• Anonym (Kvinnokören)

Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?

Det verkar mer regel än undantag att tjejer blir dumpade av killar fort de haft sex.

Också att så gott som varenda tjej blir intresserad av en fortsättning med de killar de ligger med. Detta måste ju göra killar väldigt självsäkra på att de duger och att de tar kvinnors hjärtan för givet fort de legat?

Det är ju väldigt tragiskt att det är sån diskrepans i förhållningssättet till sex och emotionell anknytning.

Att det är så här för kvinnor är inget nytt. Så länge jag kan minnas har tjejvänner suktat efter otillgängliga män och snöat in flera år på en och samma kille och inte klarat ha varken sex eller att få känslor för nån annan.

Många tjejer ligger inte på flera år, medan killpolarna ligger hela tiden och alltid haft många att välja på. Inte konstigt att de blivit players när kvinnor alltid bekräftat dem. Killar behöver ju i princip aldrig noja över att kvinnor inte vill ha dem efter sexet och behöver ju inte spela spel heller eller vänta med att höra av sig och all sån skit.

Vad jag däremot aldrig förstått är varför killar inte är intresserade av kvalitetssex och hellre har sex endast en eller två gånger med många olika brudar.

För mig som kvinna ger ju inte det ett skit, jag vill ju ha sex med samma flera gånger om vi väl klickat. Någon man som kan förklara detta på ett bra sätt?

Är killar rädda för att utveckla känslor eller är de bara konflikträdda?

• Svar på tråden Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?
  • Anonym (Hh)

Oj. Tänk om jag egentligen är en man?! 😱

• Ezmeraldah
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-21 12:36:10 följande:

Oj. Tänk om jag egentligen är en man?! 😱

Relaterar. Tror många kvinnor känner så. Men samhället utgår från att vi älskar att städa, sminka oss och koka sylt. Allt enligt nån slags schablonbild av vad som är en "kvinna". Innuti tror jag att de flesta kvinnor egentligen är "män". 
  • Anonym (Singel)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-21 10:55:29 följande:
    Är det självklart att tjejen vill ses igen efter sex och att killen måste dumpa? Eller kan det vara tvärtom? Kan en kille gå och undrar och oroa sig för att tjejen inte vill ses mer? Det är det som är frågan i TS. 
    Alla jag har dejtat senaste 1,5 året har velat fortsätta träffas igen efter sex, men tar det aldrig förgivet.
    Inget jag går och oroar mig för om någon inte vill ses mer igen.
  • Anonym (Hh)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-21 12:41:55 följande:
    Relaterar. Tror många kvinnor känner så. Men samhället utgår från att vi älskar att städa, sminka oss och koka sylt. Allt enligt nån slags schablonbild av vad som är en "kvinna". Innuti tror jag att de flesta kvinnor egentligen är "män". 
    Jag gillar att städa (eller jag gillar att ha det städat) och jag gillar att sminka mig och klä upp mig. Älskar klänning och högklackat. Sylt kokar jag med :) 
    Men att sex och känslor skulle vara samma sak för mig är helt galet. Sex är lust. Kärlek är kärlek. Och visst är det fantastiskt att ha sex med någon man är kär i, men jag måste inte vara kär för att ha sex. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hh) skrev 2025-01-21 12:50:54 följande:
    Jag gillar att städa (eller jag gillar att ha det städat) och jag gillar att sminka mig och klä upp mig. Älskar klänning och högklackat. Sylt kokar jag med :) 
    Men att sex och känslor skulle vara samma sak för mig är helt galet. Sex är lust. Kärlek är kärlek. Och visst är det fantastiskt att ha sex med någon man är kär i, men jag måste inte vara kär för att ha sex. 
    Själv kan jag tänka mig att ligga med en man i utbyte mot en burk sylt. 
  • Martins07

Det stämmer inte vad du säger. 
    Killar har inte råd att välja mellan många, det är däremot kvinnor som har valt och en del killar fortsätter att ses efter sex vill i alla fall. 
    Om du vill ligga med samma man flera gånger det är bra för dig. När du säger killar du har inte träffat alla killar. 
    Äter du ris varje dag? Nej.
    Det finns en stor del kvinnor som bara går runt och ligger med olika män. 

