• Anonym (Darksider)

Är du medlem på darkside?

Tycker det hade varit intressant att se om det finns nån överlappning mellan DS och FL :)

Skriv gärna en kommentar till hur du röstade också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du medlem på darkside?
  • Anonym (nyfiken tjej)
    Kråkungen skrev 2021-08-30 13:50:25 följande:
    Håller tummarna. Rapportera gärna hur det går! :) 
    Anonym (.) skrev 2021-08-29 18:52:28 följande:
    Det finns i hela Sverige.
    Med viss modifikation; det är ju inte så att det finns i varenda stad, och inte heller att det finns så väldigt ofta på andra ställen än storstäderna + några i övrigt helt okända hålor ute på landet, där folk har en klubb :) Det brukar väl vara nån handfull återkommande ställen, och sen nån gång emellanåt även på andra ställen.
    Snällt av dig! :) men tror gubben min kommer neka.
    Är man så den mer undergivna så lyssnar man liksom... 
  • Anonym (nyfiken tjej)
    Anonym (nyfiken man) skrev 2021-08-31 13:46:56 följande:
    Vill bara tillägga att generellt sett så är darkside en fantastisk oas och inspirationskälla. Det finns många fantastiska personer, som bejakar sin sexualitet fullt ut.
    Låter väldigt trevlig om det går att bortse från snobberiet som nämns hos ett par av medlemmarna. Som nybörjare undrar jag lite vad hardcore innebär på DS? 
  • Anonym (nyfiken man)
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2021-08-31 22:06:22 följande:
    Låter väldigt trevlig om det går att bortse från snobberiet som nämns hos ett par av medlemmarna. Som nybörjare undrar jag lite vad hardcore innebär på DS? 

Med hardcore menar jag  t ex människor som har BDSM och annan sexualitet och identitet som en livsstil. Ett exempel kan vara att en dominant och en undergiven person, som har en så kallad 24/7 relation. Vilket innebär att de då går in i dessa roller hela tiden i sina liv med varandra. Ibland är det tydligt på DS, att det finns en spricka mellan dem som ser detta som en livsstil, och de som ser det mer som en extra krydda i sexlivet. Även om man kryddar mycket och länge?.

• Hotelliggaren

Jag upplever också att det är rätt stort glapp mellan de som ser det som en del av sexet och de som är "renläriga". Många där har ju även iden att det eg inte har med sex att göra utan de kan ha sessioner utan sex, för att bara leva ut D7S eller S/M-behoven. Säger inte att det är fel men jag har ibland känt mig ifrågasatt som mindre vetande där. Några av dem har hängt här på FL oxo och varit ytterst kritiska till oss andra.

• Anonym (nyfiken tjej)
    Anonym (nyfiken man) skrev 2021-08-31 23:35:54 följande:

Med hardcore menar jag  t ex människor som har BDSM och annan sexualitet och identitet som en livsstil. Ett exempel kan vara att en dominant och en undergiven person, som har en så kallad 24/7 relation. Vilket innebär att de då går in i dessa roller hela tiden i sina liv med varandra. Ibland är det tydligt på DS, att det finns en spricka mellan dem som ser detta som en livsstil, och de som ser det mer som en extra krydda i sexlivet. Även om man kryddar mycket och länge?.

Tack för ditt utmärkta svar! Inser vad som menas med hardcore i sammanhanget. Skippar nog rollspel 24/7 även om jag vill testa dominans/undergivenhet i själva sex samspelet... men nog inte som komplett livsstil så hoppas på överseende i DS om inte poppis. Ja BDSM som du är inne på som en spännande krydda i sexlivet och ja, varför inte krydda ordentligt och länge? Klart intressant!  
  • Tukt
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2021-09-03 13:54:21 följande:
    Tack för ditt utmärkta svar! Inser vad som menas med hardcore i sammanhanget. Skippar nog rollspel 24/7 även om jag vill testa dominans/undergivenhet i själva sex samspelet... men nog inte som komplett livsstil så hoppas på överseende i DS om inte poppis. Ja BDSM som du är inne på som en spännande krydda i sexlivet och ja, varför inte krydda ordentligt och länge? Klart intressant!  
    "Krydda ordentligt"? Du menar strö salt i såren! Cool
  • Anonym (nyfiken tjej)
    Hotelliggaren skrev 2021-09-01 19:41:55 följande:

Jag upplever också att det är rätt stort glapp mellan de som ser det som en del av sexet och de som är "renläriga". Många där har ju även iden att det eg inte har med sex att göra utan de kan ha sessioner utan sex, för att bara leva ut D7S eller S/M-behoven. Säger inte att det är fel men jag har ibland känt mig ifrågasatt som mindre vetande där. Några av dem har hängt här på FL oxo och varit ytterst kritiska till oss andra.

Tack! Värdefull info om grupperingar vid ett eventuellt medlemskap.

