• Sötsug

Bo på hotell länge, vad ska man ta med?

Hej!

Jag ska snart iväg på en obligatorisk 4 veckors utbildning med mitt jobb men möjlighet att åka hem på helgen.

Boendet är hotell och det finns inga möjligheter att laga mat själv.

Har ni några tips på användbara saker att ta med som kanske gör att jag slipper köpa utemat varje dag. Försöker dessutom äta lite nyttigare nu för att gå ner i vikt och det känns som att dessa fyra veckor kommer sabba det...

Fick förslag på vattenkokare av en kompis för att kunna äta t ex varma koppen och liknande.

• Svar på tråden Bo på hotell länge, vad ska man ta med?
  • Stårschan2

Sallad brukar funka bra att äta på hotellrum. Och om du är på väg ner i vikt kanske Nutrilettshakes kan vara ett alternativ på kvällarna, om du ändå bara sitter på rummet och studerar eller jobbar.

De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • moaguuun

Varma koppen har inte särkilt mkt näring. 
    sallad med pasta i tex, men håller ju inte så du kan ta med för 4 veckor framåt 

• GGN

Tofflor. Skönt att bara dra på sig till frukosten.

Träningskläder.

Makrill i tomatsås.

Finns det mikrovågsugn du kan låna? Ta med Kelda-soppor eller liknande i så fall.

Tevatten till varma koppen kan du säkert på i receptionen.

Bestick och tallrik. Och diskmedel!

Man brukar få lägga mat i hotellets kyl. Om du äter ute och får mat över kan du ta med och lägga i hotellets kyl och äta dagen efter.

• Lönnsirap

Bestick, en liten vass kniv, lite diskmedel, diskborste, en skål, en tallrik. ?

Svårt att äta annars.

Finns kyl? Finns vattenkokare? Tvättservice?

Tofflor är ett kanon-tips. Och även shakes/bars/vlcd. Glöm inte blandare/shaker.

Personligen har jag alltid med mig en ihopvikt tvättkorg på resa när jag bor på hotell. För min del blir det prydligare på rummet då och smidigt att veta vad som är rent och inte.

Träningskläder och badkläder är bra om det finns gym/bassäng/relax på hotellet. Gärna en badrock om det finns relax

• Ruter

När vi bodde på hotell under 2.5 månad (inte samma hotell) men bodde i sträck på hotell. Vi hade vattenkokare, en lite skärbräda, vass kniv, en skål. Med vattenkokaren kunde vi då tillaga couscous. Och sen blanda couscousen med valfritt vi tyckte om. Tex sallad, tomat och sen tex skinka, tonfisk, räkor m.m.

• Ruter

När vi bodde på hotell under 2.5 månad (inte samma hotell) men bodde i sträck på hotell. Vi hade vattenkokare, en lite skärbräda, vass kniv, en skål. Med vattenkokaren kunde vi då tillaga couscous. Och sen blanda couscousen med valfritt vi tyckte om. Tex sallad, tomat och sen tex skinka, tonfisk, räkor m.m.

• Kvittning

När jag bor på hotell äter jag ofta fruktsallad till middag om jag ätit utelunch. Då räcker det att ta med en kniv och skärbräda (plus tallrik och bestick).

• GGN
    Kvittning skrev 2021-03-04 10:18:45 följande:

När jag bor på hotell äter jag ofta fruktsallad till middag om jag ätit utelunch. Då räcker det att ta med en kniv och skärbräda (plus tallrik och bestick).

Bra tips.

Nötter är bra och mättande och håller sig i rumstemperatur.
  • Studentpappa

Åker du bil? Isf ta med en micro och gör matlådor i förväg.

Ride it like you stole it
  • Themis

Lev på te, vägra alla former av fikabröd och ta en frukt istället. Bra hotell har idag ofta minismoothies eller andra alternativ till traditionellt fikabröd.

Man kan äta LITE nötter men de är energirika så bättre om du har lite keso eller naturell yoghurt som bas, och nötterna som topping.

Finns det kylskåp på rummet så bara köp en hink naturell yoghurt. Ta med kanel, lite solrosfrön och en påse valnötter så har du snacks. Knäckebröd eller
    fröknäcke funkar klart också.

Eftersom du inget annat har att göra på kvällarna så gå alltid en promenad minst 30-45 minuter varje dag.

Var inte en rövhatt bara så ordnar det sig nog.
Svar på tråden Bo på hotell länge, vad ska man ta med?