• Anonym (Orolig)

    Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?

    Det här gäller min KK/tjejkompis. Några över 20. Högskolestudent, inte från vad skall man säga inte från fin familj men från en väldigt rik familj. "Pappa betalar" Hon festar väldigt mycket och blir oftast väldigt full. Ragla omkring, skrika och bröla-full.  Tidigare var det 1-2 ggr i veckan men numera är det 2-3. Ofta med en dagen efter kur mot baksmälla bestående av Treo och en slags "smoothie" på ananas, banan, vodka och Redbull som mixas med stavmixer.

    Hon brukade vara väldigt slank men har gått upp ganska mycket i vikt. Från kanske 45 till runt 65 uppskattningsvis. Fortfarande jättesexig, hennes vikt stör mig inte på det sättet älskar henne ändå men det är påtagligt.

    Men det habdlar inte om vikten utan festandet. Normalt att festa så mycket? Vad kan jag göra åt det?

  • Svar på tråden Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?
  • Anonym (Nfk)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 08:46:07 följande:
    Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?

    Det här gäller min KK/tjejkompis. Några över 20. Högskolestudent, inte från vad skall man säga inte från fin familj men från en väldigt rik familj. "Pappa betalar" Hon festar väldigt mycket och blir oftast väldigt full. Ragla omkring, skrika och bröla-full.  Tidigare var det 1-2 ggr i veckan men numera är det 2-3. Ofta med en dagen efter kur mot baksmälla bestående av Treo och en slags "smoothie" på ananas, banan, vodka och Redbull som mixas med stavmixer.

    Hon brukade vara väldigt slank men har gått upp ganska mycket i vikt. Från kanske 45 till runt 65 uppskattningsvis. Fortfarande jättesexig, hennes vikt stör mig inte på det sättet älskar henne ändå men det är påtagligt.

    Men det habdlar inte om vikten utan festandet. Normalt att festa så mycket? Vad kan jag göra åt det?


    Nej det är för mycket 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 12:24:25 följande:
    Hon kan vara så full att hon kaskadspyr över mitt hallgolv. Eller att hon ramlat och slått sig. Har vart med henne på akuten när hon hade lyckats knäcka revben, oklart hur. Jag vet hur det måste sett ut med, hon är skitfull, flamsig och oregerlig svarar "fan vet" när hon blir undersökt och doktorn frågar och jag är nykter och orolig med henne. Som att jag är kvinnomisshandlare.
    Detta TS. Är inte vad jag skulle kalla det minsta normalt. Vi festade säkert 2-3 ggr /vecka i perioder under studenttiden men det var inte i närheten av så hårt drickande. Kör hem henne till föräldrarna som någon skrev, det kan ta skruv.
  • Anonym (släkten är värst)

    Den där bruden har jag i släkten.

    Hon gjorde en del ungdomsdumheter och blev då skickad till USA av föräldrarna i hopp att hon skulle hitta en rik karl.

    Det sket sig, partybruden gick ner sig i flaskan och kom hem ett antal år senare.

    Hon var en allmänt misslyckad undersköterska tills hon blev av med jobbet, sen dess har hon bara varit alkoholist, med skumma kompisar, tabletter, några varv rehab osv.

    Nu är hennes 15 år yngre bror god man åt henne, då hon inte kan hantera pengar längre och inte betalar hyra och mat annars. Hoin ser 15 år äldre ut än hon är.

    Rekommendation: Undvik. Det blir inget bra liv av det där.

  • Anonym (Kvinna)

    Undvik att vara hennes kk tills hon tagit sig i kragen. Hon kan knappast tycka att det är så roligt i längden. Jag var rätt vild med festandet under studietiden men inte full så ofta och framförallt inte så packad. Det låter väldigt mycket som en alkoholist. Mitt ex och sambo som jag träffade direkt efter studietiden hade alkoholproblem, låter väldigt likt i beteende. Att slippa ta ansvar är centralt hos den som super så. Inget jag rekommenderar att inleda någon som helst relation med. Backa och ställ krav, bra ide att köra hem till föräldrarna och säg till henne att du finns där när hon har bestämt sig för att ta vara på sig själv och sitt liv. Att vara hård i det läget är nödvändigt. Hon behöver nog också hjälp att hitta mål i livet. Har du frågat henne vad hon gillar att göra och tycker är meningsfullt? 

