• Anonym (Typ separerad)

Otrogen?

Jag har nyligen flyttat isär från min man, vi är dock inte skilda ännu och har fortfarande sex med varandra emellanåt. Han vill att det ska bli vi igen, det vill inte jag. Är dock rätt dålig på att vara helt tydlig med det då jag vet att han blir ledsen.

Rätt nyligen började jag ha kontakt med en man som jag hade en kortare relation med innan jag träffade min man. Förra veckan bestämde vi oss för att ses över en middag. Det ena ledde till det andra och vi hade (fantastiskt) sex. Hade glömt hur det var att ha sex med någon annan, det kändes så befriande.

Har dock en lite konstig känsla nu efteråt. På ett sätt känner jag mig otrogen, men samtidigt är vi ju separerade.

• Svar på tråden Otrogen?
  • En manlig man
    Ordinär Man skrev 2021-11-19 20:20:01 följande:

Du ville ha sex med mannen du är separerad ifrån, v och förväntar dig att han ska vara "trogen". Bespara oss dina dumheter!

Haha kan bara hålla med. Kvinnlig logik när den är som bäst!
  • Anonym (Din ensak)
    Anonym (Suck) skrev 2021-11-19 17:17:15 följande:

Så hon ska ligga med två personer regelbundet utan deras vetskap? Finns väl ett yrke för sånt. Hon vet mycket väl att de båda hade dumpat henne i samma sekund om de vetat vad hon håller på med.

Ja, hon har ingen skyldighet vad jag vet enligt lag att berätta för någon vem hon ligger med. Yrke? Tja, tar hon ekonomisk ersättning för dessa "tjänster" har nog hennes ex en fet faktura att betala innan det blir något mer.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Din ensak) skrev 2021-11-19 21:08:16 följande:

Ja, hon har ingen skyldighet vad jag vet enligt lag att berätta för någon vem hon ligger med. Yrke? Tja, tar hon ekonomisk ersättning för dessa "tjänster" har nog hennes ex en fet faktura att betala innan det blir något mer.

Enligt lag? Visste inte att detta var en rättegång. Jag utgår då från att det är helt okej att din man, sambo eller whoever får ligga med hur många andra kvinnor som helst samtidigt som han fortfarande är ihop med dig? Utan att berätta det för dig förstås. För det finns ju ingen lag som säger att han inte får göra det. Knäppt, ju.
  • Anonym (Sådär)

Inte otrogen, men inte schysst heller. Tekniskt sett så har du rätt att göra vad du vill med vem du vill, men eftersom du vet att din exman vill hitta tillbaka och du är fortfarande intim med honom så är det ganska hänsynslöst. Du borde ha avslutat det helt och korrekt med din exman först. Gör det nu i stället. Han behöver inte veta om den nya.

• Anonym (Din ensak)
    Anonym (Suck) skrev 2021-11-19 21:47:15 följande:

Enligt lag? Visste inte att detta var en rättegång. Jag utgår då från att det är helt okej att din man, sambo eller whoever får ligga med hur många andra kvinnor som helst samtidigt som han fortfarande är ihop med dig? Utan att berätta det för dig förstås. För det finns ju ingen lag som säger att han inte får göra det. Knäppt, ju.

Ne, men så som du lägger upp ditt resonemang kan man nästan tro att det är rättegång.

Ja, jag har flera partners och tillfälliga. Det samma med mina partners har tillfälliga som jag inte vet något om. Det fina med öppen polyami, ingen som säger till mig vad jag får göra och inte. Tycker inte alls det är knäppt utan känner mig fri.
  • Tukt
    Anonym (Typ separerad) skrev 2021-11-19 13:53:24 följande:

Jag har nyligen flyttat isär från min man, vi är dock inte skilda ännu och har fortfarande sex med varandra emellanåt. Han vill att det ska bli vi igen, det vill inte jag. Är dock rätt dålig på att vara helt tydlig med det då jag vet att han blir ledsen.

Rätt nyligen började jag ha kontakt med en man som jag hade en kortare relation med innan jag träffade min man. Förra veckan bestämde vi oss för att ses över en middag. Det ena ledde till det andra och vi hade (fantastiskt) sex. Hade glömt hur det var att ha sex med någon annan, det kändes så befriande.

