• potatisfjollan

    Varför röstar folk på Miljöpartiet?

    Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

    Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

  • Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?
  • HSOF
    klyban skrev 2022-09-11 14:19:28 följande:

    De är de som gjort en extremt stod studie vad som sker om man fortsätter förbränna fossilbränslen och multipla kriterier de kom fram till uppfylls idag.

    Och nej, detta är inte alls ogenomtänkt, utan detta är mycket planlagt av mig, då oljeindustrin med Exxon tvingades till att göra denna studien som är massiv.
    Och att de punkter de sade kommer ske om vi fortsätter förbränna fossilbränslen sker just nu.


     


    Så ja, jag har funderat, och nu ska vi se om du har tänkt efter före du skrev detta inlägget.
    Eller är det låtsas om att inget finns som vanligt när det tar emot i diskussionen?


    Exxon mobile här ett oljebolag som styrs av familjen Rockefeller som ligger bakom kärnan till hela denna klimatalarmismen och de var även dem som födde miljörrörelsen. Det komiska är att idag har arbetar de helt skyggt med det här för människor reagerar inte ändå när ett stort oljebolag som bara ökar sin utvinning av olja ligger bakom en sådan här studie.

    Det är lite som när McDonalds och coca cola ligger bakom studier på som främjar socker och kolhydrater, kallas lobbyism. 
  • KillBill

    Varför röstar folk på Miljöpartiet? Det beror på att de är de mest kunniga väljarna!


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • klyban
    HSOF skrev 2022-09-11 14:25:46 följande:
    Exxon mobile här ett oljebolag som styrs av familjen Rockefeller som ligger bakom kärnan till hela denna klimatalarmismen och de var även dem som födde miljörrörelsen. Det komiska är att idag har arbetar de helt skyggt med det här för människor reagerar inte ändå när ett stort oljebolag som bara ökar sin utvinning av olja ligger bakom en sådan här studie.

    Det är lite som när McDonalds och coca cola ligger bakom studier på som främjar socker och kolhydrater, kallas lobbyism. 

    Exxon Mobile har gjort den forskningen, och man ser att du inte ens vill beror den.
    Ett mycket med ett val av mig, och Exxon gör vad de kan för att förneka sin egen forskning.
    Du verkar bara skriva utan veta en enda sak här, and i love it.


    Och jag misstänker sakligheten kommer åka ut genom fönstret, då den mesta sakligheten är redan borta för dig.
    Facit kommer i nästa inlägg om jag hade rätt igen.

    Du verkar inte veta om ens att studien är ENORM de gjort och handlar om extrema mängder av mätpunkter och att deras slutsatser uppfylls och sker idag.

    Glöm nu inte sakligheten, och tomma liknelser, ja, det vet ingen vad man ska göra med Exxons faktiska forskning.
    Man får vara tacksam för USA att tvingat fram denna forskning på Exxon, då den berättar att det är illa till ställt med jorden.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • HSOF
    klyban skrev 2022-09-11 14:36:23 följande:

    Exxon Mobile har gjort den forskningen, och man ser att du inte ens vill beror den.
    Ett mycket med ett val av mig, och Exxon gör vad de kan för att förneka sin egen forskning.
    Du verkar bara skriva utan veta en enda sak här, and i love it.


    Och jag misstänker sakligheten kommer åka ut genom fönstret, då den mesta sakligheten är redan borta för dig.
    Facit kommer i nästa inlägg om jag hade rätt igen.

    Du verkar inte veta om ens att studien är ENORM de gjort och handlar om extrema mängder av mätpunkter och att deras slutsatser uppfylls och sker idag.

    Glöm nu inte sakligheten, och tomma liknelser, ja, det vet ingen vad man ska göra med Exxons faktiska forskning.
    Man får vara tacksam för USA att tvingat fram denna forskning på Exxon, då den berättar att det är illa till ställt med jorden.


    Du svamlar som vanligt, men det är hör och häpna USA tillsammans med Sverige som grundade denna klimathysteri. Allt detta handlar om makt och pengar och målet med att få en världsregering och där är vi snart. 

    Jag kan tipsa dig om boken/studien Rockefeller en klimatsmart historia av Jakob Nordangård som en bra bok för dig att börja med. 
  • nihka
    HSOF skrev 2022-09-11 16:17:56 följande:
    Du svamlar som vanligt, men det är hör och häpna USA tillsammans med Sverige som grundade denna klimathysteri. Allt detta handlar om makt och pengar och målet med att få en världsregering och där är vi snart. 