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-04-22 20:07:11 följande:

    Undvik att vara hennes kk tills hon tagit sig i kragen. Hon kan knappast tycka att det är så roligt i längden. Jag var rätt vild med festandet under studietiden men inte full så ofta och framförallt inte så packad. Det låter väldigt mycket som en alkoholist. Mitt ex och sambo som jag träffade direkt efter studietiden hade alkoholproblem, låter väldigt likt i beteende. Att slippa ta ansvar är centralt hos den som super så. Inget jag rekommenderar att inleda någon som helst relation med. Backa och ställ krav, bra ide att köra hem till föräldrarna och säg till henne att du finns där när hon har bestämt sig för att ta vara på sig själv och sitt liv. Att vara hård i det läget är nödvändigt. Hon behöver nog också hjälp att hitta mål i livet. Har du frågat henne vad hon gillar att göra och tycker är meningsfullt? 


    Det är svårt för mig att undvika vara KK. Dels älskar jag henne och dels är hon väldigt "på" när hon vill ses. Inte bara när hon är full utan annars med. Om hon vill komma över och jag säger att det funkar först vid en viss tid tex så kan hon ändå vara vid dörren sju timmar innan. Tror hon har svårt att ha tråkigt och verkar mer nöjd med att titta när jag jobbar och försöka få min uppmärksamhet och sedan följa med till gymmet (utan att träna själv) bara för att slippa vara ensam.  

    Jag gillar när hon är hos mig samtidigt, trots att hon kan vara störig, kräva uppmärksamhet osv. Hon är också gullig och rolig och helt underbar samtidigt. Men det blir mycket på hennes villkor. Hade vart så mycket bättre om hon inte festade och vi var ett riktigt par.

    Hon sköter inte utbildningen heller. Mer som att hon gillar att vara högskolestudent än att studera för ett mål. Men det är jag ok med hon kan få vara precis hur slö och icke-ambitiös hon vill, ser ju hellre att hon skärper sig men jag hade accepterat det minus festandet och minus det hejdlösa zalando-shoppandet (det hade jag inte kunnat finansiera).
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 21:43:00 följande:
    Det är svårt för mig att undvika vara KK. Dels älskar jag henne och dels är hon väldigt "på" när hon vill ses. Inte bara när hon är full utan annars med. Om hon vill komma över och jag säger att det funkar först vid en viss tid tex så kan hon ändå vara vid dörren sju timmar innan. Tror hon har svårt att ha tråkigt och verkar mer nöjd med att titta när jag jobbar och försöka få min uppmärksamhet och sedan följa med till gymmet (utan att träna själv) bara för att slippa vara ensam.  

    Jag gillar när hon är hos mig samtidigt, trots att hon kan vara störig, kräva uppmärksamhet osv. Hon är också gullig och rolig och helt underbar samtidigt. Men det blir mycket på hennes villkor. Hade vart så mycket bättre om hon inte festade och vi var ett riktigt par.

    Hon sköter inte utbildningen heller. Mer som att hon gillar att vara högskolestudent än att studera för ett mål. Men det är jag ok med hon kan få vara precis hur slö och icke-ambitiös hon vill, ser ju hellre att hon skärper sig men jag hade accepterat det minus festandet och minus det hejdlösa zalando-shoppandet (det hade jag inte kunnat finansiera).
    Det du beskriver är ett i längden väldigt påfrestande förhållande. Man kan önska att hon ska låta bli och dricka och ni ska vara ett par, men en människa med alkoholproblem slutar inte dricka bara sådär. Ställ krav nu på att hon ska ta tag i sitt liv. Sen kanske det är för sent. Hon kommer bli en väldigt tragisk individ om hon inte lyckas med det snart. Du nämde hennes kropp. Jag skulle inte ta upp hennes vikt vid ett samtal. Mer ta ett allvarligt snack om hälsan och att man behöver mening och mål. Att du finns för henne men att hon måste ta tag i drickandet. Ta hjälp av föräldrarna också. Visa din oro. Var omtänksam men stenhård med gränserna. 
  • Anonym (V)

    Hade kunnat vara min syster du beskrev för 10 år sen. Festade, söp och rökte cigaretter. Gick en högskoleutbildning som hon struntade i. Helt klart svarta fåret inom familjen. 

