• Anonym (Giveup)

Upptäckt online otrohet. Vill lämna

Hej, upptäckte slutet på juni att min make flörtat online med flera kvinnor via messenger och instagram sen vintern.

Jag har gett 10 år av mitt liv åt det här skitäktenskapet. Vi har tre barn. Jag har spenderat ,tid, pengar och känslor genom att offra mitt liv i sv, karriär för att vi skulle flytta till vårt hemland och uppfostra våra barn på en trygg plats där de inte känner sig utanför.

Nu har jag tappat känslorna och respekten för honom. En av kvinnorna har han chattat och bett henne komma till hans jobb där han jobbar ensam. Så det var alltså ingen främling han chattade med.

Hna har bett om ursäkt, gråtit och bönat o bett. Men det spelar det ingen roll för mig.

Nu väntar jag på att sälja mark o få ett kapital. Därefter i mars ordna o fixa tillbaka mitt jobb och bostad (har lång bostadskö som tur) i sv samt fixa med förskola o skola åt ungarna.

Min fråga är kommer jag klara det? Förstör jag barnens liv? De älskar

Jag hr ångest

• Svar på tråden Upptäckt online otrohet. Vill lämna
  • Anonym (Giveup)
    Anonym (Me) skrev 2021-10-03 15:20:30 följande:

Kan förstå att det är komplicerad situation. Men det beror på om det var en engångshändelse eller att han återkommande har trillat dit.

Att bara flytta tillbaka som ensamstående och ha hela ansvaret själv med ett heltidsjobb är ju inte heller enkelt, sen ny skola, miljö, bostad och för långt avstånd och längtan efter pappa.

Där ni bor verkat ju idylliskt. Men du får avväga fördelar nackdelar , och om du ska gå vidare så måste din man helt ändra sig och du ha förlåtit.

Tack, det är precis därför jag frågar här. Jag brhöver någon annans syn på det hela. Du verkar förstå precis hur komplicerat och tufft det är. Minmna har bett om ursäkt många gånger och lovat att det aldrig händer igen. Han har tagit bort alla appar där sådant kan förekomma.

Jag har sagt att han får en sista chans och han har förbättrats sig på flera plan. Jag behöver tex inte tjata längre på honom att handla mm.
  • Anonym (Giveup)
    blåbärskungen skrev 2021-10-03 15:22:18 följande:

Jag är väldigt glad att jag aldrig varit otrogen eller ens testat att ragga som gift. Jag känner mej också 99% säker på att min fru (blivande exfru) inte har varit otrogen.

Tyvärr har jag inga konkreta råd till TS pga att din situation är så radikalt annorlunda än min. Hoppas att det blir något bra av detta i slutändan och att processen dit inte knäcker dej/er.

Jasså, tråkigt att höra. Känns som hade det varit svart eller vitt hade det varit ett enkelt val att lämna direkt...
  • Anonym (A)
    Anonym (K) skrev 2021-10-03 14:18:07 följande:
    Ja du klarar det!! Och nej, du förstör inte barnens liv. Om du skulle stanna så skulle du däremot förstöra deras liv.
    Håller med
  • Anonym (Me)

Jag tänker att det är bara du som känner till er situation. Tro mig, det är inte bara att lämna och börja om på nytt. Gräset är inte alltid grönare på å andra sidan. Om det är återkommande svek så är det en sak , men har han nu gjort ett snesteg och nu tagit bort alla appar osv och förbättrat sig så kan du ge det en chans till. Och ni har ju ändå byggt upp något tillsammans med barn osv. Här på familjeliv är vissa snabba med att säga skilj dig för ett litet snesteg, medan de i nästa sekund tycker att det är helt ok med swingerpartyn och trekanter osv

• Anonym (...)
    Anonym (Giveup) skrev 2021-10-03 18:23:38 följande:
    Tack, det är precis därför jag frågar här. Jag brhöver någon annans syn på det hela. Du verkar förstå precis hur komplicerat och tufft det är. Minmna har bett om ursäkt många gånger och lovat att det aldrig händer igen. Han har tagit bort alla appar där sådant kan förekomma.

Jag har sagt att han får en sista chans och han har förbättrats sig på flera plan. Jag behöver tex inte tjata längre på honom att handla mm.
    Han kommer med 99,9% säkerhet göra det igen hur mycket han än bölar nu. Tyvärr..
  • Anonym (F)
    Anonym (Giveup) skrev 2021-10-03 14:16:20 följande:

*Barnen älskar sin pappa.

