Bunkra varor
Vilka varor kommer öka ännu mer i butikerna tror ni? Vilka ska man bunkra.
Vilka varor kommer öka ännu mer i butikerna tror ni? Vilka ska man bunkra.
Undrar vilka konserveringsmedel man hade tillåtelse att använda i konservburkarna på 50-talet....
Det enda jag kan tycka är vettigt är möjligen att ha lite större lager av sånt man ändå vet att man kommer äta upp.
Ser inga problem med att ha 10 paket pasta i skafferiet och köpa nya när det är 5 kvar om man har plats och liknande saker.
Men att köpa hem en massa konserver som man inte normalt äter tror jag inte på. Då kommer man bara få kasta sen.
Undrar vilka konserveringsmedel man hade tillåtelse att använda i konservburkarna på 50-talet....
Jag AVSKYR att kasta mat och jag är noga med BF-datum. Även fast jag vet att en vara är ätbar även efter detta datum så känns det olustigt......och kanske vill jag inte leva i åratal i en mörk, kall bostad ätandes gamla konserver om kriget kommer. Lika bra att gå åt DIREKT!?
Ska man preppa tänker jag att det smartaste bör vara helkonserverade bönor, grönsaker, tomatkross och färdigmat. Dvs sånt som inte behöver vatten för att tillagas. Mindre varianter av pasta kan ju kokas i tomatkross eller i en färdig soppa. Men att köpa mängder med pasta för att koka i vatten som i ett sånt scenario mest troligt är bristvara, känns inte vidare smart.
Måste man kånka med sig sin mat är ju så klart torkade varianter smidigt ur viktsynpunkt, men vatten måste ju fixas för att det ska kunna ätas.
Bönor innehåller ju dessutom bra med protein så då löses den biten.
Hade missat att det redan var kommenterat att pasta och andra vattenkrävande saker kanske inte är bästa prepp-maten
Måste ni bunkra. Jag kan inte köpa gulash och det stör mig.
Jag AVSKYR att kasta mat och jag är noga med BF-datum. Även fast jag vet att en vara är ätbar även efter detta datum så känns det olustigt......och kanske vill jag inte leva i åratal i en mörk, kall bostad ätandes gamla konserver om kriget kommer. Lika bra att gå åt DIREKT!?