• Anonym (Livrädd..)

    Tidigarelägga KS, oro, kan jag få hjälp?

    Hej!

    Ska försöka skriva så det låter sammanhängande. Min första dotter föddes fullgången med urakut kejsarsnitt och fick en hjärnblödning. Andra barnets föddes med planerat kejsarsnitt i 38+0 och mådde tipptopp nu i tredje graviditeten så har jag haft återkommande blödningar sen vecka 6 och en jättestor i 29+ pga låg moderkaka.

    Jag har ett planerat kejsarsnitt i 38+4, är idag 36+0 och jag börjar gå sönder fullständigt. Både psykiskt och fysiskt, fysiskt har jag haft besvär med foglossning sen vecka 12 och gått med kryckor. Massa förvärkar och sammandragningar. Oron är brutal, iom tidigare erfarenheter men också för allt kaos som kan hända innan det är dags. Jag är så pass orolig så jag skulle vilja prata med läkare att tidigarelägga kejsarsnittet en vecka, alltså 37+4 (här görs planerade ks endast onsdagar).

    Har någon varit med om liknande? Hur orkade ni? Fick ni framflyttat ks? Varje dag är en oro, vågar knappt gå på toaletten då jag är rädd för ny blödning. Kommer fortfarande en hel del brunt (gammal blödning som ska ut) och det sätter igång alla jäkla katastroftankar och jag vägrar riskera att få ett till sjukt barn då risken finns för moderkaksavlossning.

  • Svar på tråden Tidigarelägga KS, oro, kan jag få hjälp?
  • Anonym (Livrädd..)
    Trudy86 skrev 2021-11-27 20:14:51 följande:

    Vet inte om de flyttar is tider. Har du pratat med din mvc tant om hur du känner och mår?


    Nej inte än, hon ska ringa mig på måndag
  • Trudy86

    Ta då upp allt och se vad som kan göras. Man ska ju inte behöva gå och vondas. Bara biten med foglossning vet jag att man blir tokig utav. Samma sak med blödningar. Så prata från hjärtat så kan det mig lösa sig.

  • Anonym (Livrädd..)
    Trudy86 skrev 2021-11-27 20:23:12 följande:

    Ta då upp allt och se vad som kan göras. Man ska ju inte behöva gå och vondas. Bara biten med foglossning vet jag att man blir tokig utav. Samma sak med blödningar. Så prata från hjärtat så kan det mig lösa sig.


    Tack snälla för ditt svar, ska se vad som kan göras
Svar på tråden Tidigarelägga KS, oro, kan jag få hjälp?