• Anonym (Styrbord)

Män vill styra kvinnan

Jag har läst här på FL att män vill styra kvinnan om hon är yngre. Stämmer detta?
    Och gäller det bara om hon är yngre, eller vill män styra kvinnan om hon är äldre också?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män vill styra kvinnan
  • Postman
    Smecker skrev 2022-03-30 13:00:35 följande:
    Nej, "män" är inte mer öppna för att träffa unga kvinnor, däremot finns det män som är besatta av ålder och ungdom, och fetischerar detta. Att fetischera ålder är inget som enbart drabbar kvinnor, det finns otaliga exempel på äldre män som är besatta av unga män med, och det finns en orsak till att hebefili och pedofili är oerhört mycket vanligare bland män. En anledning till att kvinnor reagerar starkare på detta är att kvinnor är vana att (som de ser det) äckliga gamla gubbar raggar på dem. Det är en värld de föds in i och växer upp i, det är oerhört få kvinnor som aldrig råkat ut för detta. Och det är väldigt få kvinnor som sett det som en positiv upplevelse att någon som är dubbelt så gammal som de själva är slemmig och raggar. Äldre män har en tendens att överskatta sin charm, sitt utseende och sin attraktivitet, annars hade de inte ens försökt ragga på så unga kvinnor, men självklart är de inte medvetna om det. Därför reagerar kvinnor starkare, och vill försäkra sig om att den unga kvinnan verkligen är med på noterna. Visst finns det unga kvinnor som attraheras av äldre män, jag har själv råkat ut för sådana, men man måste inse att de är ett extremt undantag från regeln, de absolut flesta unga kvinnor finner män över 40 skitgamla och oattraktiva. Så nej, din tolkning om att kvinnor dömer i större utsträckning är inte korrekt, däremot utgår de från sin egen erfarenhet i större utsträckning, och det är män som du som gett dem den erfarenheten till att börja med. Ergo, cirkeln är sluten. Intressant. Mamman tyckte att det var okej att du knullade hennes 25 år yngre dotter? Är du säker på att hon inte var med också, och serverade tilltugg och varma handdukar?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?

Varför utgår du ifrån epitetet äckliga gamla gubbar, det kan väl mycket väl vara trevliga äldre män. Ska man träffa en partner (oavsett ålder och syfte) måste man ju göra inviter på något sätt liksom.
  • ödmjukman

Problemet är väl att kvinnor vill styra över mannen hela tiden o hur allt ska vara 

• Smecker
    Postman skrev 2022-03-30 13:23:50 följande:

Nu går det att vinkla som man vill men jag tänker mig tillgång och efterfrågan. Antagligen släpper yngre kvinnor till eftersom de äldre männen fortsätter att ragga eller att vara framfusiga. Tjat lönar sig och så forsätter denna spiral i all evighet.
    Nej, det räcker faktiskt med att män skall tro att det finns en möjlighet att det lyckas, vilket hänger ihop med ett överskattande av sin förmåga och person. Annars hade dessa företeelser upphört att finnas efter n antal misslyckade försök. Andra exempel är att skicka dick pics eller att skicka massmail till kvinnor med "Hej, knulla?".
  • Smecker
    Postman skrev 2022-03-30 13:26:53 följande:

Varför utgår du ifrån epitetet äckliga gamla gubbar, det kan väl mycket väl vara trevliga äldre män. Ska man träffa en partner (oavsett ålder och syfte) måste man ju göra inviter på något sätt liksom.
    Det är inte jag som hittat på epitetet, det är epitet som används av unga kvinnor om dessa män. Klart det skulle kunna vara trevliga äldre män, men sannolikheten att dessa unga kvinnor tycker det är oerhört liten.
  • Postman
    Smecker skrev 2022-03-30 13:39:53 följande:
    Nej, det räcker faktiskt med att män skall tro att det finns en möjlighet att det lyckas, vilket hänger ihop med ett överskattande av sin förmåga och person. Annars hade dessa företeelser upphört att finnas efter n antal misslyckade försök. Andra exempel är att skicka dick pics eller att skicka massmail till kvinnor med "Hej, knulla?".

Ja klart det kan hänga ihop med en viss överskattning absolut men om det var big no så tror jag det hade dött ut. Jag tror (obs tror) att det är många unga kvinnor eller kvinnor över lag som faktiskt släpper till, trots att det ska låta det omvända. Det ska utåt och inför andra låta som usch äckliga gubbar men sen gör de något helt annat i det tysta eller i tron att det inte ska märkas.
  • Anonym (Styrbord)
    Postman skrev 2022-03-30 14:06:56 följande:

Ja klart det kan hänga ihop med en viss överskattning absolut men om det var big no så tror jag det hade dött ut. Jag tror (obs tror) att det är många unga kvinnor eller kvinnor över lag som faktiskt släpper till, trots att det ska låta det omvända. Det ska utåt och inför andra låta som usch äckliga gubbar men sen gör de något helt annat i det tysta eller i tron att det inte ska märkas.
    I mina trådar skrev jag att jag ser yngre ut än vad jag är.
    Det är inbillning, svarade många.
    Vanligt att män överskattar sin attraktionsförmåga.
    Män tror att dom blir unga på nytt om dom träffar unga kvinnor.
    Män tror alltså inte att dom känner sig yngre. Dom tror att dom blir yngre.

