• Frea

    Hur mycket kan jag gå ner på 2 veckor?

    Jag ska resa iväg om 2 veckor och mina kläder som jag ska ha då passar inte. Hur mycket tror ni att jag max kan gå ner på två veckor? Hur hade ni lagt upp det?
    kvinna, 40 år, 1,62 m, 68 kg 

  • Svar på tråden Hur mycket kan jag gå ner på 2 veckor?
  • Anonym (Rakt på sak)

    Jag hade gått och köpt nya kläder. Du kommer inte kunna gå ner en hel storlek eller fler på så kort tid.

  • Jag är bara jag

    Max 2 kg. Mer än så så kommer du svälta och må uselt. Så det beror på hur mycket för små kläderna är om 2 kg räcker.

  • Frea
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2022-02-07 16:05:33 följande:

    Jag hade gått och köpt nya kläder. Du kommer inte kunna gå ner en hel storlek eller fler på så kort tid.


    Så små är alltså inte kläderna. De passar men är trånga. Ny kläder är inte ett alternativ 
  • Anonym (Rakt på sak)
    Frea skrev 2022-02-07 16:21:02 följande:
    Så små är alltså inte kläderna. De passar men är trånga. Ny kläder är inte ett alternativ 
    Ok, ha så kul på semestern med obekväma kläder :) Du kommer inte gå ner så pass i vikt på den här tiden att de kommer sitta bra.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2022-02-07 16:39:50 följande:
    Ok, ha så kul på semestern med obekväma kläder :) Du kommer inte gå ner så pass i vikt på den här tiden att de kommer sitta bra.
    Detta var ett mycket rakt men otrevligt svar tycker jag!

    T.S Mitt råd är att du ska göra ditt bästa att hålla igen på allt onyttigt. Då kan du gå ner ett par kilo. Men tänk på att det är viktigare att må bra än hur man ser ut. Insida före utsida alltså! Ha en trevlig semester!
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Wow) skrev 2022-02-07 16:51:37 följande:
    Detta var ett mycket rakt men otrevligt svar tycker jag!

    T.S Mitt råd är att du ska göra ditt bästa att hålla igen på allt onyttigt. Då kan du gå ner ett par kilo. Men tänk på att det är viktigare att må bra än hur man ser ut. Insida före utsida alltså! Ha en trevlig semester!
    Jaså? Varför otrevligt? Jag säger bara som det är. Ts kommer inte gå ner i vikt och av någon mystisk anledning kan hen (hon?) inte köpa nya kläder. Då får man gilla läget.
  • Anonym (Shapeware)

    Jag tänker att det beror väldigt mycket på HUR kläderna är för små. Shapeware kan ta bort en halv stl.

    Sen spelar det faktiskt ingen roll hur många kg. Man kan lyckas med. För jag antar att det kommer ätas under semestern?

  • Anonym (…)

    Jag har smalnat av rejält kring midjan på två veckor. Det beror lite på hur mycket du kan träna också. Håll igen på portionerna. Spring 5km i mitten på veckan och 10km på helgen. Gör lite ?core? workouts för att stärka magmusklerna. 

  • Anonym (Lotta)

    Jag har just kört ett tufft 4 veckors program. De två första veckorna gick jag ned från 66,6 kg till 61,8 kg. Jag minskade midjemåttet från 79 cm till 73 cm och höften från 100 cm till 95 cm. Totalresultatet för 4 veckor är -7,6 kg, midjan -10 cm och höften -7 cm. I början höll jag strikt max 800 kcal per dag, men var tvungen att börja öka efter en tid då jag tränade så mycket. Magträning 3-4 gånger per vecka, varje dag 30 min på crosstrainer, promenader (har varit för halt för att springa), styrkepass 3 gånger i veckan, stretchningspass/rörlighet 2 gånger per vecka.

  • Frea
    Anonym (Lotta) skrev 2022-02-07 17:42:07 följande:

    Jag har just kört ett tufft 4 veckors program. De två första veckorna gick jag ned från 66,6 kg till 61,8 kg. Jag minskade midjemåttet från 79 cm till 73 cm och höften från 100 cm till 95 cm. Totalresultatet för 4 veckor är -7,6 kg, midjan -10 cm och höften -7 cm. I början höll jag strikt max 800 kcal per dag, men var tvungen att börja öka efter en tid då jag tränade så mycket. Magträning 3-4 gånger per vecka, varje dag 30 min på crosstrainer, promenader (har varit för halt för att springa), styrkepass 3 gånger i veckan, stretchningspass/rörlighet 2 gånger per vecka.


    Vad har du ätit? Kan tänka mig att köra stenhårt för att få bort några cm så att jacka och byxor sitter lite bättre. Jackan går att knäppa känns bara lite tajt. vägde 5 kg mindre när kläderna inhandlades 
  • Frea

    Har gått ner från 68,2 till 67,5 idag så ännu finns det hopp. Förstår att det är mycket vatten men isf. 

  • Anonym (Amanda)
    Frea skrev 2022-02-07 15:43:58 följande:
    Hur mycket kan jag gå ner på 2 veckor?

    Jag ska resa iväg om 2 veckor och mina kläder som jag ska ha då passar inte. Hur mycket tror ni att jag max kan gå ner på två veckor? Hur hade ni lagt upp det?
    kvinna, 40 år, 1,62 m, 68 kg 


    Du kan gå ner 3-5 kg men det mesta blir då såklart bara vätska och det kommer bli tufft. Men annars kör på Max 500kcal/dygn och av de Max 20 gram kolhydrater så blir du av med vätska snabbt. Orkar du så gå långa promenader dagligen och håll kosten. Men för att detta ska lyckas måste du vara strikt. Inget socker alls och inget småätande!
    och som sagt så är det mesta vätska!
  • Frea
    Anonym (Amanda) skrev 2022-02-08 16:23:21 följande:
    Du kan gå ner 3-5 kg men det mesta blir då såklart bara vätska och det kommer bli tufft. Men annars kör på Max 500kcal/dygn och av de Max 20 gram kolhydrater så blir du av med vätska snabbt. Orkar du så gå långa promenader dagligen och håll kosten. Men för att detta ska lyckas måste du vara strikt. Inget socker alls och inget småätande!
    och som sagt så är det mesta vätska!
    Det är ok att det är vätska då 3-5 kg oberoende om vätska eller fett borde göra att jackan passar bättre 
  • Räkan77

    Skippa helt kolhydrater då de binder vätska och dra ner rejält på salt som också binder vätska. 

    Kör på varma kalorifattiga soppor, de mättar bra

Svar på tråden Hur mycket kan jag gå ner på 2 veckor?