• usch

    Gastric Sleeve - vad hette er kirurg?

    Hej!


    Jag hade tänkt göra gastric sleeve i privat regi och behöver besluta mig för en kirurg. Därför önskar jag om folk som gjort gastric sleeve kan svara i denna tråd. (Alternativt om ni vet ett annat forum där sådana frågor bör rendera fler svar får ni gärna upplysa mig!)

    De frågor jag då främst har är:


    1. Vad hette din kirurg och på vilken klinik jobbade hen?


    2. Hade du några komplikationer, i så fall vilka?


    3. Vad var högsta BMI och lägsta BMI samt vad är dagens BMI?


    4. Vilket år gjorde du operation?


    5. Potentiella övriga kommentarer/ångrar du operation/annat:

  • Svar på tråden Gastric Sleeve - vad hette er kirurg?
  • Ann-Louise

    Thordur Bjarnason, kirurgicentrum malmö

    Inga komplikationer

    Bmi 35 när jag började nu 31 efter 3 veckor flyt innan operationen och 1 vecka flyt efter operationen. Gått ner 12 kg på dessa 4 veckor.

    Gjorde operationen den 8/6-21, så ganska nyligen. .

    Är så nöjd med mitt beslut och mår än så länge bra. Enda jobbiga var första dygnet då jag blev väldigt illamående efteråt.

  • usch
    Ann-Louise skrev 2021-06-15 09:18:44 följande:

    Thordur Bjarnason, kirurgicentrum malmö

    Inga komplikationer

    Bmi 35 när jag började nu 31 efter 3 veckor flyt innan operationen och 1 vecka flyt efter operationen. Gått ner 12 kg på dessa 4 veckor.

    Gjorde operationen den 8/6-21, så ganska nyligen. .

    Är så nöjd med mitt beslut och mår än så länge bra. Enda jobbiga var första dygnet då jag blev väldigt illamående efteråt.


    Tack för svar! Bra jobbat och fin viktnedgång hittills; lär fortsätta på samma spår. Glad


    Oj, ja, så nyligen. Hade hoppats på att fler skulle svara över huvud taget, och i synnerhet de som varit ute lite längre...


    Tvekar inte på att det är en bra operation; försöker bara välja den bästa kirurgen... Men kul att du är som 9/10 som säger att det var ett skitbra beslut!

  • Ann-Louise

    Gå med i grupperna "Sleeve gastric svensk" och "Gastric bypass/sleeve gemenskap Sverige" på Facebook. 2 grupper där jag själv hade utomordentlig hjälp och finns garanterat mer info där än vad det finns på familjeliv. Lycka till.

Svar på tråden Gastric Sleeve - vad hette er kirurg?