• mayamimaya

    Hierarki bland lärare?

    Hej


    Studerar till lärare och har nyligen börjat arbeta som vikarie i olika skolor.
    Jag har nyligen lämnat en bransch som jag nog skulle kunna sammanfatta med några gemensamma nämnare då jag har varit på många olika arbetsplatser inom yrket.
    Ni som är lärare eller jobbar som vikarie, finns det något genomgående beteendemönster, kollegor emellan osv....
    Som ni ser av rubriken har jag redan gjort en del iakttagelser och hoppas att det inte är något som speglar läraryrket utan mer min egen osäkerhet som grön på jobbet
  • Svar på tråden Hierarki bland lärare?
  • Kotten23

    den dagen ni lärare förstår att när ni väl lärt barna läsa å skriva så är ni helt överblivna. skolan i dag är ju det mest efterblivna som finns. år 2022 så finns det ingen mening med å sitta i en skol bänk å memorera saker. När det tar 2 sekunder å fråga Siri på mobilen. Eller ta ner en app som kan berätta det mesta som kan lära ut språk å matte. anpassa skolan i stället för å hänga kvar ved ett gammalt tänk. 

  • Vladdis
    Kotten23 skrev 2022-02-04 05:56:46 följande:

    den dagen ni lärare förstår att när ni väl lärt barna läsa å skriva så är ni helt överblivna. skolan i dag är ju det mest efterblivna som finns. år 2022 så finns det ingen mening med å sitta i en skol bänk å memorera saker. När det tar 2 sekunder å fråga Siri på mobilen. Eller ta ner en app som kan berätta det mesta som kan lära ut språk å matte. anpassa skolan i stället för å hänga kvar ved ett gammalt tänk. 


    Din stavning är ett klart bevis på att lärare behövs, oavsett vad en obildad anonym dåre hävdar på familjeliv. Det hör mer till livet än att fråga siri svaret på alla sina frågor. Analytiskt tänkande, logiskt tänkande & källkritik är bara tre av många färdigheter som lärare idag lär ut.