    Sen slutade hon plugga då hon inte fick något gjort och jobbade några år. Pappa fixade ett glidarjobb (som hon inte hade kvalifikationer för men skötte bra ändå) åt henne i hopp om att hon skulle växa upp eller träffa någon rik man som jobbade i branschen. Sen kände hon sig utbränd så då sa hon upp sig och var ledig i 1,5 år. Förstår att hon kände sig utbränd, inte av jobb utan allt festande. 

    Sen blev det tyst om henne och hon slutade umgås med sina festpolare, ja då hade hon träffat en kille. Hela familjen är chockad av vad han såg i henne utom utseendet, våran pappa har alltid sagt att hon är mer vild än tam. Sen blev hon gravid och idag gift med familj och nykterist. Frågar man henne om hon inte är sugen på ett vinglas ibland svarar hon bara att hon redan druckit en livskonsumtion och blev less på alkohol.

    Så det kan absolut ske en förvandling från partyprinsessa till familjefru, även om det är ett slags mirakel. Min syster var den sista vi trodde skulle skaffabarn och familj. Hon hade en hel del korta romanser med alltifrån snickare till "pappa betalar"-pojkar under sina fest år. Vad den mannen hon stadgade sig med gjorde som inte andra karlar gjorde vet jag inte, däremot har han gjort att mina föräldrar kan sova på nätterna. Hon är hemmafru idag, inget "yrke" jag rekommenderar men tyvärr passar det nog min syster bäst att vara det och hon verkar lycklig med.

    Vet som sagt inte vad min systers man gjorde och vill inte fråga honom heller. Men gissar attdet krävs ett visst kapital med. Kanske öppna plånboken, köp en stor villa och ge henne fria händer att inreda, skaffa en hund och sen gör henne på smällen så att hon blir för sysselsatt hemma för att ränna omkring på fester fungerar. 

    Har din "tjejkompis" några intressen? Kom på att min syster målar tavlor. Då kan du ju uppmuntra henne till att sysselsätta sig med något som hon gillar.

  • Anonym (vanligt)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 12:24:25 följande:
    Hon kan vara så full att hon kaskadspyr över mitt hallgolv. Eller att hon ramlat och slått sig. Har vart med henne på akuten när hon hade lyckats knäcka revben, oklart hur. Jag vet hur det måste sett ut med, hon är skitfull, flamsig och oregerlig svarar "fan vet" när hon blir undersökt och doktorn frågar och jag är nykter och orolig med henne. Som att jag är kvinnomisshandlare.
    Jaha, ja alltså det där låter lite extremt. Jag hade nog ställt henne mot väggen. Låter inte alls sunt! Snart kommer det gå ut över hennes hälsa och välmående ordentligt. Hur ser hennes andra vänner på detta? 
  • Anonym (Hmmm.. ...)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 12:43:58 följande:
    Bra idé! Tack. Skall göra det. Är inte orolig för att hon lämnar, då jag själv försökt lämna flera ggr. och hon ändå är utanför dörren och skriker i trapphuset några timmar senare. Så det går nog inte att bli av med henne särskilt lätt. Däremot är jag orolig för att hon kommer bli extremt arg.
    Ja hon kommer troligen bli fruktansvärt förbannad, det hade jag blivit. Sjukt USEL ide! Kör hem henne till sitt eget hem i så fall, föräldrarna har ingen skyldighet att dadda med sin VUXNA dotter.
  • sextiotalist
    Anonym (Hmmm.. ...) skrev 2022-04-25 10:41:05 följande:
    Ja hon kommer troligen bli fruktansvärt förbannad, det hade jag blivit. Sjukt USEL ide! Kör hem henne till sitt eget hem i så fall, föräldrarna har ingen skyldighet att dadda med sin VUXNA dotter.
    De daddar ju redan med henne, eftersom de betalar för henne. 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hmmm.. ...) skrev 2022-04-25 10:41:05 följande:
    Ja hon kommer troligen bli fruktansvärt förbannad, det hade jag blivit. Sjukt USEL ide! Kör hem henne till sitt eget hem i så fall, föräldrarna har ingen skyldighet att dadda med sin VUXNA dotter.
    Själva poängen är ju att hon ska bli förbannad och tycka det är pinsamt, förhoppningsvis som ett wake up call. För övrigt verkar hon vara en omogen och bortskämd liten skitunge som får pengar som hon använder till sprit så en uppsträckning från föräldrarna kanske är helt rätt, vem vet.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Nja) skrev 2022-04-26 07:33:58 följande:
    Själva poängen är ju att hon ska bli förbannad och tycka det är pinsamt, förhoppningsvis som ett wake up call. För övrigt verkar hon vara en omogen och bortskämd liten skitunge som får pengar som hon använder till sprit så en uppsträckning från föräldrarna kanske är helt rätt, vem vet.
    Sprit, restaurang, shopping, weekendresor, taxi (När hon inte lyckats tjata på mig). Dessutom bjuder hon ofta sina kompisar och försöker köpa saker till mig (Det är jättesnällt men nej tack).

