Talia88 skrev 2021-11-13 09:57:55 följande:
Ja, visst ser man att gravida drabbas hårdare av Covid. Men ingen som har gett en procentuell risk till mig och ingen kan säga hur mycket värre det blir för en gravid med Covid.
Därav tycker jag att risken att drabbas av okända biverkningar, föra över det till fostret, drabbas av småblodproppar och ADE är högre än att drabbas av Corona.
Jag hade Covid hemma för några veckor sedan, min sambo som testades positivt och var sjuk, och jag drabbades inte. Jag var på apoteket och köpte tillskott innan vi visste att han var sjuk och då sa pharmaceuten att hennes dotter hade drabbats av Covid som gravid för några mån sedan (v 25). "Hur gick det då?" frågade jag. "Allting gick bra och det var som en förkylning bara där hon var sjuk i 4-5 dagar och pojken är född nu och mår bra och har inga men". Jah och sambon höll distans den veckan och jag drabbades inte.
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är det gravida med underliggande sjukdomar som drabbats, håll koll på er d-vitamin speciellt vintertid. 80% av alla covidpatienter har d-vitamin brist, ej mätt i Sverige för vi tar inga sådana prov men finns flera studier kring det.
Fast bara för att HON inte blev allvarligt sjuk som gravid när hon hade covid så innebär ju inte det att det är så för alla, dessutom kan man inte i ett så tidigt skede som spädbarnsåldern se om barnet är helt friskt, ibland upptäcks sådant först i förskoleåldern.
Du skriver mycket utifrån vad DU tycker men du har ingen fakta eller belägg för de saker du skriver. Hur kan du veta att risken att drabbas av små blodproppar och ADE är större än att drabbas av covid? Fakta på det tack.
Med det sagt så är jag själv kluven inför att ta vaccinet och därför har jag inte tagit det än och nu i vecka 33 känns det som om jag likväl kan låta bli eftersom det inte är många veckor kvar.