• Anonym (.)

    Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna

    Inte minst poliser som blev hårdutsatta och känna av vilket hat dem fick med sig. Det stora onödiga våldet dem fick på sig. Oerhört hemskt med all skadegörelser.

    Och det stämpeln som Islam fick med sig. Islam har alltid blivit utpekad som våldsam religion.

    Det fanns nog några moskéer som uppmanade sina medlemmar/muslimer att inte gå och skapa upplopp, att inte ens vara där när koranbränningen skulle ske (eller skedde). Att istället vara hemma hos sig med sin familj och om man kände sig ledsen eller arg, var alla hjärtligt välkomna till moskén.

    Nu när  det stora upploppet ägt rum, så blir man mycket kritisk mot Islam och invandring rent generellt som har sin bakgrund ifrån muslimska länder, så gör det mig så ledsen och orolig.

    Hur många människor har egentligen gått ifrån Vänstern till Höger? Hur många har plötsligt ''vaknat'' och börjat bli rasistiska?

    Detta beteende är inget nytt, det har hänt många gånger och ju oftare det sker, desto mer tröttnar naturligtvis människor på att ha invandring ifrån muslimska länder.

    Jag vill veta: Har DU som person, själv gått ifrån ett parti och tänkt att SD är ett bra parti, trots allt. Med tanken på att SD:s nya förslag dykt upp, vad tycker du själv om förslagen och något du skarp börjar gilla med allt som handlar om invandringspolitik och stänga gränserna och/eller återvandring m.m.

    Jag är opartiskt. Jag känner bara mest sorg, över allt som har hänt. Både mot myndigheter, staten, tjänstemän och religion och människor som blivit utsatta efter dessa händelseförlopp eller helt enkelt blivit rasister.

  • Svar på tråden Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna
  • Anonym (anonym)
    Anonym (XXX) skrev 2022-04-22 16:32:08 följande:
    Jag har varit Sd så länge som partiet har funnits, nästan. Sd har hela tiden haft rätt, och nu med. Så jag kan inte bli mer övertygad än jag redan har varit, men jag är på ett sätt lite "skadeglad" över det som skedde i helgen, just för att det har fått fler att vakna. Jag vill ha så hårda åtgärder som möjligt mot invandringen, och för återvandring, och naturligtvis för utvisning av brottslingar. 
    Så du är nazist alltså? Varför är jag inte förvånad? 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (anonym) skrev 2022-04-22 18:12:35 följande:
    Så du är nazist alltså? Varför är jag inte förvånad? 
    Nä. Jag menar "så länge Sverigedemokraterna har hetat Sverigedemokraterna". Alla partier har olika rötter, sedan blir det så att partiets linje mognar fram, och då försvinner - eller utesluts - de som inte kan ställa upp på den nya linjen. Men det var inte det vi skulle diskutera här. 
  • Anonym (Saknar representanter)
    Anonym (.) skrev 2022-04-22 15:20:07 följande:

    Och det stämpeln som Islam fick med sig. Islam har alltid blivit utpekad som våldsam religion.


    Jag tycker att det är oerhört tråkigt att det blev som det blev nu när en idiot från Danmark kommer och provocerar. För det gör han. 
    Men det hade varit mer rimligt att demonstrera fredligt inte att ha upplopp. 

    Tyvärr tror jag att det handlar en hel del om vilka inriktningar som har pengar till moskéer. Tyvärr är ju muslimer som är sekulariserade och liberala inte dem som kommer uppmärksammas. Istället hamnar fokus på stenkastande aggressiva "muslimer". Och det ökar förstås främlingsfientlighet och bilden av muslimer som våldsamma.

    För min del är det inte okej att låta religionen helt vara orsaken till de problem vi ser. Det handlar inte bara om religion som sådan, utan också väldigt mycket om politik och om att det finns tillräckligt många fundamentalistiska muslimer i Sverige. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Saknar representanter) skrev 2022-04-22 18:50:52 följande:
    Jag tycker att det är oerhört tråkigt att det blev som det blev nu när en idiot från Danmark kommer och provocerar. För det gör han. 
    Men det hade varit mer rimligt att demonstrera fredligt inte att ha upplopp. 

      Tyvärr är ju muslimer som är sekulariserade och liberala inte dem som kommer uppmärksammas. Istället hamnar fokus på stenkastande aggressiva "muslimer". Och det ökar förstås främlingsfientlighet och bilden av muslimer som våldsamma.

    För min del är det inte okej att låta religionen helt vara orsaken till de problem vi ser.

    Precis min tanke!

    Jag försvarar inte stenkastare eller övrigt vad människor gör. Men att ta Islam som det dåliga religionen är fel. Jag tycker det är oerhört tråkigt att det är dem våldsamma muslimerna som får all uppmärksamhet. Jättetråkigt att det saboterar för alla andra.

    Som sagt, jag försvarar inte människor som kastade stenar. Jag tycker bara att det blivit jättetråkigt att Islam blivit och kanske ytterligare blir stämplad som ''våldsam religion''.

