• Msofie

    RUVARE juni 2021

    Hej,

    Finns det fler ruvare där ute som vill följas? Jag satte in ett tre dagars embryo 7/6, så är på ruvardag 8. Till vår förtvivlan kunde ingen av dem 3 embryona som befruktades frysas ner.

    Har testat negativt på ruvardag 6-7, men det är såklart super tidigt.

  • Svar på tråden RUVARE juni 2021
  • körsbärskärna

    Vad kul att vi har flera som plussat i tråden! All kärlek och lycka till till er, hoppas ni går hela vägen i mål ????????

    Jag kunde inte låta bli att ta ett CB early-test. Det var negativt. Jag hade det typ på känn. Förra veckan var jag rätt övertygad om att det hade fastnat, men de senaste dagarna har jag tvivlat ganska starkt.

    För mig känns det lugnare att testa tidigt, det kan slå om men det kan också förbli neg. För mig funkar det bra som en förberedelse på ett definitivt neg. svar på TD.

    Tycker mina symptom har minskat mycket de senaste dagarna, men jag upplever inte längre att jag går runt och känner efter och undrar, utan lever på - med gravidrestriktioner, men är i mitt mindset inte gravid. Slår det om så blir det en bonus. Typ så.

    Dock så otroligt smärtsamt att möta alla magar och barnvagnar där ute ????

    Men ja, nya tag till hösten igen.

  • Clemmentina

    Kul att följa andra som ruvar nu. Jag har testdag på söndag och pendlar mellan hopp och förtvivlan. Kommer nog ta ett test lite senare i veckan dock.

  • Clemmentina
    körsbärskärna skrev 2021-06-28 15:07:12 följande:

    Vad kul att vi har flera som plussat i tråden! All kärlek och lycka till till er, hoppas ni går hela vägen i mål ????????

    Jag kunde inte låta bli att ta ett CB early-test. Det var negativt. Jag hade det typ på känn. Förra veckan var jag rätt övertygad om att det hade fastnat, men de senaste dagarna har jag tvivlat ganska starkt.

    För mig känns det lugnare att testa tidigt, det kan slå om men det kan också förbli neg. För mig funkar det bra som en förberedelse på ett definitivt neg. svar på TD.

    Tycker mina symptom har minskat mycket de senaste dagarna, men jag upplever inte längre att jag går runt och känner efter och undrar, utan lever på - med gravidrestriktioner, men är i mitt mindset inte gravid. Slår det om så blir det en bonus. Typ så.

    Dock så otroligt smärtsamt att möta alla magar och barnvagnar där ute ????

    Men ja, nya tag till hösten igen.


    Åh vilken dag tog du det på? Jag tror inte det behöver vara kört än. Vilken ruvardag är du på nu? Sist när jag blev gravid (men fick missfall) kom nog de flesta symptom framåt testdag eller till och med efter testdagen. Så länge mensen inte kommer finns hoppet. Håller tummarna!
  • Ingentingviktigt
    Jez20 skrev 2021-06-28 13:46:11 följande:

    Vad kul! Grattis till plusset!!

    Jag längtar och hoppas att det ser bra ut på onsdag så jag kan ringa kliniken!! Dock går jag hos privatklinik så de har stängt sen i 4 veckor.. kommer ju vara nojig tills man fått det konstaterat av läkaren :/


    Hoppas, hoppas, håller tummarna.

    Precis samma här, kliniken jag går på stänger också på fredag och tyvärr är jag bortrest första veckan i augusti, så mitt ultraljud blir för 10:e augusti, känns som en evighet.
  • körsbärskärna
    Clemmentina skrev 2021-06-28 15:44:46 följande:

    Åh vilken dag tog du det på? Jag tror inte det behöver vara kört än. Vilken ruvardag är du på nu? Sist när jag blev gravid (men fick missfall) kom nog de flesta symptom framåt testdag eller till och med efter testdagen. Så länge mensen inte kommer finns hoppet. Håller tummarna!


    Jag tog på dag 7, har också testdag på söndag.. sist jag fick ett plus fick jag på dag 6 (starkt) och kände mycket kraftigare symptom..

    Jag vet att det inte är kört än, men jag tror att jag typ försöker skydda mig själv lite genom att testa tidigt och hålla låga förväntningar.

    Hade ett MA i vecka 11 i vintras och det tog 5 månader innan vi kunde försöka på nytt, det var en otroligt jobbig period, så jag inbillar mig att det blir mindre smärtsamt att ställa in mig på "icke gravid" och att jag kan skydda mig mot besvikelsen genom att göra så.. kanske känns pessimistiskt, jag vet inte..

    Men ger så klart inte upp, jag vet ju att jag kommer stå där med stickan om ett par dagar igen och hoppas innerligt på att det slagit om! ;)
  • Jez20
    körsbärskärna skrev 2021-06-28 15:07:12 följande:

    Vad kul att vi har flera som plussat i tråden! All kärlek och lycka till till er, hoppas ni går hela vägen i mål ????????

    Jag kunde inte låta bli att ta ett CB early-test. Det var negativt. Jag hade det typ på känn. Förra veckan var jag rätt övertygad om att det hade fastnat, men de senaste dagarna har jag tvivlat ganska starkt.

    För mig känns det lugnare att testa tidigt, det kan slå om men det kan också förbli neg. För mig funkar det bra som en förberedelse på ett definitivt neg. svar på TD.