• Anonym (Hmm)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-21 12:31:21 följande:
    1. Han skrev inget. Han SA att jag inte fick bli kär.

2. Varför skulle jag "ta ner honom på jorden"? Jag ville inte göra honom ledsen. Det är väl jättebra om han hade gott självförtroende? 

3. "Skönt att slippa honom" - nej, jag har inget emot honom som människa bara för att fyllesexet inte var så kul. Han är ingen dålig person. Jag har träffat honom flera gånger i sociala sammanhang och har inga problem med det. 

4. Varför får jag inte ha sex med killar jag inte attraheras av? Jag får väl göra vad jag vill? Bara för att jag inte känner mig sexuellt attraherad av en person i ett visst ögonblick behöver det inte betyda att jag har nåt emot denne som människa. 

5. När jag umgicks med honom på krogen, innan vi gick hem till mig, så ville jag ha sex med honom, trots att jag inte var så fysiskt attraherad av honom, eftersom jag tyckte att han var snäll, rolig osv. Vi började snacka och "skojhångla" och jag var full och ung och "det bara bleeev så...". Han bodde nära och vi skulle med samma buss. Det var ett aktivt beslut jag tog. Jag kände mig ensam och ville ha sällskap, lite närhet och bekräftelse. Jag VALDE aktivt att dra hem honom och ha sex. 

6. Du hoppas att jag lärt mig...? Detta var sisådär 20 år sen. Men vad är det jag ska lära mig? Jag gör vad jag vill för det första. Och jag ser inte ett "misslyckat" fylleragg som nåt problem för det andra. Det är sånt som händer och sånt man får räkna med. Jag led inte av det. Sexet gav mig inget men jag hade inte ont av det heller. Herregud, varje sekund av livet kan inte vara ens livs bästa ögonblick.

7. Snygg och hög status är ingen hög prioritet för mig. Jag prioriterar helt andra egenskaper hos män. 

8. Varför har du ens synpunkter på vem jag knullar med?! Skit i det du så lever du längre. Eller nåt.

9. Nu är jag medelålders och i ett förhållande så jag behöver faktiskt inte dina "visdomsord". Inte för att jag behöver förklara nåt för dig men ändå.
    1. Ok så du kunde ha sagt till honom istället för att skriva.
    2. Nej jag tycker du gott kunnat ta ner honom på jorden ett varv
    3.ok, det lät verkligen inte så på din beskrivning av honom eftersom du var tämligen nedlåtande om honom.
    4. Gillar du att ha sex med såna du inte är sexuellt attraherad av så gör det

5.ok det låter bra

6.ok det låter bra

7.ok så du gillar att vara diffus och skapa konflikt med flit.

8. Du får knulla med vem du vill och hur många du vill, jag känner inte ens dig så det gör mig absolut ingenting, och hade jag känt dig så hade du fortfarande fått göra vad du vill

9. Skönt
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-21 13:42:14 följande:
    3.ok, det lät verkligen inte så på din beskrivning av honom eftersom du var tämligen nedlåtande om honom.

5.ok det låter bra

6.ok det låter bra

8. Du får knulla med vem du vill och hur många du vill, jag känner inte ens dig så det gör mig absolut ingenting, och hade jag känt dig så hade du fortfarande fått göra vad du vill

9. Skönt
    2. Jag ville som sagt inte göra nån honom ledsen och jag tycker att det är bra om han har gott självförtroende. Vill du att folk ska må dåligt och ha dåligt självförtroende eller hur menar du?