Synd om skillnad görs i status mellan medlemmar som "bara" vill krydda sexet med BDSM och de mer "renläriga", fast för att uttala sig behöver man bevista en klassisk S/M session. Intressant med S/M "basic"/grunder men alltså utan sexet ?    
  • Anonym (nyfiken tjej)
    Tukt skrev 2021-09-03 15:48:40 följande:
    "Krydda ordentligt"? Du menar strö salt i såren! Cool
    Nej, inte riktigt så... Vissa kopplar ihop vald smärta med sexuell njutning, men här syftades oxå till möjligheten att hotta upp samlivet.   
  • Tukt
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2021-09-03 17:17:46 följande:
    Nej, inte riktigt så... Vissa kopplar ihop vald smärta med sexuell njutning, men här syftades oxå till möjligheten att hotta upp samlivet.   
    Jo, jag fattade det. Var mer ett försök att skämta till det! Skäms
  • Tobben

Lite tråkigt att det på en site som DS förekommer så mycket dömande. Jag trodde att det skulle var lite sjysstare jargong där.

• Anonym (nyfiken man)
    Tobben skrev 2021-09-03 17:51:32 följande:

Lite tråkigt att det på en site som DS förekommer så mycket dömande. Jag trodde att det skulle var lite sjysstare jargong där.

Jag känner att det blir för mycket fokus på det negativa här. Det är en fantastisk sajt för alla som vill utforska sin sexualitet och komma ut med sin sexuella identitet.

Finns otroligt många bra personer att diskutera med. Samtidigt finns det de som har mer tveksamma och dolda motiv på en sajt som DS - precis som på familjeliv, och precis som på varierande kontaktsajter. När du blandar de som har detta som en livsstil, med de som ser det som en nödvändig krydda i sitt sexliv (på en varierande skala) samt de som har mer trista/dolda motiv som ibland gränsar till brottsliga handlingar, så blir det ofrånkomligt olika typer av konflikter, misstänksamhet samt ibland dömande attityd.

I slutändan är det ändå en oas för alla som vill experimentera och utveckla sin sexualitet och sexuella identitet.

• Tukt
    Tobben skrev 2021-09-03 17:51:32 följande:

Jag vet inte vad det är för dömande du tänker på, och vill inte ta dina erfarenheter ifrån sig.
    Men som jag skrev rätt tidigt i tråden är DS en rätt "vuxen" plats som ställer en del krav på medlemmarna på ett annat sätt än det görs exempelvis här inne på FL.
    En del av de som blir medlemmar kommer in och kör lite sin grej, utan att först pejla läge och stämning, men glömmer att de är i andra människors...ja typ vardagsrum, Då reagerar omgivningen, vilket för den som inte pejlat läget, kan framstå som intolerant.
  • Anonym (nyfiken tjej)
    Tukt skrev 2021-09-03 17:41:32 följande:
    Jo, jag fattade det. Var mer ett försök att skämta till det! Skäms
    Okej det är lugnt, fattar nu självklart hur du menade! Flört ... reagerade bara lite på "salta i såren" när vi pratade om att "krydda"...  
  • OlofNapalme
    Anonym (.) skrev 2021-08-29 18:52:28 följande:
    Det finns i hela Sverige.
    Knappast. Finns i stort sett inget ovanför Dalaälven och i stort sett alla träffar är centrerade runt storstäder. Det finns grupper i mindre orter såklart men de annonserar inte öppet. Blir svårt att ta sig in i dom.
  • OlofNapalme

Kan säga att DS är allt annat än ett trevligt forum. Är du inte inne i gruppen så mobbas du friskt. Dina frågor och inlägg misstolkas medvetet för att vara dryg. 
    Det finns en gruppering där som anses sig ha rätt till att vara hur otrevliga som helst eftersom de har "rätt värderingar". Sedan har de mage nog att klaga på tonen och diskussionsklimatet. Vissa moderatorer ingår även i dessa grupperingar vilket gör det hela väldigt orättvist. De kan bete sig som arslen men säger du ifrån, oavsett på vilket sätt, blir du tillrättavisad.

Har blivit meddelad flera gånger av folk som säger att de håller med mig men vågar inte göra det öppet. DS är allt annat än ett diskussionsforum.
    Manshat och annat "rätt"  florerar friskt. Har du en minsta åsikt åt höger kommer du få reprimander för det, medans "rätt" folk får vara öppet kommunister.
    Jag har dock haft givande diskussioner i direktmeddelandena.

Jag har aldrig varit på något event eftersom jag bor för långt bort och sen har det blivit Corona och andra problem. Hör ofta från folk att det är trevligare på självaste eventen och att det är relativt enkelt att bli en del av gruppen. Dock så är de oftast lite skeptiska mot nya män eftersom det finns många oseriösa som är där för att knulla. Men det ska nog inte vara några problem om man bara visar sig som seriös och inte raggar för mycket i början som man.

Svar på tråden Är du medlem på darkside?