• FrökenCharlotte

Negativt test BIM-2

Har idag testat negativt på ett testa tidigt-test från rfsu. BMI-2.

Någon som har erfarenhet av dessa och testat positivt senare? Det jag har läst är att de ska vara tillförlitliga och känsliga, så det är väl kört för mig?

• Svar på tråden Negativt test BIM-2
  • Leopard91
    Anonym8787 skrev 2022-02-08 15:29:27 följande:

Oj, 
    menade såklart ÄL + 10 eller + 11. Bim -6 tror jag. 

Jag testade också tidigt med min dotter som är 2,5 år.. men nu är jag som sagt lite osäker på när min mens är beräknad.. tog ett ÄL test till idag och det var positivt.. men tog även ett negativt graviditetstest. 
    Jag har haft molvär i tjejmagen i över 10 dagar och det strålar även ut i ljumskarna.. Har även haft sjukt ont i huvudet från och till och det hade jag äcen när jag var gravid sist. 
    Men så länge inte mensen dyker upp så finns det ju fortfarande hopp. 
  • Anonym8787
    Leopard91 skrev 2022-02-08 15:53:49 följande:
    Jag testade också tidigt med min dotter som är 2,5 år.. men nu är jag som sagt lite osäker på när min mens är beräknad.. tog ett ÄL test till idag och det var positivt.. men tog även ett negativt graviditetstest. 
    Jag har haft molvär i tjejmagen i över 10 dagar och det strålar även ut i ljumskarna.. Har även haft sjukt ont i huvudet från och till och det hade jag äcen när jag var gravid sist. 
    Men så länge inte mensen dyker upp så finns det ju fortfarande hopp. 

När är din mens beräknad? Det låter ju ändå som lovande symptom? Men så svårt att veta när man känner efter och kanske känner sådant som annars "bara pågår". 

Vad tror du att det betyder att ÄL testet blir positivt men inte grav.test?

• FrökenCharlotte

Och där kom mensenGråter
    fyra dagar sent. Man hann ju få upp hoppet. Ganska säker på att covid rubbat balansen i kroppen då min mens aldrig är sen. 

• Leopard91
    Anonym8787 skrev 2022-02-08 16:49:59 följande:

När är din mens beräknad? Det låter ju ändå som lovande symptom? Men så svårt att veta när man känner efter och kanske känner sådant som annars "bara pågår". 

Vad tror du att det betyder att ÄL testet blir positivt men inte grav.test?

Jag vet inte riktigt när BIM är.. men bör vara typ idag eller imorgon.. jag vet inte hur jag ska tolka det heller.. men det får upp hoppet lite iallafall. På något skumt sätt.. Men eftersom jag plussade på Bim -1 med min dotter så känns det inte lika lovande denna gången. 

Men OM det är mensen jag känner av så är det första gången jag har ?mensvärk? i längre än 1 dygn innan mensen dyker upp. Sen känns inte detta som mensvärk utan är ju mer ?brännande? och ?ilande? på samma gång..  

• Leopard91
    FrökenCharlotte skrev 2022-02-08 16:55:47 följande:

Och där kom mensen // Gråter
    fyra dagar sent. Man hann ju få upp hoppet. Ganska säker på att covid rubbat balansen i kroppen då min mens aldrig är sen. 

Nej.. vad tråkigt.. Men då är det ju inte långt kvar tills nästa försök iallafall.. om det är någon lättnad.. 
  • Anonym8787
    Leopard91 skrev 2022-02-08 17:08:06 följande:

Jag vet inte riktigt när BIM är.. men bör vara typ idag eller imorgon.. jag vet inte hur jag ska tolka det heller.. men det får upp hoppet lite iallafall. På något skumt sätt.. Men eftersom jag plussade på Bim -1 med min dotter så känns det inte lika lovande denna gången. 

Men OM det är mensen jag känner av så är det första gången jag har ?mensvärk? i längre än 1 dygn innan mensen dyker upp. Sen känns inte detta som mensvärk utan är ju mer ?brännande? och ?ilande? på samma gång..  

Så känner jag också, jag har bara mensvärk några timmar efter att mensen har kommit, aldrig innan. Nu har jag haft samma typ av molvärk från och till i flera dagar. Jag kommer bli så så besviken om jag inte plussar.

Jag tänker att hoppet lever för dig! Ingen mens är det bästa tecknet! 

Hade du testat många gånger innan du plussade på -1 med din dotter?
    Själva befruktningen kan ju ha skett några dagar senare än du tänker kanske, och då finns det fortfarande några dagar att spela på.