* Jag har ångest och tänker konstant på att jag förstör mina barns liv och kommer orsaka psykisk ohälsa för dem.

Skulle jag skriva..

Tack för svar

Det är din man som förstör barnens liv, inte du.
  • MammAmma
    Anonym (Me) skrev 2021-10-03 20:15:12 följande:

Jag tänker att det är bara du som känner till er situation. Tro mig, det är inte bara att lämna och börja om på nytt. Gräset är inte alltid grönare på å andra sidan. Om det är återkommande svek så är det en sak , men har han nu gjort ett snesteg och nu tagit bort alla appar osv och förbättrat sig så kan du ge det en chans till. Och ni har ju ändå byggt upp något tillsammans med barn osv. Här på familjeliv är vissa snabba med att säga skilj dig för ett litet snesteg, medan de i nästa sekund tycker att det är helt ok med swingerpartyn och trekanter osv

Ja, det kan vara helt okej med swingerpartyn och trekanter, för det är stor skillnad på sådant som sker i samförstånd och sådant som sker i lönndom.

Personligen så vill iaf jag ha min autonomi, vilket gör det till en deal breaker när andra tar beslut å mina vägnar - som t ex ändra grundläggande regler inom förhållandet utan att informera mig.
  • Anonym (F)
    Anonym (Me) skrev 2021-10-03 20:15:12 följande:

Fast på swingerpartyn och trekanter är alla parter med på det och det är något som paren gör ihop i samförstånd med varandra, medan ts man har gått bakom ryggen på henne. Men jag håller med dig om att många här är snabba med att ge rådet att skilja sig bara utifrån det lilla man får veta om ts situation.

Sedan vet man ju inte heller om ts man enbart har flörtat och skrivit med de där kvinnorna eller om han faktiskt varit fysiskt otrogen, och det skulle han nog aldrig erkänna om så vore fallet. Var ens gräns för otrohet går är ju olika, men jag hade helt klart blivit väldigt sårad bara av att han flörtat med andra och haft svårt med tilliten efter det.
  • Anonym (Giveup)

Efter många bråk och diskussioner brast min man i gråt. Han vill lovar att det aldrig ska hända igen. Jag har bestämt att stanna i relationen tills minsta är 18 år. Sen har jag inget att stanna kvar för.

Vi bor i en by där inget kul händer och inget kul finns att göra. Är ständigt instängd i hemmet pga hushållsjobb, sköta barn, sjukdomar som kommer och går samt att jag inte litar på någon i närheten. Har en svägerska som bor granne med oss som skvallrar om mig för svärisarna. Svärisarna är golddiggers som är schyssta så länge som de får något att tugga på aka saker och pengar.

Jag har alltid pluggat eller jobbat heltid i Sv, tränat och gått och fixat mina egna ärenden i frihet. Här kan det gå dagar innan jag stiger utanför huset. Har gnällt och klagat LÄNGE på att jag vill UT för min man. Han säger att vi var o handlade och det räknas som "rolig" "utgång".

Känner att jag slösat mitt liv på att vara people pleaser och medioker. Har lust att förstöra våra liv och sluta vara mesig. Ibland undrar jag om det är en 30-års kris?

Hursomhelst I'm out of here så fort minstingen är 18. När jag får jobb tänkte jag jobba dubbelt för att ta igen tiden jag varit instängd hemma.

Maken får smaka på grytan han lagat.

• Anonym (...)
    Anonym (Giveup) skrev 2021-11-27 08:09:01 följande:

Efter många bråk och diskussioner brast min man i gråt. Han vill lovar att det aldrig ska hända igen. Jag har bestämt att stanna i relationen tills minsta är 18 år. Sen har jag inget att stanna kvar för.

Vi bor i en by där inget kul händer och inget kul finns att göra. Är ständigt instängd i hemmet pga hushållsjobb, sköta barn, sjukdomar som kommer och går samt att jag inte litar på någon i närheten. Har en svägerska som bor granne med oss som skvallrar om mig för svärisarna. Svärisarna är golddiggers som är schyssta så länge som de får något att tugga på aka saker och pengar.

