Sjukskrivning pga dålig sömn?
Jag har senaste veckan haft otroligt dålig sömn, jag ligger vaken på nätterna från 02-03 tills klockan ringer 05.30 och sedan jobbar jag 100 procent till kl.17. Jag är bara gravid i vecka 15, så jag är lite orolig för hur detta ska fortsätta och känner att man situation inte är hållbar. Har även ett småbarn hemma på 1,5 år också och jag orkar inte med någonting för tillfället mer än att kämpa mig genom dagarna på arbetet. Vad kan man göra åt detta? Känns inte som sömntabletter är lösningen då jag vaknar oavsett på nätterna för att kissa flera ggr eller för att ta hand om min dotter som vaknar. Tycker om mitt arbete och vill helst inte bli sjukskriven, men är det lösningen på mina problem tar jag emot det med öppna armar för jag orkar inte ha det så här. Nu legat vaken sen 02.30, och ska gå upp om 1,5 timme för att jobba fram till 17.. ångest.
Någon som haft liknande? Hur löste ni det? Samt påverkas SGI av att man blir sjukskriven? Vill inte få mindre föräldrapenning pga mina besvär , då fortsätter jag hellre så här..