• jageanonymis

    Överviktig sambo..

    Alltså jag vet inte vad jag ska göra. Jag har varit tillsammans med min sambo i 4 år och han är fantastisk på många sätt men han är expert på att skjuta upp viktiga saker och det är just det som är problemet.

    Min sambo väger 105 kg och är 185 cm lång. Han är tjock. Fet nästan. Han har stor mage, bröst och fettvalkar när han sitter ner och när han går. Det är ganska pinsamt och jag skäms en del över hur han ser ut.

    Han är snygg i ansiktet men resten av kroppen är katastrof. Han säger varje dag att han ska ta tag i allt, han har anlitat en personlig tränare online men gör inga av övningarna, han köper läsk varje dag och vill alltid äta onyttiga maträtter. Han säger att han kommer börja träna men ingenting händer. Han har massor av träningsredskap hemma men de står bara och blir dammiga i vårt träningsrum.

    Vad ska jag göra? Jag försöker göra goda och nyttiga maträtter, servera vatten till maten med citron i, göra kvarg med hallon som efterrätt osv och han tjatar ändå efter pizza och hamburgare. Jag får panik. Jag försöker motivera och peppa honom men är så trött på hur han skjuter upp detta gång på gång på gång.

    Jag som själv älskar att träna och har en väldigt fin och bra tränad kropp har ingen aning om vad jag ska göra mer.

    Tips? Råd? Berätta vad ni hade gjort och vad ni tycker om situationen.

  • Svar på tråden Överviktig sambo..
  • 8airam8

    Ett samtal. Hörru, nu blir det fan ingen pizza på två veckor. Kom igen, vi testar. Och vi tränar tillsammans vid sex tillfällen de här veckorna, kanske tar vi långpromenader eller kör lite övningar. Du fixar det här, jag är med och vi kommer igång. Om det inte känns bättre efter två veckor så testar vi ett annat sätt, jag vet ju att du vill komma igång och jag fattar att det tar emot.

    Nåt sånt?


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Kusinen

    För det första arbeta med dig själv. Finns ju ingen anledning att du ska skämmas för attdin man har övervikt. Är knappast bra vare sig för dig, honom eller relationen och finns ju ingen logik i heller. Arbeta med dessa känslor.

    Prata med din man om hur viktigt han tycker att det är att gå ned i vikt så du får en klar bild av vad han vill pch strävar efter. Så att du vet och inte bara utgår från att viktnedgång är lika viktigt för honom som för dig. Och var medveten om att detär hans beslut att ta.

    Gällande träning och mat kan du ju om han säger sig vilja gå nes i vikt fråga om han villha stöd och i så fall hur. Säger han nej till det tjata inte (vare sig på ett positivt eller negativt sätt) Laga hälsosam mat kan man ju göra oavsett partnerns kroppsform, detär ju en bra vardagsinställning för alla. Sluta hålla på att peppa honom om han inte aktivt säger att han vill att du gör det.

  • Hartman87

    Du måste vara ärligt och säg till han att han är fet och ful och du trivs inte eller tänder längre på han. Tyvärr är nog situationen hopplös, han vill inte förändras

Svar på tråden Överviktig sambo..