• Anonym (Idiot)

    Anmäla mig själv för misshandel?

    Igår kväll drog jag igen ytterdörren hårt i ilska och särbons hand kom mellan och klämdes. Syftet var inte att skada honom, tänkte inte på att han höll där, men han fick ont såklart och jag var väldigt arg igår. Mår skit idag över hur jag var. Han vill inte anmäla men jag känner att jag borde anmäla mig själv. 
    Vi har en ganska konstig relation på vissa sätt. När han sårar mig och går över mina gränser och jag blir ledsen så blir han kall och nedlåtande mot mig. När han varit otrogen på nätet och jag kommit på honom har han dumpat mig osv för att jag blivit ledsen och arg och han blir då kall och säger att jag ska dra. Jag bryter ihop men gör som han säger. Sen ångrar han sig och allt ska bli bra och jag älskar ju honom så jag försöker. Han har gjort slut kanske 17 gånger på fyra år. Sista gången skaffade han en annan kvinna samma dag det var slut och var med henne några månader innan han ångrade sig. Sedan dess har jag försökt lita på honom. Han har sagt att han varit ärlig men jag har inte vetat. Nu kom det fram igen att han varit oärlig. Jag blev ledsen, han kall och hård. Och jag flippade ur totalt igår och bara skrek på honom. Och när han skulle åka hemifrån drog jag igen dörren hårt och ja då var hans hand där. Förlåt för röran i text. Han vill såklart göra slut nu, han är på jobb och jag jobbar hemifrån.

  • Svar på tråden Anmäla mig själv för misshandel?
  • Anonym (Vega)

    Men snälla människa!
    gör slut! Det där är väl inget förhållande du vill ha?

    Och kom nu inte och säg , men jag äääälskar ju honom.

    Blir så trött på tjejer ibland, sen kommer vi och pratar om hur elaka killar/män är medan vi tillåter dem behandla oss som dörrmattor. Ni bor inte ens ihop, dumpa, blocka och se inte tillbaka.

  • Långbenopluto

    Vill du verkligen ha ett sådant förhållande?

    Om du hade en dotter, som beskriver sitt förhållande för dig, vad hade du sagt?

  • Anonym (Idiot)

    Jag vet ärligt talat inte hur jag ska leva utan honom längre. Vet att det låter konstigt. Känner mig som att jag är helt värdelös. Och han är så toppen såklart i övrigt, det är väl så det är. 
    Jag undrar om jag borde anmäla mig själv för misshandel, vet inte om någon som varit i samma sits kan berätta hur ni gjorde? Jag var så arg, skrek verkligen på honom i hans ansikte typ, jag var fruktansvärd igår. 

  • Anonym (Idiot)
    Långbenopluto skrev 2022-03-10 11:15:42 följande:

    Vill du verkligen ha ett sådant förhållande?

    Om du hade en dotter, som beskriver sitt förhållande för dig, vad hade du sagt?


    Nej jag vill såklart ha ett stabilt förhållande. Men jag känner ofta att jag förstår det stabila eftersom jag inte är stark nog på något konstigt sätt. För att jag inte mår bra av vissa saker, han vet ju mina gränser, men ändå gör han sånt som han inte vill jag ska göra mot honom. 
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Idiot) skrev 2022-03-10 11:28:18 följande:

    Jag vet ärligt talat inte hur jag ska leva utan honom längre. Vet att det låter konstigt. Känner mig som att jag är helt värdelös. Och han är så toppen såklart i övrigt, det är väl så det är. 
    Jag undrar om jag borde anmäla mig själv för misshandel, vet inte om någon som varit i samma sits kan berätta hur ni gjorde? Jag var så arg, skrek verkligen på honom i hans ansikte typ, jag var fruktansvärd igår. 


    Släpp honom! Det kommer kännas jobbigt i en månad eller två och sedan kommer du känna dig befriad!

    vad hjälper det om han är toppen ibland när hans bottenbeteende är helt värdelöst?

    Gör dig själv en tjänst nu - blocka honom! Nu, direkt. Riv av plåstret. Såret kommer blöda ett tag men det är bra för då rinner skiten ut.
  • Mimosa86

    Men VAD I HELVETE???

