• Anonym (Trasig)

30 år, nydumpad, ensam och ängslig - är det kört nu?

Min sambo, han som jag trodde var mitt livs kärlek, har gjort slut med mig och trots att det gått ett par månader känns det som att hjärtat fortfarande är krossat i tusen bitar.

Inom de kommande veckorna kommer jag att flytta ut från vår lägenhet till en hyresrätt i samma stad. Det ofrivilliga uppbrottet känns allt mer påtagligt.

Jag känner mig så fruktansvärt ledsen och ensam. Längtar hem till min familj som bor 50 mil bort och känner inte att jag kan etablera mig i staden som jag och sambon bott i.

Samtidigt fyller jag 30 år i höst och är rädd att det ska vara för sent att etablera sig på ny ort långt bort. Att jag inte kommer hitta några nya vänner, aldrig mer kommer våga bli kär igen, eller att ?alla bra killar redan är upptagna med familjeliv?.

Snälla ge mig lite pepp och framtidshopp - är livet kört nu? Har någon här hamnat i kris i 30-års åldern och sen blev allt bra till slut ändå?

• Svar på tråden 30 år, nydumpad, ensam och ängslig - är det kört nu?
  • Friger
    moaguuun skrev 2021-06-29 16:17:08 följande:
    Vad menar du. Självklart är det tråkigt att bli gammal. Och hur är det relevant för en 30 åring? 30 åringar är ej gamla och ej i närheten av det heller. Så vad var ditt syfte.
    Sedan tycker inte alls alla det är ?tråkigt? att tex fylla 50. 
    Tja, jag tycker i vart fall att det är tråkigt att bli gammal. Men jag gillar livet och tycker det är på tok för kort. Du kanske bara vill ha det överstökat? :P

Jag ser inget fel med att bli gammal, men fanns det ett piller som höll mig ung skulle jag lätt ta det.
  • moaguuun
    Friger skrev 2021-06-29 16:26:01 följande:
    Tja, jag tycker i vart fall att det är tråkigt att bli gammal. Men jag gillar livet och tycker det är på tok för kort. Du kanske bara vill ha det överstökat? :P

Jag ser inget fel med att bli gammal, men fanns det ett piller som höll mig ung skulle jag lätt ta det.
    Tycker inte ordet gammal hör hemma i denna tråd då Ts är 30! Gammal är när man är säg 50+. Du hoppad över vuxen stadiet och börjar prata om att bli gammal. Wtf.
  • AndreaBD

Flytta tillbaka till din hemstad där du trivs. Och koncentrera dig på sånt som du vill göra. Det är klart att du träffar någon ny, du är ju fortfarande ung. Och även äldre träffar någon  om de satsar på det. Ta dig tiden att analysera vad som hände, varför det blev så, så att du kan hitta en mer lämplig person nästa gång.  

• Friger
    moaguuun skrev 2021-06-29 16:24:17 följande:

Hahahhaha vad är då de 30 åringarna vid 80, jävligt antika. 

Det är inte relativt utan fakta. Hjärnan är inte ens fullt utvecklad fören man fyllt 30. Och barn kan många få vid 40 

Jo, det är relativt. Du har olika synvinklar på ålder vid olika åldrar. Du påstår att bara den gamla människans synvinkel är rätt. Jag påstår att alla har rätt utifrån sin egen synvinkel.

Jo, men många 40-åringar får inte barn. Självklart ska man kämpa mot sina mål oavsett läge. Men det är ju inte fel att planera när tid ännu finns om sådan möjlighet finns.
  • moaguuun
    Friger skrev 2021-06-29 16:35:19 följande:
    Jo, det är relativt. Du har olika synvinklar på ålder vid olika åldrar. Du påstår att bara den gamla människans synvinkel är rätt. Jag påstår att alla har rätt utifrån sin egen synvinkel.

Jo, men många 40-åringar får inte barn. Självklart ska man kämpa mot sina mål oavsett läge. Men det är ju inte fel att planera när tid ännu finns om sådan möjlighet finns.
    Har iaf aldrig träffat eller hört om en 30 åring som känner sig gammal. Eller sett en 30 åring med rullator eller löständer. Men det kanske bara är jag.
  • Friger
    moaguuun skrev 2021-06-29 16:37:53 följande:
    Har iaf aldrig träffat eller hört om en 30 åring som känner sig gammal. Eller sett en 30 åring med rullator eller löständer. Men det kanske bara är jag.
    Det har ju till och med ett begrepp, 30-års-kris. Fullt verkligt för dom som upplever det.
  • moaguuun
    Friger skrev 2021-06-29 16:48:19 följande:
    Det har ju till och med ett begrepp, 30-års-kris. Fullt verkligt för dom som upplever det.
    Den krisen handlar väl dock att gå från ungdom till fullfjädrad vuxen. Än att gå från vuxen till gammal..
  • stalingrad
    Anonym (Trasig) skrev 2021-06-29 14:20:37 följande:

Min sambo, han som jag trodde var mitt livs kärlek, har gjort slut med mig och trots att det gått ett par månader känns det som att hjärtat fortfarande är krossat i tusen bitar.

Inom de kommande veckorna kommer jag att flytta ut från vår lägenhet till en hyresrätt i samma stad. Det ofrivilliga uppbrottet känns allt mer påtagligt.

Jag känner mig så fruktansvärt ledsen och ensam. Längtar hem till min familj som bor 50 mil bort och känner inte att jag kan etablera mig i staden som jag och sambon bott i.

Samtidigt fyller jag 30 år i höst och är rädd att det ska vara för sent att etablera sig på ny ort långt bort. Att jag inte kommer hitta några nya vänner, aldrig mer kommer våga bli kär igen, eller att ?alla bra killar redan är upptagna med familjeliv?.

Snälla ge mig lite pepp och framtidshopp - är livet kört nu? Har någon här hamnat i kris i 30-års åldern och sen blev allt bra till slut ändå?

När det gäller komma över det hela, så gäller följande. Ju längre förhållande, ju längre tid att sörja.

Ingen mening att deppa ihop för någon som gett dig kicken. Det finns fler tåg.
  • Guldnovan

Å det är inte kört, det är din känsla just nu och den kommer ändra sig... Jag blev lämnad efter 25 år och 4 barn. Vi var varandras stora kärlek en det betyder inte att vi var ämnade för ett helt liv tillsammans. Jag är glad nu, livet tog inte slut. 55 och ff singel men det var inte slutet för mig. Det är början på något nytt. Jag lovar!

• Anonym (Lugn)

Nä, nä. Ta det bara lugnt.

När jag läser ditt inlägg tänker jag så här. Du är bara 30 år, det är ingenting. Jag hade börjat med att flytta hem till min hemstad och startat ett nytt liv. Jobba ihop en bra summa pengar, skaffa dig ett bra boende som du trivs i. Se dig om och tillåt dig själv att bli kär igen. Gör några resor nu när pandemin börjar avta (hoppas vi i alla fall), ha mycket sex, jobba på något roligt jobb, träffa din familj ofta. Redan nästa sommar kommer du att vara glad att du sluppit den där sambon du hade. Njut av ditt liv, du är varken gammal eller annat.

• Anonym (Lycka)

Du har sluppit en man som bevisligen inte var något att ha, du har chansen att flytta hem igen då du inte trivs i den stad du nu bor i - se detta som något positivt TS, det är din inställning som gör skillnaden

NU börjar ditt liv! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden 30 år, nydumpad, ensam och ängslig - är det kört nu?