    Hon är väldigt generös. Men nej tack till hennes pappas maffiapengar. Nu vet jag inte om han faktiskt är nån slags maffiaboss egentligen och dagjobbet bara är en front, men hur annars kan en invandrare ha så absurt mycket pengar? 
  • Anonym (äpple faller sällan...)
    Anonym (släkten är värst) skrev 2022-04-22 19:47:05 följande:

    Den där bruden har jag i släkten.

    Hon gjorde en del ungdomsdumheter och blev då skickad till USA av föräldrarna i hopp att hon skulle hitta en rik karl.

    Det sket sig, partybruden gick ner sig i flaskan och kom hem ett antal år senare.

    Hon var en allmänt misslyckad undersköterska tills hon blev av med jobbet, sen dess har hon bara varit alkoholist, med skumma kompisar, tabletter, några varv rehab osv.

    Nu är hennes 15 år yngre bror god man åt henne, då hon inte kan hantera pengar längre och inte betalar hyra och mat annars. Hoin ser 15 år äldre ut än hon är.

    Rekommendation: Undvik. Det blir inget bra liv av det där.


    Tja, med såna WT föräldrar så är det kanske inte så konstigt att hon blev som hon blev. Vem fan skickar iväg sin dotter till USA för att bli en golddigger?
  • Anonym (äpple faller sällan...)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-26 11:42:54 följande:
    Sprit, restaurang, shopping, weekendresor, taxi (När hon inte lyckats tjata på mig). Dessutom bjuder hon ofta sina kompisar och försöker köpa saker till mig (Det är jättesnällt men nej tack).

    Hon är väldigt generös. Men nej tack till hennes pappas maffiapengar. Nu vet jag inte om han faktiskt är nån slags maffiaboss egentligen och dagjobbet bara är en front, men hur annars kan en invandrare ha så absurt mycket pengar? 
    Du verkar fundera väldigt mycket på anledningar till varför hon gör som hon gör men väldigt lite kring varför du öht är ihop med en sån tjej?
  • Anonym (äpple faller sällan...)
    Anonym (Nja) skrev 2022-04-26 07:33:58 följande:
    Själva poängen är ju att hon ska bli förbannad och tycka det är pinsamt, förhoppningsvis som ett wake up call. För övrigt verkar hon vara en omogen och bortskämd liten skitunge som får pengar som hon använder till sprit så en uppsträckning från föräldrarna kanske är helt rätt, vem vet.
    Håller med, en wak up call för både henne OCH föräldrarna så de får se vad deras pengar går till.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (äpple faller sällan...) skrev 2022-04-26 12:08:06 följande:
    Du verkar fundera väldigt mycket på anledningar till varför hon gör som hon gör men väldigt lite kring varför du öht är ihop med en sån tjej?
    Hon är charmig, rolig, sexig och trots flera försök blir jag inte av med henne. 
  • Anonym (äpple faller sällan...)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-26 12:41:45 följande:
    Hon är charmig, rolig, sexig och trots flera försök blir jag inte av med henne. 
    Bli av med henne kan du absolut bli OM du verkligen vill det.
    Tex om hon ställer sig och gapar i trappen ... ring polisen.

    Hon är kvar för att du väljer det
Svar på tråden Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?