Har dock en lite konstig känsla nu efteråt. På ett sätt känner jag mig otrogen, men samtidigt är vi ju separerade.

Det är lite det här som är problemet med att använda ord som otrohet i tid och otid. Många gör det för att förenkla livet. Men ofta blir det bara svårare.
    Här tycks du vilja ha svaret att du inte är otrogen, för att med gott samvete kunna köra på.
    Men vad spelar det för roll egentligen? Genom att inte varit otydlig mot ditt ex kommer du såra honom ändå.
    Så strunta i orden, och börja med att vara tydlig i vad du vill, så löser det sig nog bättre än att fiska efter ord för att rättfärdiga det du gör.
  • Anonym (Var lite smart)
    Anonym (Suck) skrev 2021-11-19 18:30:21 följande:
    Snyggt att lägga skulden på mannen, han ska tydligen kunna läsa tankar också för TS framstår inte alls som tydlig enligt mig.

Hon vet nog innerst inne att hon gör fel, annars hade hon nog aldrig skapat den här tråden till att börja med!?
    Nej, han behöver absolut inte vara tankeläsare.

Det enda han behöver göra är att INTE ljuga för sig själv.
    Det är en helt avgörande skillnad på dessa två.

Som jag skrev krävs det inte särskilt mycket begåvning för att förstå att det finns en mycket stor risk att din expartner vill ha sex med någon annan,
    när den använder uttrycket "finna sig själv".

Om du väljer att dölja den risken för dig själv,
    så är det helt uppenbart att du väljer ljuga för sig själv.

Det är ditt eget val och det krävs absolut ingen förmåga vara tankeläsare för att förstå det.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Var lite smart) skrev 2021-11-20 13:51:20 följande:

Nej, han behöver absolut inte vara tankeläsare.

Det enda han behöver göra är att INTE ljuga för sig själv.

Det är en helt avgörande skillnad på dessa två.

Som jag skrev krävs det inte särskilt mycket begåvning för att förstå att det finns en mycket stor risk att din expartner vill ha sex med någon annan,när den använder uttrycket "finna sig själv".Om du väljer att dölja den risken för dig själv,

så är det helt uppenbart att du väljer ljuga för sig själv.

Det är ditt eget val och det krävs absolut ingen förmåga vara tankeläsare för att förstå det.

Det ligger nåt i det också, men har TS använt de orden uttryckligen? Det enda vi vet är att TS sänder dubbla signaler. Om hon till exempel sagt att hon vill ha en time out så kan det ju betyda flera saker; att man vill vara för sig själv ett tag, eller att man vill träffa andra människor under tiden. Vilket av de två ska mannen automatiskt anta då? Du lägger den största bördan på honom i det här fallet, ser verkligen inte logiken i det.

Och genom att hon fortsätter ligga med honom så ger hon ju honom hopp. Varför skulle hon annars fortsätta vara intim med honom om inte för att bli ihop igen, är väl vad han tänker.
  • Anonym (Mallan)

Känns som det gamla vanliga. Nån skall ?finna sig själv? för de tror gräset är grönare. Under tiden så ligger man med exet som en säkerhetsventil om det visar sig att den andra sidan inte var så bra ändå. Vet ju inte ålder på TS, men känns i mognad som en 17-åring. Gör slut om det inte är bra och klipp helt. Alternativet med att lura ett ex är ju så fruktansvärt ocharmigt

• Anonym (H)
    Anonym (Nej) skrev 2021-11-19 17:09:48 följande:

Nej du har inte varit otrogen. Jag skulle också gjort som dig, knullat andra män med snyggare kuk och kropp.

Haha, snyggare kuk! Vem bryr sig, ska du sitta och titta på den som nån sorts konstverk?
  • Anonym (H)

TS, som i så många andra situationer passar väl den gyllene regeln in här. Låt säga att du blir kär i en man och du hoppas det ska bli ni, och han ligger med andra bakom din rygg. Skulle du vilja veta det?

• Anonym (Din ensak)
    Anonym (Suck) skrev 2021-11-20 01:04:34 följande:

Jävla knäppgök. Sök hjälp.

Varför är du så elak?
Svar på tråden Otrogen?