Jag skrev också att jag tror att det finns unga kvinnor som skulle kunna attraheras av mig, och andra äldre män.
    Inbillning det också.
    Vanligt att män...
  • Anonym (Styrbord)

Jag har läst om det. Unga kvinnor som tänder på äldre män, men som inte vågar visa det utåt.
    Undrar varför...
  • Postman
    Anonym (Styrbord) skrev 2022-03-30 14:45:51 följande:
    Jag har läst om det. Unga kvinnor som tänder på äldre män, men som inte vågar visa det utåt. Undrar varför...

Inte så konstigt, vi alla fungerar så mer eller mindre, ser det varje dag i min omgivning och det gäller även många andra situationer med. Folk är rädda för sin omgivning eller för vad omgivningen ska tycka.
  • Anonym (Styrbord)
    Postman skrev 2022-03-31 07:27:53 följande:

Inte så konstigt, vi alla fungerar så mer eller mindre, ser det varje dag i min omgivning och det gäller även många andra situationer med. Folk är rädda för sin omgivning eller för vad omgivningen ska tycka.
    No woman that young would ever be attracted to a man my age.

Ohhhhhh, wrongo! There are millions of younger women out there who are dying for a confident, non-creepy, much older man to sweep them off their feet. It's all over the place, and I'm living proof of this, as are many other older guys in the manosphere.

I estimate that at least 15% of younger women are Type 2s. Trust me, these women have a rough time. They sit in class all day long fantasizing about having sex with their 45 year-old algebra teacher, but they can't tell any of their family or their girlfriends because of the ridicule they'd receive. These gals hope beyond hope that someday they can find a (non-creepy!) much older man to fulfill the fantasies they've had all their lives.

True stat from my life: Just under 50% of all the women I've had sex with since I turned 35 years old were age 18 to 23. I'm almost 42 years old now and this has not let up one bit.
  • Anonym (Styrbord)

Kan skriva under på det. Häxjakt på män. Speciellt män som attraheras av unga kvinnor.

stoppapressarna.se/svenskabloggare/enligt-kissie-sa-ska-inte-vi-tjejer-dras-till-aldre-killar

Everyone will think I'm shallow if I dated a woman that young.

Sadly, there is some truth to this one. Many over-33 women are going to be utterly furious at you. Men their age dating younger gals is the biggest threat to these women, and many of them can't emotionally handle it. Other men your age, who are married to old, overweight, nonsexual wives may also be upset. (Gee...I wonder why.)

I have two responses to this. The first one is...so what? Outcome independence. If some forty-something shrew glares at you when you walk down the street with your 20 year-old MLTR, that's her problem, not yours. She's more than welcome to go have sex with a 20 year-old guy, and her forty-something girlfriends will give her high-fives and talk about how independent and liberated she is. So fuck 'em. It's all hypocrisy and bullshit Societal Programming anyway.

• Smecker

Det där är ett ganska farligt sätt att resonera på, för det krävs inte många felsteg innan man är framme vid "fast hon ville ju egentligen, hon bara sa att hon inte ville".

Ingen har påstått att det är ett "big no" eller att det aldrig förekommer att unga kvinnor är intresserade av äldre män, har själv råkat ut för sådana. Vad jag själv påstår är att utbudet av unga kvinnor som är intresserade av äldre män är otroligt mycket mindre än vad de äldre männen tror eller skulle önska, och att en otroligt stor andel av de äldre männen totalt överskattar sina chanser på den marknaden och brister stort i sin självinsikt. Samt att en väldigt stor andel unga kvinnor är så innerligt trötta på äldre män som tror sig se yngre ut och vara ungdomligare än de är, där de unga kvinnorna tycker att dessa äldre män mest är jobbiga och äckliga gamla gubbar.

