Ångrar oåterkalleligt beslut
Vår familj har bestämt oss för att flytta. Byta kommun för att få större yta för barnen, mer frihet, mer natur, mindre trafik, osv. Vi tog detta beslut för att vi tror att vi trodde att det var det vi ville. Vilket det kanske också var/är. Men snart går flyttlasset och jag känner så stor ånger. Ångest, ilska, ledsamhet osv osv. Ältar och ältar. Vill spola tillbaka bandet. Vi har redan både köpt och sålt så beslutet är oåterkalleligt antar jag. Barnen har fått plats på nya skolan osv. Gamla skolan uppsagd. Men jag kan inte annat än att sörja. Glädjen finns inte där och magkänslan säger att detta är fel. Samtidigt har jag svårt att skilja på känslorna. Är detta bara nervositet för det okända? Rädsla för att förändra? Det nya området är jättebra (anses vara iaf) och alla vi pratat med där stormtrivs. Men ändå mår jag så dåligt över allt. Jag ser tillbaka på allt fint vi haft och känner att det kommer att gå förlorat, även om jag vet att det finns kvar i minnena.
Men vad gör man när man har tagit ett beslut som man inte kan ångra? Lever man med det? Eller ska jag försöka "rätta till"? Går det ens?
Snälla någon ge mig råd/tips på hur jag ska hantera denna situation/känslor. Jag mår inte alls bra just nu. En tid som borde vara fylld med lycka och förväntan känns bara helt helt fel! Vill bara lägga mig under ett täcke och Gråta samtidigt som det är 1000 saker att fixa.