  • Maya84
    Anonym (.) skrev 2022-04-22 15:20:07 följande:
    Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna

    Inte minst poliser som blev hårdutsatta och känna av vilket hat dem fick med sig. Det stora onödiga våldet dem fick på sig. Oerhört hemskt med all skadegörelser.

    Och det stämpeln som Islam fick med sig. Islam har alltid blivit utpekad som våldsam religion.

    Det fanns nog några moskéer som uppmanade sina medlemmar/muslimer att inte gå och skapa upplopp, att inte ens vara där när koranbränningen skulle ske (eller skedde). Att istället vara hemma hos sig med sin familj och om man kände sig ledsen eller arg, var alla hjärtligt välkomna till moskén.

    Nu när  det stora upploppet ägt rum, så blir man mycket kritisk mot Islam och invandring rent generellt som har sin bakgrund ifrån muslimska länder, så gör det mig så ledsen och orolig.

    Hur många människor har egentligen gått ifrån Vänstern till Höger? Hur många har plötsligt ''vaknat'' och börjat bli rasistiska?

    Detta beteende är inget nytt, det har hänt många gånger och ju oftare det sker, desto mer tröttnar naturligtvis människor på att ha invandring ifrån muslimska länder.

    Jag vill veta: Har DU som person, själv gått ifrån ett parti och tänkt att SD är ett bra parti, trots allt. Med tanken på att SD:s nya förslag dykt upp, vad tycker du själv om förslagen och något du skarp börjar gilla med allt som handlar om invandringspolitik och stänga gränserna och/eller återvandring m.m.

    Jag är opartiskt. Jag känner bara mest sorg, över allt som har hänt. Både mot myndigheter, staten, tjänstemän och religion och människor som blivit utsatta efter dessa händelseförlopp eller helt enkelt blivit rasister.


    Du blir ledsen över hur man börjar se på Islam?

    Hur tycker du vi ska se på Islam, om inte med rädsla efter alla upplopp, terrorattentat, förtryck och den lilla detaljen att Islam har de senaste sisådär 1400 åren tagit över hela länder med våld och kontroll samt bär skulden för dödandet av oskyldiga människor de senaste 10 åren över hela europa?

    Du tycker inte att du har fått bevisat för dig gång på gång på gång att Islam uppmanar till våld mot de som icke följer islams uppmaningar?

    Men förklara gärna  då varför Islam inte är en vålsdsam religion?
  • Maya84
    Anonym (.) skrev 2022-04-23 01:52:38 följande:

    Precis min tanke!

    Jag försvarar inte stenkastare eller övrigt vad människor gör. Men att ta Islam som det dåliga religionen är fel. Jag tycker det är oerhört tråkigt att det är dem våldsamma muslimerna som får all uppmärksamhet. Jättetråkigt att det saboterar för alla andra.

    Som sagt, jag försvarar inte människor som kastade stenar. Jag tycker bara att det blivit jättetråkigt att Islam blivit och kanske ytterligare blir stämplad som ''våldsam religion''.


    Vad tror du Koranen uppmanar till om inte våld? Hur tror du länder erövrats i Islams namn om inte med våld?
  • Anonym (.)
    Maya84 skrev 2022-04-24 00:27:30 följande:
    Vad tror du Koranen uppmanar till om inte våld? Hur tror du länder erövrats i Islams namn om inte med våld?

    Finns det en möjlighet att dem människor som står i makten till dessa länder, säger vad ''Islam står för'', bara för att just a makt och kontroll och göra så som de vill. Liksom att de använder Islam som vapen.

    Ta t.ex ISIS och Al-Qaida, de har ju fått mycket kritik ifrån andra muslimer som säger att Islam inte står för sådant.

    Om man även tar exempel på muslimska länder som inte tillåter tjejer får gå i skolan, men samtidigt har profeten Mohammed sagt något stil med: ''Kvinnor och män skall törstas efter kunskap''. Det går inte ihop med dem länder som förbjuder kvinnors frihet och att få gå i skolan.

    Jag tror helt enkelt att många länder som är oroligt p.g.a ''Islam'', är ifrån människor som just vill ha makten helt för sig själva och egentligen inte har något med religionen att göra.

    Sedan blir människor än mer fundersam om religionen när sådant som upplopp sker. Det är därför jag blir bekymrad, just för att Islam blir än mer stämplad som våldsam religion.


    Jag vill understryka att jag inte försvarar stenkastarna. Men jag har mitt fokus om religionen just nu.

  • Anonym (.)
    Maya84 skrev 2022-04-23 23:42:35 följande:
    Du blir ledsen över hur man börjar se på Islam?

    Du tycker inte att du har fått bevisat för dig gång på gång på gång att Islam uppmanar till våld mot de som icke följer islams uppmaningar?

    Men förklara gärna  då varför Islam inte är en vålsdsam religion?
    Jag tror att ISIS och AlQaida egentligen inte gör det som Islam står för. De har ju dessutom fått kritik ifrån andra muslimer.

