på) skrev 2022-07-02 16:15:26 följande:

    De som skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet och det gäller inte deras sexliv när de diskuterar om män som ofriviligt är utan sex.
    Den personen får ta upp något annat exempel där något kan vara ingen mänsklig rättighet men det gäller inte dom själva, exempelvis äta choklad. 

    I andra sammanhang så om något är ingen mänsklig rättighet så gäller ju dessa personer som sa det också. Det är exempelvis inte så att gå på bio är ingen mänsklig rättighet samtidigt som det inte gäller de som tog upp det och personen går på bio just då. 


    Detta har du redan fått förklarat för dig i ett flertal andra trådar du ältat samma sak. Prova att läsa om svaren och se om du kan förstå istället.
  • Anonym (Kan bero på)

    För att kunna sänka sina krav när man har sex så måste man ha sex först. 
    Så det blir inte samma som när exempelvis en incel säger att kvinnor ska sänka sina krav vid sex och när en incel säger hur hans dröm kvinna ska se ut.
    Det är då sexuella preferenser, inte vad man sedan ska göra sedan. 

Svar på tråden Har incelmän legitima intressen?