Nu kommer han krävs allt
Har en besvärlig situation med dottern som har en nog diagnos och nu vid 12 års ålder bestämt sig för att bo bara hos pappan, bara för att hon inte får som hon vill hos mig med vissa saker.
Pappan o jag har en dålig relation där han hela tiden bråkar om pengar. Har en klump i magen nu och undrar hur man går vidare ekonomiskt. Innan bodde hon vv och då var det massa tjafs från hans sida om att jag minsann skulle köpa massa saker som han tyckte (typ skidkläder etc) men det eftersom vi inte åker skidor så tyckte jag att han fick köpa dom om hon skulle ha det hos honom. Han tyckte vi skulle dela på kostnaden eftersom han betalade resan.
Nu har jag kollat på försäkringskassans sida och det enklaste verkar vara att följa deras tabell för underhållsstöd. Alltså betala 1723/månad. Har kollat och försökt beräkna enligt deras tabell för underhållsstöd där de skriver att man som föräldrar kan kolla för att komma överens och det verkar vara detsamma ungefär.
Jag vet att vi aldrig kommer komma överens om nåt, han kommer skicka massa räkningar till mig på olika saker fast jag betalt underhållssstöd till honom, men det ska jag väl inte betala om han får dom pengarna av mig + barnbidraget?
Jag betalar träningsaavgift, mobilabonnemang och barnförsäkring, men det ska väl han betala nu då?
Hur är det med kläder o sånt, givetvis kommer hon få lite kläder o så men dyrare saker som vinterkläder ska väl han i framtiden betala om hon bor där?
Hur gör man med samtal i skolan och så? Hur gör ni andra? Går ni på sånt även om barnet inte bor jos er eller blir det konstigt att komma? Jag är så ledsen just nu och tyvärr så vet jag att barnets pappa pratar skit om mig och hittar på massa elakheter och håller gärna med dottern när hon tycker jag är dum, så hon kommer väl aldrig tillbakagång