3. Fyllesexet var inte så lyckat men det var ju inte hans fel. Han kunde ju inte hjälpa att han inte fick upp den eller att han blev fyllesjuk. Att han var trist att snacka med på tu man hand berodde nog på fyllesjuka och att jag tyckte att han var rolig på krogen berodde nog på min egen promillehalt. Jag var absolut inte otrevlig mot honom. Jag skrev anonymt, 20 år senare, i skämtsam ton på ett forum, att det var mitt sämsta ligg, ja. Är att "vara tämligen nedlåtande mot honom"? 

4. Nämen tack så mycket, vad snällt av dig! Men 1. Jag har redan förklarat varför jag hade sex med honom, 2. det var 20 år sen och 3. jag har som sagt ett förhållande nu (med nån som jag är attraherad av men som nog inte räknas som snygg eller högstatus i allmänhetens ögon). 

7. Vad menar du? På vilket sätt skapade jag konflikt? Att jag nämnde snygg och hög status var för att man annars får en massa kommentarer om att "kvinnor bara vill ha sex med snygga högstatusmän". 

8. Varför skriver du då "jag hoppas att du lärt dig att inte ligga med..."? Varför kommenterar du vilka jag ligger med och varför tycker du att jag borde ha lärt mig nåt av den här händelsen? "Hur många jag vill" - vad har antal med det här att göra? 

Jag är så in i helvete trött på kommentarer om att man som kvinna "borde ha lärt sig" av "sitt misstag". Ett sånt påstående antyder att man har gjort fel och borde göra annorlunda. Enligt nån främling. Oftast en man.
  • Anonym (bubbel)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-21 12:55:14 följande:
    Själv kan jag tänka mig att ligga med en man i utbyte mot en burk sylt. 
    Varför har du sån nedlåtande ton?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-21 13:42:14 följande:

5.ok det låter bra

6.ok det låter bra

9. Skönt
    Tillägg: Okej, jag erkänner. När han sa "du får inte bli kär i mig" så ville en liten del av mig svara "Haha ja, den risken är ju enormt stor med tanke på din fantastiska prestation i sängen... Dessutom är du inte alls min typ personlighetsmässigt, du är kul att festa med men du är typ den sista jag skulle bli kär i. Lilla gubben, du har då höga tankar om dig själv...". Anledningen till att jag inte sa så var inte bara för att inte såra honom (angående vinballe-situationen). Nej, den största anledningen till att jag knep igen truten var att jag var övertygad om att han ändå inte skulle tro på mig. Jag tänkte att vad jag än sa så skulle han tro att jag bara sa så för att jag skämdes och inte ville visa hur kär och attraherad jag var och att jag ville spela svår och inte vågade visa hur intresserad jag var, för att inte verka desperat och för att inte skrämma bort honom. Vad jag än sa så skulle han ju tro att jag försökte spela cool för att inte ge honom övertaget. Tänkte jag. Att jag var jätteintresserad av att gifta mig (typ) med honom och desperat längtade efter att ses igen så snart som möjligt (helst igår) var ju redan självklart! Om jag skulle säga att jag inte heller var intresserad så skulle han ju tro att jag bara sa så för att inte göra bort mig och hamna i underläge och att det var en del av "spelet". Att tjejen är intresserad efter "sex" (eller försök till sådant) var ju liksom underförstått. Så jag tänkte att det nog var bäst att bara mumla nåt lite oengerat: "mm... närå... men du, är du klar på tjotta för jag måste pinka...", som om jag inte brydde mig. Sådär, stoltheten i behåll minsann. Snyggt jobbat, Ezmeraldah! 
  • Anonym (Hoppla)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-21 11:51:26 följande:

Delar med mig av en liten anekdot från min egen ungdom.

Hade sex med en kille i mitt kompisgäng (en kompis kompis). På väg hem från krogen lovade han guld och gröna skogar gällande sexet vi skulle ha och bredde ut texten om vilken åktur han skulle ta mig på. Väl hemma var han väldigt passiv och jag fick stå för all aktivitet. Han fick inte upp den överhuvudtaget och lyfte inte ett finger för att tillfredställa mig på nåt annat sätt heller.

