• KANIN122lillt

    Min kille/ex bad mig välja mellan han och mina barn

    Jag är i en sjuk sits. det tog slut mellan mig och min kille för han bad mig säga upp vårdnaden och aldrig mer prata eller träffa mina barn igen för han vill att jag endast ska tillhöra honom. Han är förövrigt en sjuk kontrollerande och svartsjuk människa. känner mig så ledsen för jag älskar han så otroligt mycket. Jag kollar på mina barn och de är änglar. Hur kan man ha hjärta till detta? 

  • Svar på tråden Min kille/ex bad mig välja mellan han och mina barn
  • Mortiscia80
    KANIN122lillt skrev 2022-05-03 17:46:08 följande:

    Men får man inte ta de om man väljer att gå in i en relation med en kvinna som har barn Sen tidigare?


    Ja, normala personer gör det ja. Är det inte dags att du dumpar honom för gott?
  • Fiona M
    KANIN122lillt skrev 2022-05-03 17:46:08 följande:

    Men får man inte ta de om man väljer att gå in i en relation med en kvinna som har barn Sen tidigare?


    Har du gjort slut med honom?
  • Dilf
    linnerle skrev 2022-05-03 14:48:15 följande:

    För en kvinna kommer alltid hennes kids i förstahand. Och det är många killar/män som inte är så värst förtjusta att komma i "andra hand". 


    Det gör det för mig också,trots att jag är man.
    vi finns
  • Drottningen1970
    KANIN122lillt skrev 2022-05-03 21:12:22 följande:

    Jo det är slut nu. mina vänner gjorde en orosanmälan pga honom så det fungerade inte. 


    Så det var orosanmälan som blev problemet. Inte att du som mamma är sjuk nog att kunna älska en man som vill att du ska överge dina barn. Du borde skämmas.
  • Jemp
    Drottningen1970 skrev 2022-04-01 15:47:07 följande:

    Tja. Ni kanske verkligen är som gjorda för varandra då du fortfarande älskar honom trots detta.

    För normala föräldrar skulle såklart kärleken dö på fläcken om någon krävde nåt dylikt och bytas ut mot hat och förakt. Men du älskar honom ändå?.


    Läs på om normaliseringsprocessen istället. 
  • Fiona M
    KANIN122lillt skrev 2022-05-03 21:12:22 följande:

    Jo det är slut nu. mina vänner gjorde en orosanmälan pga honom så det fungerade inte. 


    Var det verkligen DÄRFÖR det inte fungerade?
    Tur att dina vänner var klokare än du. Sök stöd i din  föräldraroll så du aldrig hamnar i den här sitsen igen.
  • Jemp
    Dilf skrev 2022-03-31 21:28:11 följande:

    Tycker det känns lite oroväckande att du ens skriver så här.
    Jag hoppas du förstår att han är sjuk i huvet!
    Bara be han dra åt helvete och bryta kontakten helt!!
    Har du ens ett minsta tvivel bör du nog gå och prata med någon..


    Ts, det sistnämnda här är ett bra råd. 

    I all välmening. Nej, det är inte vettigt att försöka få dig ge upp dina barn. Ja, det är jättebra att du avslutat det. Det är inte din första tråd kring detta. Du verkar ha varit i en väldigt destruktiv relation och kan behöva hjälp att hitta tillbaka till "normalitet" och bygga upp dig själv. I all välmening. 
  • Drottningen1970
    Jemp skrev 2022-05-03 21:15:04 följande:
    Läs på om normaliseringsprocessen istället. 
    Jag vet allt om normaliseringaprocessen. Köper det ej.

    Myten om normaliseringsprocess är ett sätt att förvandla kvinnor till viljelösa våp för vinden helt utelämnade till slumpen.

    Världen kryllar av kvinnor som gör andra val.
  • AndreaBD
    Drottningen1970 skrev 2022-05-03 21:18:25 följande:
    Jag vet allt om normaliseringaprocessen. Köper det ej.

    Myten om normaliseringsprocess är ett sätt att förvandla kvinnor till viljelösa våp för vinden helt utelämnade till slumpen.

    Världen kryllar av kvinnor som gör andra val.
    Det gäller inte bara kvinnor, så det är inte så ensidigt. Min man hade också en destruktiv relation före mig. Påverkade blir nog alla som befinner sig i en sån situation. Plus att man kan hamna i ett läge där man inte heller vågar avsluta relationen genast, för att det skulle kunna vara värre för barnen. Jag menar bara, det finns många faktorer och många som har gjort andra val har kanske haft någon eller några gynnsamma faktorer också. Eller en stark personlighet i grunden. 
  • felix le chat
    Jemp skrev 2022-05-03 21:15:04 följande:
    Läs på om normaliseringsprocessen istället. 
    Det är en förklaringsmodell, inte en ursäkt
  • LFF
    KANIN122lillt skrev 2022-05-03 21:12:22 följande:

    Jo det är slut nu. mina vänner gjorde en orosanmälan pga honom så det fungerade inte. 


    Vad skönt att dina vänner satte ner foten och gjorde en orosanmälan. 
  • Jonnynilsson
    KANIN122lillt skrev 2022-03-31 20:29:54 följande:
    Min kille/ex bad mig välja mellan han och mina barn

    Jag är i en sjuk sits. det tog slut mellan mig och min kille för han bad mig säga upp vårdnaden och aldrig mer prata eller träffa mina barn igen för han vill att jag endast ska tillhöra honom. Han är förövrigt en sjuk kontrollerande och svartsjuk människa. känner mig så ledsen för jag älskar han så otroligt mycket. Jag kollar på mina barn och de är änglar. Hur kan man ha hjärta till detta? 


    Vilket land kommer din kille/ex ifrån?
Svar på tråden Min kille/ex bad mig välja mellan han och mina barn