• Anonym (Anonym)

Kan en graviditet missas på ett VUL ?

Hej!

I princip varje dag känns det som rörelser i magen (jag har varit gravid innan) men får negativt på tester och jag var även på gyn häromdagen och där visades inte heller något. Känns som jag håller på att bli galen. Det känns definitivt inte som tarmrörelser heller. Jag vet att test kan visa negativt längre fram i graviditeten, men en längre gången graviditet kan väl inte missas på ett vaginalt ultraljud?! 

• Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?
  • Lola1979
    Anonym (Psyksjuk) skrev 2024-06-30 20:22:36 följande:
    Sluta slösa på sjukvårdsresurserna! Du behöver gå till en psykolog alt. en kurator.
    Precis vad jag ska få remiss till av läkaren, men ville bara få lite moraliskt stöd nu.
  • Anonym (.)
    Lola1979 skrev 2024-06-30 20:25:08 följande:
    Precis vad jag ska få remiss till av läkaren, men ville bara få lite moraliskt stöd nu.
    för om du vore gravid skulle fostret synats på ul? Är du född 1979 som i din signatur? Om du är det så kan du nog släppa tanken på graviditet öht, Osannolikt att bli gravid i den åldern naturligt: 

Det låter som om du har nån form av fixering på detta? Vad säger din partner? 
  • Lola1979
    Anonym (.) skrev 2024-06-30 20:29:39 följande:
    för om du vore gravid skulle fostret synats på ul? Är du född 1979 som i din signatur? Om du är det så kan du nog släppa tanken på graviditet öht, Osannolikt att bli gravid i den åldern naturligt: 

Det låter som om du har nån form av fixering på detta? Vad säger din partner? 
    Yes jag är 45 år och nej det är väl inte så sannolikt, han tror absolut inte jag är gravid men det är som sagt rörelserna som gör mig orolig. När jag gjorde vul för en månad sen så sa hon att det skulle synas då också om jag var gravid och då var jag där för smärtor i nedre delen av magen. Funderar på om jag kan vara i övergångsålderna, på väg in i klimakteriet för då händer massa saker med kroppen 🙄
  • Anonym (.)
    Lola1979 skrev 2024-06-30 20:33:17 följande:
    Yes jag är 45 år och nej det är väl inte så sannolikt, han tror absolut inte jag är gravid men det är som sagt rörelserna som gör mig orolig. När jag gjorde vul för en månad sen så sa hon att det skulle synas då också om jag var gravid och då var jag där för smärtor i nedre delen av magen. Funderar på om jag kan vara i övergångsålderna, på väg in i klimakteriet för då händer massa saker med kroppen 🙄
    Ja men det låter
    väldigt
    mycket mera sannolikt en graviditet som inte hittas på ul?

I din ålder
    är
    man oftast i förklimakteriet. Kanske bra att läsa lite om det:)

Jag har ofta luft i tarmarna som verkligen känns som foster rörelser?
  • Lola1979
    Anonym (.) skrev 2024-06-30 20:36:48 följande:
    Ja men det låter
    väldigt
    mycket mera sannolikt en graviditet som inte hittas på ul?

I din ålder
    är
    man oftast i förklimakteriet. Kanske bra att läsa lite om det:)

Jag har ofta luft i tarmarna som verkligen känns som foster rörelser?
    Med vul har jag ju hört att man. Inte kan missa en graviditet i vecka 17, omöjligt, så det hoppas jag ju. 
    Har inte läst så mycket om förklimakteriet än, vet du något?

Samma här med tarmarna, mycket luft och det är jobbigt.
  • Anonym (M)

Jag tyckte det kändes precis som fosterrörelser /sparkar precis efter jag hade fött mitt första barn men det var ju såklart inte det , det måste ju varit tarmarna eller att jag var så van vid det. Konstigt nog var det inte så med andra eller tredje , de föddes med snitt så vet inte om det hade nått med det att göra.
    Tror tarmar kan kännas som det, speciellt om man känner efter. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-30 20:44:12 följande:

Jag tyckte det kändes precis som fosterrörelser /sparkar precis efter jag hade fött mitt första barn men det var ju såklart inte det , det måste ju varit tarmarna eller att jag var så van vid det. Konstigt nog var det inte så med andra eller tredje , de föddes med snitt så vet inte om det hade nått med det att göra.

Ja man "känner" ju efter för man blir nojjig 🙄 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (M) skrev 2024-06-30 20:44:12 följande:

Det är ju 10 år sen jag var gravid senast och det är bara sista 2 veckorna jag har haft denna känslan i magen så den får gärna försvinna nu 😬
  • Anonym (.)
    Lola1979 skrev 2024-06-30 20:40:40 följande:
    Med vul har jag ju hört att man. Inte kan missa en graviditet i vecka 17, omöjligt, så det hoppas jag ju. 
    Har inte läst så mycket om förklimakteriet än, vet du något?

Samma här med tarmarna, mycket luft och det är jobbigt.
    Det finns hur
    mycket
    som helst att läsa. Symptom osv,

Ja man missar inte en bebis med ultraljud, Kanske om man precis  blivit gravid, i v 5-6 typ. Men ett foster stor som ett semasfrö känner man inga rörelser av.

Kanske dags att tala med läkare om allt detta. 

• Lola1979
    Anonym (.) skrev 2024-06-30 20:48:57 följande:
    Det finns hur
    mycket

Ja man missar inte en bebis med ultraljud, Kanske om man precis  blivit gravid, i v 5-6 typ. Men ett foster stor som ett semasfrö känner man inga rörelser av.

Yes, Jag ska ringa i morgon ♥️ Känns bra att ha någon att bolla tankar och idéer med här inne, tack! 
  • Lola1979
    Anonym (.) skrev 2024-06-30 20:48:57 följande:
    Det finns hur
    mycket

Om jag skulle vara gravid så hade den varit större än ett sesamfrö i vecka 17 men hon såg ingenting så då får jag lita på det 🙄
Svar på tråden Kan en graviditet missas på ett VUL ?