Anonym (M) skrev 2021-10-27 15:02:16 följande:
Oh herregud. Inte konstigt att det blir så himla fel när du inte kan skillnader mellan tätort och stad.
Jag förslår att du går om skolan eftersom du missat så elementära delar.
Jag är förvånad, med din oförmåga att hålla reda på basala begrepp att du ens hittat statistiken. Sen att det blir fel för dig och att du inte kan tolka texten är bara ett bevis på din bristande skolning.
Jadu M, du får väl skola mig då, om du kan visa källor som stödjer din tes. Det jag kan hitta för grund för att klassa "storstad" det är bara vad man bestämt att definitionen ska vara på EU nivå, men har du nått som påvisar att det är fel, så lägg fram det då.
Enlig
EU:s statistiksbyrå, Eurostat, så är definitionen av en storstad en yta som är urbaniserad med minst 50.000personer, sammanhängande. för den som vill fördjupa sig, se nedan.
thttps://
www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2015/Urbanisering--fran-land-till-stad/
Här ser man också att vi i snart 100år har varit ett folk som övervägande del bott i urbana samhällen, det som kallas urbaniseringen började ske i rasande fart i den sena delen av 1800talet, men det var inte förens tidigt 1900tal som skiftet skedde, där vi från att ha varit ett landsbyggdsfolk, blev ett stadsfolk, och har så varit i snart 100år.
Vill man vara filosofisk så går det ju att diskutera huruvida vi överhuvudtaget har något som kan kallas för storstadsmiljö i det här landet, sett ur ett globalt perspektiv. Men eftersom det blir en definitionsfråga, så tror jag man får i en sådan här diskussion lägga grunderna genom det våra myndigheter bestämt att definitionen ska vara.
Nu väntar jag med spänning på att du motbevisar mig, och inte bara fortsätter med att försöka raljera en massa ordbajs och glåpord där du rackar ner min låga kunskapsnivå.
*Popcorn och brassestol - medans jag väntar med spänning*