Jag har alltid pluggat eller jobbat heltid i Sv, tränat och gått och fixat mina egna ärenden i frihet. Här kan det gå dagar innan jag stiger utanför huset. Har gnällt och klagat LÄNGE på att jag vill UT för min man. Han säger att vi var o handlade och det räknas som "rolig" "utgång".

Känner att jag slösat mitt liv på att vara people pleaser och medioker. Har lust att förstöra våra liv och sluta vara mesig. Ibland undrar jag om det är en 30-års kris?

Hursomhelst I'm out of here så fort minstingen är 18. När jag får jobb tänkte jag jobba dubbelt för att ta igen tiden jag varit instängd hemma.

Maken får smaka på grytan han lagat.

Hur gammal är minstingen?
  • Anonym (Giveup)

Nu kommer folk tycka att jag tappat det. Men minstingen är 2 år. Jag sk försöka vara positiv och ha tålamod i 16 år till. Hurra för mitt liv!

Jag hoppas livet fortskrider när jag börjar jobba igen. Planerar att resa varje år, köpa allt jag vill och göra vad jag vill tills jag är självständig igen.

• Grindleguts
    Anonym (Giveup) skrev 2021-11-28 08:41:59 följande:

Nu kommer folk tycka att jag tappat det. Men minstingen är 2 år. Jag sk försöka vara positiv och ha tålamod i 16 år till. Hurra för mitt liv!

Jag hoppas livet fortskrider när jag börjar jobba igen. Planerar att resa varje år, köpa allt jag vill och göra vad jag vill tills jag är självständig igen.

Det blev en annan dimension när du beskrev din tillvaro. Tycker det är ett enormt svek av din man som dels flörtat/på väg mot otrohet, samtidigt som han inte ser något problem med att du är så fjättrad i hemmet. 

Jag beundrar din självbehärskning att besluta att stanna för att inte slita isär det ni har tillsammans och förstår fullständigt att du känner att när barnen vuxit upp är det slut. 

Du behöver absolut inte vänta tills minsta är 18. Känn efter hur vardagen fungerar när de är i mellanstadieålder.
  • Anonym (Hm)

Kan du ens bara ta barnen och flytta tillbaka? Antagligen är ni alla, inklusive barnen, medborgare i hemlandet och jag har svårt att tra att hemlandet skulle vara släppa iväg barnen utan pappas medgivande. Det låter också som du har många fler problem i ditt äktenskap förutom otrohet.

• Anonym (Giveup)
    Grindleguts skrev 2021-11-28 08:57:04 följande:

Det blev en annan dimension när du beskrev din tillvaro. Tycker det är ett enormt svek av din man som dels flörtat/på väg mot otrohet, samtidigt som han inte ser något problem med att du är så fjättrad i hemmet. 

Jag beundrar din självbehärskning att besluta att stanna för att inte slita isär det ni har tillsammans och förstår fullständigt att du känner att när barnen vuxit upp är det slut. 

Du behöver absolut inte vänta tills minsta är 18. Känn efter hur vardagen fungerar när de är i mellanstadieålder.

Tack för att du förstår precis!

Ja alltså jag vill inte förstöra barnens liv för mitt eget. Sedan tror jag Sverige politiskt sätt är påväg mot en negativ förändring där SD kommer vara mer inflytelserika. Jag oroar mig ocksp för vad barnen och jag kan utsättas för i framtiden med allt som sker just nu i samhället. Lär bli svårare att lämna när ungarn aär i mellanstadieålder tror jag.
  • Anonym (...)
    Anonym (Giveup) skrev 2021-11-28 09:39:12 följande:
    Tack för att du förstår precis!

Ja alltså jag vill inte förstöra barnens liv för mitt eget. Sedan tror jag Sverige politiskt sätt är påväg mot en negativ förändring där SD kommer vara mer inflytelserika. Jag oroar mig ocksp för vad barnen och jag kan utsättas för i framtiden med allt som sker just nu i samhället. Lär bli svårare att lämna när ungarn aär i mellanstadieålder tror jag.
    Måste en separation innebära en flytt till Sverige? Låter som det är det som är problemet?
  • Anonym (do it)

separera och flytta till Sverige. Det går att rådda att vara ensamstående och ha barn på förskola, jag gör det själv.

Du kanske inte blir rik, men du är fri.

Barnen kan träffa pappan på lovet. 

Kasta inte bort ditt liv.

Svar på tråden Upptäckt online otrohet. Vill lämna