• Anonymakillen1992

    Osäker på min sambo efter 8år

    Som rubriken säger är jag lite osäker på min sambo efter 8 år. Det känns som vi har olika behov av att vara i en relation. Jag är väldigt kärleksfull utav mig och vill verkligen ge henne all den kärlek hon förtjänar. men jag känner verkligen inte att jag får det tillbaka. 


     Jag älskar att skämma bort henne med överraskningar när hon fyller år tillexempel men jag har själv aldrig blivit överraskad. utan de e mer från henne sida att ?vad önskar du dig?? Så får jag det typ. Känns väldigt opersonligt.

    Dock känns det ofta som att hon tycker om det jag gör för henne men hon är inte villig att göra detsamma för mig. Ett exempel som har hänt ett par gånger är att hon vill ha massage och säger då, masserar du hela min kropp så kommer jag göra det skönt för dig sen i sängen. Sen när de väl kommer till kritan så har hon ont i magen eller något annat. efter massagen såklart. det ska även tilläggas att vi har 2 småbarn och jag tänker att man kanske inte kan förvänta sig så mycket heller. Men något kanske man ändå kan förvänta sig. 

    även När vi har sex tycker jag att det är väldigt en sidigt. Det är ofta jag som tar på henne under förspel och hon inte tar så mycket på mig. sen är de oftast
    ställningarna hon föredrar som körs. 


    och ja, jag har försökt att prata med henne om detta. men det är oftast att jag ska bli bättre på det som man får i svar osv. Hon säger verkligen att hon älskar mig. Men jag blir så sjukt osäker när jag inte får någon bekräftelse från henne. Det ända jag får är ord inte så mycket handling. 


    jag älskar henne verkligen jättemycket men när jag inte får bekräftelse från henne gör det mig väldigt osäker. det känns som jag går runt och är olyckligt kär. 


    är det någon som har erfarenhet av samma? 


     

  • Svar på tråden Osäker på min sambo efter 8år
  • Anonym (Yup)

    Du blir tagen för given. Känner igen mig i mycket det du skriver. 

    Min lösning har varit att jag helt enkelt skiter i om vi kör hennes ställningar, att det är mer jag som är drivande i sexet eller att det är jag som uppvaktar mestadels. 

    Nu på alla hjärtans dag, så uppvaktade jag min sambo med blommor, present och lite hjärtformat godis. Själv fick jag inget annat än ett tack. 
    Bara acceptera, lägga det bakom sig och försöka ta dagen som den kommer. 

  • KlasG82

    FL Är dränkt i trådar som denna, du är inte ensam. Prata med varandra, förklara hur ni båda känner. Det kanske saknas henne något, inte för att det rättfärdigar något men kan förklara. Hon kanske mår sämre än hon ger sken av. Hon kanske är osäkert på ert förhållande.


    Hon kanske bara stannar för ni har barn och det är hennes trygghet men egentligen är relationen död från hennes sida.

    Vi kan spekulera här eller så kan du ta reda på hur det faktiskt ligger till genom att prata med din sambo.Glad

    Hittar ni inte ett sätt där båda trivs, är nöjda, känner sig älskade och sedda är det nog dags att gå åt varsitt håll. Det kan vara skrämmande men vi är många som överlevt den resan redan det kommer du med göra. Lycka till!!!

  • Anonym (Lovisa)

    Jag tänker att en möjlighet är att ni visar kärlek på olika sätt? Exemplet med att du ger henne massage men hon ångrar sig om sexet kanske inte är så roligt men i övrigt kanske hon visar sin kärlek på sätt som du inte tänker på? Dessutom om ni har småbarn så tar det mycket energi. Jag och min man är väldigt tajta och jag upplever oss som kärleksfulla men ingen av oss ger den andra presenter eller överraskningar. Men jag känner att vi finns där för varandra på ett annat sätt. Om man ger något så vill man såklart ha tillbaka men det kan också kännas lite pressat och tvingande. Om du tänker efter finns det andra saker som hon gör får dig eller er relation som är på ett annat sätt än det du föreställer dig? Jag tycker faktiskt att det kan vara något fint i att ta varandra för givet i viss utsträckning. Att lita på att den andra finns där för en. 

Svar på tråden Osäker på min sambo efter 8år