Varför dör inte det infantila spammailandet kvinnor utsätts för ut? För att så många lyckas? Nej, för att det räcker med att män tror att de kanske eventuellt möjligtvis kan lyckas för att få dem att fortsätta, och när sanningen väl uppenbarar sig för dem och de ger upp så har det redan fyllts på med nya förmågor som fortsätter det lönlösa beteendet.
  • Anonym (Styrbord)
    Smecker skrev 2022-04-01 13:17:46 följande:
    Ingen har påstått att det är ett "big no" eller att det aldrig förekommer att unga kvinnor är intresserade av äldre män
    Menar du allvar nu?
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Styrbord) skrev 2022-02-11 05:16:09 följande:
    Män vill styra kvinnan

Jag har läst här på FL att män vill styra kvinnan om hon är yngre. Stämmer detta?
    Och gäller det bara om hon är yngre, eller vill män styra kvinnan om hon är äldre också?

Frågeställningen blir väldigt konstig när du uttrycker "män" som en homogen grupp som tänker på samma sätt.
  • Postman
    Smecker skrev 2022-04-01 13:17:46 följande:
    Det där är ett ganska farligt sätt att resonera på, för det krävs inte många felsteg innan man är framme vid "fast hon ville ju egentligen, hon bara sa att hon inte ville".

Ingen har påstått att det är ett "big no" eller att det aldrig förekommer att unga kvinnor är intresserade av äldre män, har själv råkat ut för sådana. Vad jag själv påstår är att utbudet av unga kvinnor som är intresserade av äldre män är otroligt mycket mindre än vad de äldre männen tror eller skulle önska, och att en otroligt stor andel av de äldre männen totalt överskattar sina chanser på den marknaden och brister stort i sin självinsikt. Samt att en väldigt stor andel unga kvinnor är så innerligt trötta på äldre män som tror sig se yngre ut och vara ungdomligare än de är, där de unga kvinnorna tycker att dessa äldre män mest är jobbiga och äckliga gamla gubbar.

Varför dör inte det infantila spammailandet kvinnor utsätts för ut? För att så många lyckas? Nej, för att det räcker med att män tror att de kanske eventuellt möjligtvis kan lyckas för att få dem att fortsätta, och när sanningen väl uppenbarar sig för dem och de ger upp så har det redan fyllts på med nya förmågor som fortsätter det lönlösa beteendet.
    Njae du tror och resonerar väldigt mycket om gruppen män och du är knappas mer sanning än vad jag är. Dock ser man rätt snabbt i ditt inlägg hur din syn på män är och den är sannerligen inte positivt, jag tror mer gott om män än så. Där skiljer sig våra åsikter rejält.

Jag tror mycket är att damerna ändå släpper till, det ena ger det andra och det andra ger det ena. Det var inte så länge sen man talade om att "sugar daddy" var en växande grej, det är säkert en av flera faktorer som medverkar till att spä på allehanda former av fortsatt kontaktsökande. Kvinnorna själva måste också förstå att de är själva är med och spelar det här spelet. Skulle kvinnorna säga ett massivt blankt nej eller vara massivt ointresserade skulle detta snart vara rätt utdött. Nu fungerar inte världen riktigt så, många kvinnor tycker om att dra blickarna till sig och vill spela ett spel och då lär det fortsätta.....
  • Anonym (Andy)

Tvärtom, jag letar efter en partner som har lite egna idéer och viljor. Inte någon som kör över mig men som möter en på mitten.

Alldeles för många kvinnor idag som utrycker sig med::
    vet inte,
    spelar ingen roll
    bestäm du
    jag gillar allt
    Sak samma för mig
    jag tar samma som du
    Osv, det är avtändande och omöjligt att lära känna en sådan person men perfekt för den som vill styra över någon om man är lagd åt det hållet..

• Anonym (8oo8)

Min man är 10 år yngre än mig och vill styra mig.
    Tidigt i förhållandet har jag också ändrat mig och gjort som han säger. Vi hamnade i kris och gått i terapi så idag sätter jag gränser.
    Men det finns ändå mycket han styr mig i, som tex att jag inte klär mig i tajta kläder eller sminkar mig längre. Sånt är big nono, han accepterar helt enkelt inte det.
    Han vill gärna styra vad jag ska ich inte ska äta, men jag står på mig så gott jag kan och han är betydligt mildare och mer tillmötesgående i det avseendet idag än han varit förr.

De jag har mött har verkligen varit en blandad kompott så skulle inte säga att varken yngre eller äldre kvinnor styrs oftare eller lättare än andra. 
    Evt kanske en yngre kvinna kan vara mer osäker och styras lättare av den anledningen!

• Smecker
    Postman skrev 2022-04-01 14:02:53 följande:
    Njae du tror och resonerar väldigt mycket om gruppen män och du är knappas mer sanning än vad jag är. Dock ser man rätt snabbt i ditt inlägg hur din syn på män är och den är sannerligen inte positivt, jag tror mer gott om män än så. Där skiljer sig våra åsikter rejält.