    Be om ursäkt. Gör slut. Det här är en toxisk relation Och ingen någon av er sak stanna i.

    Raseriutbrott, slänga dörrar, känslokyla, otrohet, hot om att göra slut, psykisk misshandel etc. Jösses... välj en relation där du mår bra istället! 

  • Anonym (K)

    Nu tror jag att det här är ett trollinlägg för ingen skulle komma på tanken att i den här situationen ?anmäla sig själv för misshandel?, speciellt när det inte finns uppsåt (var inte med avsikt även om du tog det för givet) eller uppfattades så av den andra parten. Men även om det skulle vara äkta, så är det ganska självklart att det här inte är ett sunt förhållande och att ts borde göra slut snarast. Att göra slut 17 gånger på fyra år är inte hållbart, speciellt inte så som ts beskriver. 

  • Anonym (Idiot)

    Nej jag är inget troll? Jag mår skit över hur jag betedde mig, oavsett hur han är så var d inte okej. 
    Det som känns så svårt och skrämmande med att lämna är att jag varje gång han gjort slut har känt det som att allt är mitt fel och som att jag är omöjlig att älska och leva med. Jag kan se att han också gör fel, men jag försöker hela tiden göra allt rätt så att det ska kännas som att d inte är mitt fel om det tar slut..men det gick inte så bra. Jag har utvecklat svår ångest under relationen och brottas med självmordstankar varje gång han lämnar mig nu mer. Tror att jag försöker undvika dom tankarna till varje pris. Jag har också blivit mer och mer arg under ytan. Var inte så från början. Nu känns det som att jag håller på att explodera ibland, som att jag håller på att bli sjuk i huvudet på riktigt. 
    Jag ska försöka avsluta det på ett bra sättätt och be om ursäkt igen för det som hände igår när han kommer hem sen. Är jätterädd för alla känslor som kommer. Fy fan jag hatar detta. 

  • Deeru

    Hur ska du kunna vänta dig att han ska visa respekt för dig, när du inte ens har någon självrespekt?
    Dumpa fanskapet och försök hitta dig själv i stället innan du går in i någon ny relation.

  • Anonym (K)

    Kan tyvärr inte citera, men förstår. Det är oerhört lätt att dras med i en ond spiral i såna förhållanden. Självförtroendet och självkänslan kan brytas ner av mindre och jag känner igen mig från ett kort förhållande jag hade för många år sedan. Till slut handlade allt i mitt liv om hur han tyckte förhållandet var, om han ville fortsätta etc, och jag själv och mina behov var helt förintande eftersom allt kretsade kring honom. Det fortsatte tills jag insåg att jag inte kan leva såhär och äntligen gjorde slut. Är i ett jättebra förhållande idag. Det som är positivt är att du har insett att du måste handla, det är första steget. Och det kommer kännas skit först när du gjort slut men jag lovar - om ett tag kommer det kännas bättre än det gjort de senaste åren och om några år kommer du titta tillbaka på det här som en främmande, jobbig tid. Viktigt är att vara stark, inte ta honom tillbaka och inte ge några andra chanser. Han kommer inte ändra sig, oavsett vad han lovar och även om han anstränger sig i några veckor. 

    Du förtjänar någon som du kan ha ett stabilt förhållande på lika villkor med och det kräver att du ställer krav och inte bara ta en massa skit. Av egen erfarenhet skulle jag rekommendera att vara singel ett tag efter och jobba på det, så att du kan gå in i nästa förhållande med inställningen att du är värd att behandlas bra och respektfullt och inte tumma på det någonsin. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Vega) skrev 2022-03-10 10:53:20 följande:
    Men snälla människa!
    gör slut! Det där är väl inget förhållande du vill ha?

    Och kom nu inte och säg , men jag äääälskar ju honom.

    Blir så trött på tjejer ibland, sen kommer vi och pratar om hur elaka killar/män är medan vi tillåter dem behandla oss som dörrmattor. Ni bor inte ens ihop, dumpa, blocka och se inte tillbaka.
    Håller med
  • Anonym (Hmm)

    Känner också en klar doft av troll.
    Vilka par har ens i närheten av denna typ av relation?

Svar på tråden Anmäla mig själv för misshandel?