    Jag kan tipsa dig om boken/studien Rockefeller en klimatsmart historia av Jakob Nordangård som en bra bok för dig att börja med. 
    Världsregering. Ja, där är vi snart. Hahahaha! 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    HSOF skrev 2022-09-11 16:17:56 följande:
    Du svamlar som vanligt, men det är hör och häpna USA tillsammans med Sverige som grundade denna klimathysteri. Allt detta handlar om makt och pengar och målet med att få en världsregering och där är vi snart. 

    Jag kan tipsa dig om boken/studien Rockefeller en klimatsmart historia av Jakob Nordangård som en bra bok för dig att börja med. 

    Sakligheten är att Exxon gjort denna forskning som USA myndigheter tvinga dom att göra.
    Och deras resultat av deras forskning uppfylls idag och gjort ett bra tag.


     


    Du vet detta är vad man kallar för fakta och där man har en fråga gör forskning och sen ett svar, och svaret är att dessa parametrar som man berättar sker nu olika takt och man uppfyller dessa studier man gjort.
    Och du kan göra åttor kring detta, men sakligheten landar på samma plats varje gång.


     


    Och Exxon de låtsas om att denna forskning inte ens finns, lycka till med det


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    nihka skrev 2022-09-11 16:30:48 följande:
    Världsregering. Ja, där är vi snart. Hahahaha! 

    Jag lärt mig att detta alltid är en projicering och att detta vad de önskar själva.
    Det är en rätt gullig projicering och när han bemöter saklighet.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • HSOF
    nihka skrev 2022-09-11 16:30:48 följande:
    Världsregering. Ja, där är vi snart. Hahahaha! 
    Ja den utvecklingen accelererar nu verkligen genom WEF och FNs agenda 2030. Nya lagar och regler arbetas fram i just detta nu och leds b la av vår korkade exstatsminister Stefan Löfven. (bl a så utarbetar man internationella lagar, skatter, mer makt till WHO, och andra överstatliga lagar). Vi har ju även redan sett hur man gett EU- rätt till beskattning och att ta upp lån, med det stora bidraget till de misskötta ekonomierna i södra Europa, Covidpass (som snart kommer bli obligatoriskt, eller green card), regler för bolagsskatter mm.

    Detta är något dessa mäktiga familjer såsom Rockefeller i spetsen har jobbat för sedan 1900-talets början. FN är idag.

    Skrattar du bara, där du sitter i din lilla bubbla och blundar medans omvärldens elit allt snabbare roffar åt sig allt.
  • HSOF
    klyban skrev 2022-09-11 16:40:04 följande:

    Sakligheten är att Exxon gjort denna forskning som USA myndigheter tvinga dom att göra.
    Och deras resultat av deras forskning uppfylls idag och gjort ett bra tag.


     


    Du vet detta är vad man kallar för fakta och där man har en fråga gör forskning och sen ett svar, och svaret är att dessa parametrar som man berättar sker nu olika takt och man uppfyller dessa studier man gjort.
    Och du kan göra åttor kring detta, men sakligheten landar på samma plats varje gång.


     


    Och Exxon de låtsas om att denna forskning inte ens finns, lycka till med det


    Men det komiska är då att det är samma personer som styr demokraternas administration som även styr och har det största inflytandet i Exxon Mobile. De tvingar alltså sig själva att göra denna rapporten. 
    Du vet väl att även BP, Englands största oljebolag ligger bakom "Carbon footprint" samtidigt som även de bara öka sin exploatering av olja.

    Men när det kommer till din så kallade klimatforskning så finns det ingenting som än så länge har stämt in på alla alarmistiska uttalanden som förutspåtts de senaste 40 åren. Vi hade redan 1971 bara 10 år på oss enligt samma människor som eldar på detta idag.

    Det ända vi förmodligen kan säga vi har påverkat är co2 halten i luften som ökat från väldigt låga 280 ppm 1850 till ca 415ppm vi ser idag. Denna ökningen är av allt att döma bara positiv, då växterna dör ut om det sjunker under 250 ppm och jorden har blivit mycket grönare pga den högre halten av co2 i luften.
    Det kan till och med vara så att vi räddat livet på jorden, halten co2 aldrig har varit så låg som före industrialiseringen.
    Att nivån sjönk hela tiden tros vara pga fossilisering i av havsdjur som drar ut all co2 från luften och ner i haven och vidare i berggrunden pga denna fossiisering. 
  • klyban
    HSOF skrev 2022-09-11 17:26:00 följande:
    Men det komiska är då att det är samma personer som styr demokraternas administration som även styr och har det största inflytandet i Exxon Mobile. De tvingar alltså sig själva att göra denna rapporten. 
    Du vet väl att även BP, Englands största oljebolag ligger bakom "Carbon footprint" samtidigt som även de bara öka sin exploatering av olja.

