Hur mycket ska man hjälpa?
Min man och jag har väl ganska normala inkomster sedan ca 6 år tillbaka, men vi bor i hyresrätt och har tidigare inte kunnat spara så mycket pga studier. Nu behöver vi verkligen flytta till större då vi bor m 3 barn i en fyra. Vi har efter långt om länge lyckats spara ihop till nästan tillräcklig kontantinsats (om det behövs kan vi ev låna sista av min mor) Problemet är nu bara att min man (som kommer från annat land) tycker att han titt som tätt måste hjälpa sin familj i hemlandet. Jag har måååånga gånger satt ner foten och sagt nej tidigare då vi inte haft bra inkomster, men ändå har han skickat någon tusenlapp ibland. Vi har också åkt och hälsat på nästan varje år - vilket också kostar en hel del! Men under senaste året har en av bröderna fått ?låna? ca 7000kr, han köpte en ny säng till sin mamma för ca 6000kr och nu vill han köpa en iPhone till ett av syskonbarnen. Jag menar att det kan tyckas orättvist att köpa mobil till ett av barnen (när det finns typ 12 syskonbarn!) och tyckte han isf kan skicka ett litet bidrag till mobil istället. Men då blir mannen sur och tycker att varför kan han inte få hjälpa till i sin familj när han jobbar och tjänar pengar..? Jag menar att hans familj nu är hans egna barn! Dessutom har han påpekat att vi borde försöka åka ner o hälsa på i sommar, eftersom vi inte kunde pga Corona-läget i somras. Jag ser vårat husköp allt längre o längre bort och hoppas nästan att avrådan från resor ska kvarstå även i år! Blev jättelångt, men ville bara skriva ur mig lite...Några tankar om detta, är jag bara jävligt ego, eller någon som kan känna som jag?