    Tycker mina symptom har minskat mycket de senaste dagarna, men jag upplever inte längre att jag går runt och känner efter och undrar, utan lever på - med gravidrestriktioner, men är i mitt mindset inte gravid. Slår det om så blir det en bonus. Typ så.

    Dock så otroligt smärtsamt att möta alla magar och barnvagnar där ute ????

    Men ja, nya tag till hösten igen.


    Förstår dig precis... jag brukar svära inombords när jag ser folk som är gravida eller med vagnar men sen försöker jag alltid tänka att "nä, sluta nu. De kanske också har försökt lika länge som jag!! Och äntligen blivit gravida" typ ^^

    Ja den här sidan klarar bara av de gamla hederliga smilisarna :p

    Jag är nervös för att mitt skall ha fastnat men att det inte kommer gå vägen i slutändan. Men jag tänker att den tiden den sorgen! Det är ok att vara lite hoppfull!! <3
  • Jez20
    Ingentingviktigt skrev 2021-06-28 15:54:54 följande:

    Hoppas, hoppas, håller tummarna.

    Precis samma här, kliniken jag går på stänger också på fredag och tyvärr är jag bortrest första veckan i augusti, så mitt ultraljud blir för 10:e augusti, känns som en evighet.


    Haha ja samma här! Kommer bli väldigt jobbigt! Jag är också nervös att när jag väl slutar med proggisarna att det kommer gå åt skogen.. Men kliniken sa till mig att bara ta dem till TD så får lita på det!
  • Clemmentina
    körsbärskärna skrev 2021-06-28 16:19:06 följande:

    Jag tog på dag 7, har också testdag på söndag.. sist jag fick ett plus fick jag på dag 6 (starkt) och kände mycket kraftigare symptom..

    Jag vet att det inte är kört än, men jag tror att jag typ försöker skydda mig själv lite genom att testa tidigt och hålla låga förväntningar.

    Hade ett MA i vecka 11 i vintras och det tog 5 månader innan vi kunde försöka på nytt, det var en otroligt jobbig period, så jag inbillar mig att det blir mindre smärtsamt att ställa in mig på "icke gravid" och att jag kan skydda mig mot besvikelsen genom att göra så.. kanske känns pessimistiskt, jag vet inte..

    Men ger så klart inte upp, jag vet ju att jag kommer stå där med stickan om ett par dagar igen och hoppas innerligt på att det slagit om! ;)


    Åh förstår precis! Helt rimligt att du (jag också) vill skydda sig från att bli besviken. Jag försöker också dämpa mina förväntningar även om det är svårt.

    Ledsamt att läsa om ditt MA. Känner igen mig! Hade ett mycket segdraget missfall i december. Gjorde ny stimulering i mars, skulle göra återföring i maj men fick ingen ägglossning då. Denna väntan är sååå seg. Hoppas så att det är vår tur nu! Testar du varje dag eller kommer du vänta lite nu? Jag tänker nog testa på torsdag (ruvardag 9 men blastocyst).
  • Anna87a

    Hej på er! Nu har jag testat negativt på BIM (RD10). Ett vanligt test (25mlU/ml) och ett tidigt test (10mlU/ml). Båda solklart negativa och inget synligt svagt streck. Tidigare gånger som jag varit gravid har jag fått plus på RD5 och RD9. Nu tänker jag att om jag slutar med Lutinus idag borde mensen komma igång inom någon dag.

    Tycker ni att det är dumt? Borde jag vänta tills min TD på lördag, men jag känner mig så säker på att detta gått åt skogen så vill inte gå runt med falska förhoppningar.

  • Jez20
    Anna87a skrev 2021-06-30 07:25:20 följande:

    Hej på er! Nu har jag testat negativt på BIM (RD10). Ett vanligt test (25mlU/ml) och ett tidigt test (10mlU/ml). Båda solklart negativa och inget synligt svagt streck. Tidigare gånger som jag varit gravid har jag fått plus på RD5 och RD9. Nu tänker jag att om jag slutar med Lutinus idag borde mensen komma igång inom någon dag.

    Tycker ni att det är dumt? Borde jag vänta tills min TD på lördag, men jag känner mig så säker på att detta gått åt skogen så vill inte gå runt med falska förhoppningar.


    Hej! Vad tråkigt.. men det är trots allt tidigt!

    Jag tycker du skall vänta och fortsätta ta Lutinus! Är där någon fördel med att mensen kommer igång snabbare menar du? Kan du börja om snabbare då? Jag tycker du skall hålla hoppet uppe tills TD! Då vet du iaf att du gjorde allt du kunde och behöver inte ångra dig och tänka tänk om jag inte slutat med lutinus. <3
  • Jez20

    Hej tjejer!

    Min ruvartid är officiellt över! Jag har plussat och pratat med kliniken! Ultraljud blir i augusti så fort kliniken öppnar igen efter sommaruppehållet! Jag är spänd, nervös, rädd, chockad och överlycklig så klart!

    Är det något jag har lärt mig så är det att man INTE ska jämföra sina symptom med andra!

    Tack för allt stöd under denna tid! Det har varit guld värt!! <3 <3 <3

    Jag kommer hålla tummarna för er allihopa att det går vägen för er! Om inte nu så I höst när klinikerna öppnar igen! <3 Ni är starka! Ni klarar det här!

Svar på tråden RUVARE juni 2021