• Anonym (Nakenfis)

Sommar är inte långt borta. Nakenbad?

Inte långt kvar till sommaren nu! Kommer du besöka ett nakenbad? 

kan du känna av en sexuell laddning där? Spanar du inte män/kvinnor? Vad gillar du att se? Vad är det bästa med ett nakenbad?

frågan är ställd med förutsättningarna att samtliga på stranden är vuxna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sommar är inte långt borta. Nakenbad?
  • Anonym (Ylva)
    Postman skrev 2022-04-06 07:34:35 följande:

Ja finns det nakenbad så brukar vi välja det, det är praktiskt och skönt att slippa att krångla med badkläder. Ja klart jag tittar lite, inget konstigt med det. Ibland kan det bli lite sexuellt laddat, beror helt på vilka människor som befinner sig på stranden, de allra flesta sköter det i så fall snygg och respektfullt. Tyvärr springer det många ensamma män fram och tillbaka på stranden, oroliga själar som i stället för att hitta en egen relation ägnar sig åt att hoppas på att få se andras relationer. Lite tragiskt kan jag känna.

Patrullerande runkfarbröder, ja. 
  • Vittran

Skulle så gärna vilja men får inte för min man. Sen tror jag inte det finns nåt häromkring. Jag brukar bada naken så fort man på en folktom strand!

• Pinnen2

Möjligt att jag kommer att bada naken i sommar men absolut inte på nakenbad utan bara där man kan vara ifred och bada själv.

• Anonym (NejNej)

nej det kommer jag inte, just precis pga personer som du som ser det som en sexuell lekplats.

gillar och bada naken, men då gör jag det bara på avskilda ställen där man är ensam eller där det bara är kvinnor som ett kallbadhus.

faktiskt inte så kul att massa snuskgubbar ska begränsa  livet för oss kvinnor med massa saker...

• Tom Araya
    Anonym (Mia) skrev 2022-04-05 19:24:04 följande:

Det är fem frågor där, vilken är det du vill ha svar på i omröstningen? 

Jag går iaf inte till nakenbad för sexuell spänning utan för att slippa krångla med blöta badkläder. Brukar tycka det är härligt fritt, men varje gång jag ser inlägg som ditt blir jag mer skeptisk till det så nä, jag kommer nog inte besöka något nakenbad i sommar. Folk som är där för sexuell spänning och för att spana gör det hela till en tradig dryg och objektifierande upplevelse istället för en avslappnad och skön dag på stranden.

De som kan känna sexuell laddning av sol, värme, vind, bad, lättklädda kroppar mm, ska de också hålla sig borta från stranden?
    Hur många blir kvar?
  • Anonym (Nakenfis)

Jag har sett par busa öppet på stranden så det är ju inte vara ensamma män som är snuskiga. Sett kvinnor runka sina män och även runkat men främling de bjudit in. En kvinna kom fram till mig och tog tag i min kuk en gång, med mannens OK. Tackade men sa att jag inte var intresserad. 

• Anonym (Nakenturist?)

Efter alla trådar på temat nakenbad (gruppsex, runkgubbar, partnerbyten, situationer som "spårar ur", swingers på utflykt) så måste jag erkänna att jag fått en slags morbid fascination för att se hur det är. Inte delta, bara beskåda.

Hade jag vart man hade jag nog känt mig lite mindre utsatt för att våga mig på att studera detta som en slags nakenbadsturist. Men kvinna, dessutom singel känns det för riskabelt.

En väns make är ett riktigt muskelberg så honom hade jag könt mig trygg med att ha med. Men jag kan inte komma över hur skämmigt det skulle vara att försöka "låna" honom, förklara det och att vi skall vara nakna. Några förslag så att jag kan få se detta i sommar? Låna schäferhund? Går ju inte att dölja vapen heller då man är naken.

• Anonym (Nakenfis)
    Anonym (Nakenturist?) skrev 2022-04-07 13:53:48 följande:

Efter alla trådar på temat nakenbad (gruppsex, runkgubbar, partnerbyten, situationer som "spårar ur", swingers på utflykt) så måste jag erkänna att jag fått en slags morbid fascination för att se hur det är. Inte delta, bara beskåda.

Hade jag vart man hade jag nog känt mig lite mindre utsatt för att våga mig på att studera detta som en slags nakenbadsturist. Men kvinna, dessutom singel känns det för riskabelt.

En väns make är ett riktigt muskelberg så honom hade jag könt mig trygg med att ha med. Men jag kan inte komma över hur skämmigt det skulle vara att försöka "låna" honom, förklara det och att vi skall vara nakna. Några förslag så att jag kan få se detta i sommar? Låna schäferhund? Går ju inte att dölja vapen heller då man är naken.

Sett mängder med ensamma kvinnor på stränder/klippor. en enda gång såg jag att en man var för närgången men då skällde hon ut honom och hon fick dessutom hjälp av andra, kvinnor och män så den idioten försvann snabbt därifrån. 
  • Anonym (Kicki)

Nakenbad lär det bli. Men vid vårt sommarställe där enbart familj och vänner har tillgång. Då är man då säker på att slippa vissa fluktare som befinner sej i denna tråd.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Kicki) skrev 2022-04-07 16:56:13 följande:
    Nakenbad lär det bli. Men vid vårt sommarställe där enbart familj och vänner har tillgång. Då är man då säker på att slippa vissa fluktare som befinner sej i denna tråd.
    Vad mysigt
  • Anonym (Hmm)

Sålt båten nu men, det var enda tillfället att bada naken. Hitta en egen klippa där man kunde bada och sola helt barfota.
    Till och med mitt hämmade ex kunde i början bada/sola naken och till och med hångla lite.
    Men jag skulle vara jävligt obekväm på en strand med flera andra. Speciellt med en massa fluktgubbar.
    Jävligt tragiskt att smyga runt och glo på det viset. Tydligen har många inte någon känsla för gränser heller.

• Svennebanan75

Japp, nakenbad blir det. Med eller utan sex, med eller utan fluktare!
    jag förstår faktiskt inte varför man retar upp sig över om någon har sex där eller om någon tänder på det de ser och drar en runk eller fingrar på sin klitta.
    är ju där för att jag tycker om att vara naken och naturlig, känna naturens element och vara mig själv. Sex och kåthet är lika naturligt som att vara naken, jag tycker det är vackert att se andra har sex. Ibland får jag själv stånd, ibland för att det bara är så skön känsla av att ligga naken i solen, ibland för att jag blir tänd på någon av de nakna kvinnorna. Jag känner stolthet över att jag känner och därmed får erektion, jag lider med dem som tycker det är något skamligt.

• Anonym (Nakenturist?)

En följdfråga, om det är så att jag vill besöka ett nakenbad men känner att för att våga göra det måste jag ha med mig en man av modell större och eller avskräckande som jag dessutom själv känner och litar på. Hur lägger jag då fram detta till honom och till mannens fru på ett bra sätt?

Nej, skaffa en egen verkar inte vara ett alternativ. Tro mig, jag har försökt detta sen säkert 10 kanske 15 år tillbaks.

• Anonym (Rille)

Finns det nånstans i Stockholm?
    Ser gärna på nakna kvinnor och dom på mig;)

• johanunderbar

Absolut blir det nakenbad i sommar, hade faktiskt premiär på Ribersborg i Malmö förra veckan. Underbart härligt att få slänga kläderna tillsammans med ett välbesökt nakenbad av män, kvinnor och par.

Svar på tråden Sommar är inte långt borta. Nakenbad?