    Men när det kommer till din så kallade klimatforskning så finns det ingenting som än så länge har stämt in på alla alarmistiska uttalanden som förutspåtts de senaste 40 åren. Vi hade redan 1971 bara 10 år på oss enligt samma människor som eldar på detta idag.

    Det ända vi förmodligen kan säga vi har påverkat är co2 halten i luften som ökat från väldigt låga 280 ppm 1850 till ca 415ppm vi ser idag. Denna ökningen är av allt att döma bara positiv, då växterna dör ut om det sjunker under 250 ppm och jorden har blivit mycket grönare pga den högre halten av co2 i luften.
    Det kan till och med vara så att vi räddat livet på jorden, halten co2 aldrig har varit så låg som före industrialiseringen.
    Att nivån sjönk hela tiden tros vara pga fossilisering i av havsdjur som drar ut all co2 från luften och ner i haven och vidare i berggrunden pga denna fossiisering. 

    Du glömmer av en "liten" det i vad som sker om man fortsätter använda fossilbränslen och att vi nu uppfyller multipla parametrar i deras resultat vad det orsakar om man fortsätter att förbränna fossilbränslen.


    Forskning och dess resultat och hur det uppfylls, är oförnekbart.

    Och det är här halmgubben kommer fram och att bara för man itne EXAKT sagt datumet när en sak ska uppfyllas, så är det ett agument att INGEN av parametrarna uppfylls.


     


    Men CO2 högsta på par miljoner år i atmosfären berättar  något som din förnekan inte klarar av att ta in.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • HSOF
    klyban skrev 2022-09-11 17:43:36 följande:

    Du glömmer av en "liten" det i vad som sker om man fortsätter använda fossilbränslen och att vi nu uppfyller multipla parametrar i deras resultat vad det orsakar om man fortsätter att förbränna fossilbränslen.


    Forskning och dess resultat och hur det uppfylls, är oförnekbart.

    Och det är här halmgubben kommer fram och att bara för man itne EXAKT sagt datumet när en sak ska uppfyllas, så är det ett agument att INGEN av parametrarna uppfylls.


     


    Men CO2 högsta på par miljoner år i atmosfären berättar  något som din förnekan inte klarar av att ta in.


    Men det är åter igen bara datormodeller som inte har lyckats stämma in hittills. Så det är ingen säkerhet i det, allt beror på vad du matar in i datorn och hur du matchar dem. Så kul med denna konsesusdebatt som många av alla klimatalarmister använder. Forskning är aldrig i konsensus, för då har du lämnat vetenskapen min lille vän.

    Co2 har förmodligen inget med temperaturen att göra, även om det kan ha en viss påverkan. Men du vet väl att halten co2 var mycket högre än nu under den senaste istiden och som jag sa så har aldrig C02 varit på lägre nivå än va de är nu eller jo för 150 år sedan då den var som lägst under hela jorden historia. Alt beror ju på vad du utgår ifrån..
  • klyban
    HSOF skrev 2022-09-11 17:53:56 följande:
    Men det är åter igen bara datormodeller som inte har lyckats stämma in hittills. Så det är ingen säkerhet i det, allt beror på vad du matar in i datorn och hur du matchar dem. Så kul med denna konsesusdebatt som många av alla klimatalarmister använder. Forskning är aldrig i konsensus, för då har du lämnat vetenskapen min lille vän.

    Co2 har förmodligen inget med temperaturen att göra, även om det kan ha en viss påverkan. Men du vet väl att halten co2 var mycket högre än nu under den senaste istiden och som jag sa så har aldrig C02 varit på lägre nivå än va de är nu eller jo för 150 år sedan då den var som lägst under hela jorden historia. Alt beror ju på vad du utgår ifrån..

    DU har du desinformerat dig själv, för visst är det så att man uppfyller modellerna.


    Det är som gör Exxon´s forskning så sjukt intressant, och det är därför klimat/vetenskapsförnekare ylar om EXAKT EXAKT EXAKT, och sen tror dom att inte en enda parameter berättar något alls.


    Jorden uppfyller flera av deras förutsägelser som Exxon gjorde, och det är fakta och en fakta jag förstår du ska låtsas om inte ska existera.
    Men ledsen för din skulle, faktan är kvar och berättar något som¨du tror du kan låtsas bort.


     


    Det intressanta är att du berättar inget om sakfrågan, men väl vem du är och att då går någons ärende.
    Har det nått med resor till krim och göra?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?