Sexet var helt jävla värdelöst rent ut sagt. Det sämsta sex jag haft, för att vara ärlig. Om man ens kan kalla det sex är frågan.... Jag kände 0 attraktion. Killen var trist som fan att snacka med, luktade rök och så blev han fyllesjuk och dålig i magen och låste in sig på toa lunga stunder.

Jag försökte bli av med honom. Skyllde på att jag var trött och skulle upp tidigt (drog till med att min morsa skulle hälsa på tidigt morgonen efter) och bad honom gå hem vid 5-tiden på morgonen.

Killens kommentar på detta? Med orolig röst såg han mig i ögonen och utbrast "du får inte bli kär i mig nu alltså...!!". Skämtade han?! Nej, det gjorde han inte. Han var helt allvarlig och upplevde det som en mycket påtaglig risk att jag nu var så tokförälskad att jag skulle jaga honom i all evighet! Jag visste ärligt talat inte vad jag skulle svara. Men han skuttade iväg med huvudet högt och gott självförtroende!

Av ren artighet skickade jag ett sms och frågade hur han mådde och om han hade kommit hem ordentligt (med tanke på att det var mörkt och kallt och han skulle promenera några km ensam i berusat tillstånd...). Men det svarade han förstås inte på. En galen, efterhängsen, tokförälskad tjej som jagar en efter "sex" måste hållas kort! Såklart. 

(Nej, han var inte snygg och hade inte hög status. Alldagligt utseende, hantverkare, delade hyresrätt med kompis.) 

Män har lite för stort ego många gånger så de säger äk så där för att lätta på stämningen.

gud nåde den tjejen som klagar på en mans kunskaper i sängen. men inte hade ha behövt höra av dig mer efter det där
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hoppla) skrev 2025-01-21 19:59:26 följande:
    Män har lite för stort ego många gånger så de säger äk så där för att lätta på stämningen.

gud nåde den tjejen som klagar på en mans kunskaper i sängen. men inte hade ha behövt höra av dig mer efter det där
    Tjejer får väl klaga på en mans kunskaper i sängen bäst de vill? Sen får han så klart ta det hur han vill också
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hoppla) skrev 2025-01-21 19:59:26 följande:

Du tänker att han sa så för att han skämdes och inte ville "tappa ansiktet"? Så hade det kunnat vara. Men just i det här fallet tror jag faktiskt att han var övertygad om att jag var jätteförtjust i honom. 

Även om han hade varit en gud i sängen och sexet hade varit mitt livs bästa så hade jag aldrig varit intresserad av en relation med honom. Han är absolut inte min typ och jag har aldrig känt nåt för honom. Det var mest en "fyllegrej". Men om han inte hade yppat orden "du får inte bli kär I mig" så hade jag kanske hört av mig efter några veckor, när jag skulle ut på krogen nästa gång och kollat om han kanske hade lust att svänga förbi lokalpuben och ta en öl och sjunga lite karaoke. Men jag hade inte tänkt bjuda på honom på middag direkt. Så nej, han hade inte behövt oroa sig. 

Och till er män som tänker hugga nu: OM jag hade varit intresserad av honom så hade jag inte brytt mig ett skit om att han fick vinballe. Det kan hända den bästa. Gillar man nån så spelar det ingen roll. Hur "bra" (man är två om det...) nån är i sängen är givetvis inte det som avgör om jag vill träffa killen igen. Jag tappar inte intresset för att första ligget inte blir perfekt. Det är sånt man får räkna med. Om jag gillar nån så kan jag stå ut med en hel del och han får många fler chanser och jag kan guida och lära upp honom om det skulle behövas, inga som helst problem. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Hmm) skrev 2025-01-21 21:06:33 följande:
    Tjejer får väl klaga på en mans kunskaper i sängen bäst de vill? Sen får han så klart ta det hur han vill också
    Nu menade hon ju inte precis bokstavligt... Du får nog sätta in den meningen i sitt sammanhang för att förstå vad hon menade. 
Svar på tråden Tar varenda kille det för givet att tjejer blir intresserade efter sex?