Jag tror mycket är att damerna ändå släpper till, det ena ger det andra och det andra ger det ena. Det var inte så länge sen man talade om att "sugar daddy" var en växande grej, det är säkert en av flera faktorer som medverkar till att spä på allehanda former av fortsatt kontaktsökande. Kvinnorna själva måste också förstå att de är själva är med och spelar det här spelet. Skulle kvinnorna säga ett massivt blankt nej eller vara massivt ointresserade skulle detta snart vara rätt utdött. Nu fungerar inte världen riktigt så, många kvinnor tycker om att dra blickarna till sig och vill spela ett spel och då lär det fortsätta.....
    Med "män" menar du såklart "äldre män som aktivt raggar på unga kvinnor"? För det är inga andra män vi diskuterar här. Eftersom jag, av någon outgrundlig anledning, inte har någon erfarenhet av att råka ut för dessa män så baseras min syn och min sanning på de berättelser jag fått ta del av. Och det är extremt få som är positiva, men det är inget du adresserar med mer än de unga kvinnorna egentligen vill, de bara säger något annat och det de säger är inte så noga att lyssna på. Om alla äldre män som raggar på unga kvinnor hade varit respektfulla och trevliga och inte överskattat sin förmåga eller sitt utseende så hade vi väl knappast haft unga kvinnor som spytt galla över att behöva värja sig från "äckliga gubbar".

Självklart finns det "damer" som "ändå släpper till", i synnerhet om man ser till prostitution och sugar daddy-företeelsen. Det betyder inte att alla andra unga kvinnor är prostituerade eller intresserade av en sugar daddy. Tycker inte alls att unga kvinnor skall behöva säga ett massivt blankt nej till äldre män, det finns ju faktiskt ett fåtal som på riktigt är intresserade av äldre män. Men om 1 på 1000 är det, så betyder det inte att övriga 999 skall behöva värja sig mot män som är i deras föräldrars ålder. Lite som när Malmskillnadsgatan fortfarande var en stor grej, bara för att ett fåtal prostituerade kvinnor hängde där så betyder det inte att alla kvinnor som råkar befinna sig i närheten är prostituerade. Sedan är det rent specifikt skillnad på "ung kvinna som kan tänka sig att ha sex med en äldre man, vem som helst" och "ung kvinna som kan tänka sig att ha sex med just dig".
  • Anonym (Styrbord)
    Smecker skrev 2022-04-02 07:51:55 följande:
    Med "män" menar du såklart "äldre män som aktivt raggar på unga kvinnor"? För det är inga andra män vi diskuterar här. Eftersom jag, av någon outgrundlig anledning, inte har någon erfarenhet av att råka ut för dessa män så baseras min syn och min sanning på de berättelser jag fått ta del av. Och det är extremt få som är positiva, men det är inget du adresserar med mer än de unga kvinnorna egentligen vill, de bara säger något annat och det de säger är inte så noga att lyssna på. Om alla äldre män som raggar på unga kvinnor hade varit respektfulla och trevliga och inte överskattat sin förmåga eller sitt utseende så hade vi väl knappast haft unga kvinnor som spytt galla över att behöva värja sig från "äckliga gubbar".

Självklart finns det "damer" som "ändå släpper till", i synnerhet om man ser till prostitution och sugar daddy-företeelsen. Det betyder inte att alla andra unga kvinnor är prostituerade eller intresserade av en sugar daddy. Tycker inte alls att unga kvinnor skall behöva säga ett massivt blankt nej till äldre män, det finns ju faktiskt ett fåtal som på riktigt är intresserade av äldre män. Men om 1 på 1000 är det, så betyder det inte att övriga 999 skall behöva värja sig mot män som är i deras föräldrars ålder. Lite som när Malmskillnadsgatan fortfarande var en stor grej, bara för att ett fåtal prostituerade kvinnor hängde där så betyder det inte att alla kvinnor som råkar befinna sig i närheten är prostituerade. Sedan är det rent specifikt skillnad på "ung kvinna som kan tänka sig att ha sex med en äldre man, vem som helst" och "ung kvinna som kan tänka sig att ha sex med just dig".
    Jag har citerat från en blogg ibland. Han har många fina poänger och är inne på rätt spår.

As usual, we need to get our definitions straight. By "much younger women" I'm usually talking about VYW, which I define as women between the age of 18 and 23. There are three types of VYW:
    Type 1s, VYW who are disgusted at the thought of dating any man older than about four or five years older than they are, regardless of how good-looking or confident the older men might be.
    Type 2s, VYW who are extremely turned on by much older men, and are usually turned off by, and bored with, men in their own age range.
    Type 3s, VYW who don't really care about a man's age and don't make a judgment about it one way or the other. However, dating much older men is still often out of their comfort zone, not because they aren't interested, but because they've never done it before.
Svar på tråden Män vill styra kvinnan