• Leopard91
    Anonym8787 skrev 2022-02-08 20:21:55 följande:

Så känner jag också, jag har bara mensvärk några timmar efter att mensen har kommit, aldrig innan. Nu har jag haft samma typ av molvärk från och till i flera dagar. Jag kommer bli så så besviken om jag inte plussar.

Jag tänker att hoppet lever för dig! Ingen mens är det bästa tecknet! 

Hade du testat många gånger innan du plussade på -1 med din dotter?
    Själva befruktningen kan ju ha skett några dagar senare än du tänker kanske, och då finns det fortfarande några dagar att spela på.

Ja precis.. 
    jag gjorde totalt 5 test.. tre helt blanka och ett supersvagt plus och sedan det positiva.. 
    Jag känner också att jag kommer bli besviken om kroppen lurar än så mycket.. 
  • Anonym8787

Vad tror ni om detta? Har laborerat lite i telefonen för att göra det tydligare, men vet inte riktigt om jag gör rätt. 

men visst skymtas en skugga? bim-5 tror jag.

• Leopard91
    Anonym8787 skrev 2022-02-09 06:03:01 följande:

Vad tror ni om detta? Har laborerat lite i telefonen för att göra det tydligare, men vet inte riktigt om jag gör rätt. 

Ja det gör det allt.. jag vill inte ta bort hoppet.. men de testen visar gärna ?spökstreck? har fått så själv med ett sådant test.. men det BEHÖVER inte vara så.. bara så du inte blir ledsen om det inte visar sig ha varit ett plus. 
    Testa igen om ett par dagar. 

Själv tog jag ett till negativt test imorse.. ?inte gravid? slängt i ansiktet. usch.. gillar Inte att få den texten slängd i ansiktet.. 
  • svansmamman
    Anonym8787 skrev 2022-02-09 06:03:01 följande:

Tyvärr går det inte att säga något som resultatet när bilden är redigerad. Sagt med all välmening, jag vill inte att du ska få upp hoppet baserat på något man tyvärr inte kan förlita sig på. Om du däremot ser strecket i verkligheten, oavsett vinkel eller ljus, är det säkert positivt. Cbs icke-digitala test har en tendens att ge "falska" streck, så det är lätt att bli lurad. Förhoppningsvis är så inte fallet här. :)
  • Anonym8787
    Leopard91 skrev 2022-02-09 08:24:33 följande:
    Ja det gör det allt.. jag vill inte ta bort hoppet.. men de testen visar gärna ?spökstreck? har fått så själv med ett sådant test.. men det BEHÖVER inte vara så.. bara så du inte blir ledsen om det inte visar sig ha varit ett plus. 
    Testa igen om ett par dagar. 

Själv tog jag ett till negativt test imorse.. ?inte gravid? slängt i ansiktet. usch.. gillar Inte att få den texten slängd i ansiktet.. 

Tack, jag får testa igen om ett par dagar. Jag tog ett digitalt tidigt test nu för någon timme sen också, men då blev det ju inte med morgonurin.... det sa inte gravid, men tänker att det ju som sagt inte vad optimala förutsättningar. Eller så håller jag bara fast vid det lilla lilla hoppet. Det här tar verkligen musten ur en. Och ruinerar en, jag måste sluta hets-testa. 

Hatar att få det slängt i ansiktet på det sättet. Kan inte testet säga typ "förstår att du blir ledsen, men det verkar som om att du inte är gravid baserat på dina hcg-nivåer" istället Glad

Jag hoppas du får positivt snart!

• Anonym8787
    svansmamman skrev 2022-02-09 08:59:41 följande:
    Tyvärr går det inte att säga något som resultatet när bilden är redigerad. Sagt med all välmening, jag vill inte att du ska få upp hoppet baserat på något man tyvärr inte kan förlita sig på. Om du däremot ser strecket i verkligheten, oavsett vinkel eller ljus, är det säkert positivt. Cbs icke-digitala test har en tendens att ge "falska" streck, så det är lätt att bli lurad. Förhoppningsvis är så inte fallet här. :)
    Jättetack för den informationen, jag visste inte det. Det är bergis spökstreck, men hoppet lever lite fortfarande. Jag uppskattar att du skrev detta väldigt mycket!
  • svansmamman
    Anonym8787 skrev 2022-02-09 10:56:19 följande:
    Jättetack för den informationen, jag visste inte det. Det är bergis spökstreck, men hoppet lever lite fortfarande. Jag uppskattar att du skrev detta väldigt mycket!
    Hoppet finns så länge mensen lyser med sin frånvaro, så än är det absolut inte kört! Jag håller tummarna för dig! Hjärta
Svar på tråden Negativt test BIM-2