    Jag skrev en massa svar i en annan inlägg. Så jag skall inte upprepa mig. Men jag vill säga dig att det är en stor skillnad på vad Islam säger och vad människor gör.
  • Anonym (.)

    Killen i videon sa något bra, tyckte jag: ''Döm personen utifrån deras handling, men döm inte personen utifrån deras religion''.



  • Maya84
    Anonym (.) skrev 2022-04-24 07:08:09 följande:

    Finns det en möjlighet att dem människor som står i makten till dessa länder, säger vad ''Islam står för'', bara för att just a makt och kontroll och göra så som de vill. Liksom att de använder Islam som vapen.

    Ta t.ex ISIS och Al-Qaida, de har ju fått mycket kritik ifrån andra muslimer som säger att Islam inte står för sådant.

    Om man även tar exempel på muslimska länder som inte tillåter tjejer får gå i skolan, men samtidigt har profeten Mohammed sagt något stil med: ''Kvinnor och män skall törstas efter kunskap''. Det går inte ihop med dem länder som förbjuder kvinnors frihet och att få gå i skolan.

    Jag tror helt enkelt att många länder som är oroligt p.g.a ''Islam'', är ifrån människor som just vill ha makten helt för sig själva och egentligen inte har något med religionen att göra.

    Sedan blir människor än mer fundersam om religionen när sådant som upplopp sker. Det är därför jag blir bekymrad, just för att Islam blir än mer stämplad som våldsam religion.


    Jag vill understryka att jag inte försvarar stenkastarna. Men jag har mitt fokus om religionen just nu.


    Ja det är klart att mäktiga män i  muslimska länder vill ha makt ock kontroll, men att andvända Islam som vapen, tror du det är något som är ovanligt?

    Hur många olika slags muslimer tror du säger att deras Islam är den enda rätta? IS är inte den rätta Islam men vårt sätt att se islam är det rätta! Arabers Islam är fel men Malaysias är den riktiga! Eller Saudis är fel men Afganistans är den rätta!

    Jag bryr mig inte vilken Islam som är den rätta. Det är inte min skydlighet att veta det för jag är inte muslim. Så vilken kommer du veta vilken är den rätta när 6000 olika mulimer står här och vill övertyga dig att deras är den bästa!

    Jag bryr mig inte. Det jag bryr mig om är att medan muslimer bråkar om vems islam är den riktiga så mördas oskydliga människor i Islams namn över hela Europa och jag tror offfrens familjemedlemmar är upptragna med att sörja deras son/dotter och inte försöker ta reda på om det var en person som följde den "riktiga" islam som tog deras barns liv eller inte.

    Dödande är dödane och så länge det sker i Islams namn så är Islam ansvarig. Det är så jävla otrinressant villje typ av islam det var. Det är en våldsam religion och det står i Koranen och det har vi sett de senaste åren, månaderna och dagrana att det är.
  • Maya84
    Anonym (.) skrev 2022-04-24 07:10:26 följande:
    Jag tror att ISIS och AlQaida egentligen inte gör det som Islam står för. De har ju dessutom fått kritik ifrån andra muslimer.

    Jag skrev en massa svar i en annan inlägg. Så jag skall inte upprepa mig. Men jag vill säga dig att det är en stor skillnad på vad Islam säger och vad människor gör.
    Hur kan en icke muslim som du och jag veta mer vad Islam står för än ISIS och ALQuadia?

    Skulle du kunna övertyga dem att dem har fel om du fick chansen?
  • Anonym (.)
    Maya84 skrev 2022-04-24 08:20:45 följande:
    Hur kan en icke muslim som du och jag veta mer vad Islam står för än ISIS och ALQuadia?

    Skulle du kunna övertyga dem att dem har fel om du fick chansen?
    Jag har muslimska vänner och de har inget som helst problem med att umgås med en s.k icke-muslim. Inte heller blir jag påtvingad att följa Islam eller på något sätt försöker mig att konventera till Islam.

    Det är dessutom som så att det är redan känt att Al-Qaida och ISIS fått kritik om deras ''idé'' till vad Islam skall vara och hur det skall följas. T.ex all dessa terrordåd, är ingenting ifrån Islam. Det är människor som har velat skapa dåd, bara för själva dådet, makten och kontroll.

    Jag tippar också på dessa människor som kastat stenar. Liksom människor som kommit till upploppet för att få chansen att just kasta stenar mot polisen bland annat.

    Vart någonstans är logiken med att kasta stenar mot poliser, när personen som skulle bränna koranen inte ens var där. Vad är det då de demonstrerar? De ''demonstrerade'' mot ingenting, för att de endast ville kasta stenar.

    Det är det som är min poäng: MÅNGA människor säger sig vara muslimer och sedan begår hemska brott och våld dåd.

    Om samtliga av dessa människor slutade säga att de är muslimer, så skulle de klassas som vilken våldsam människa som helst. Och Islam skulle ses som vilken religion som helst.

    Jag har koranen här hemma på svenska. Islam förbjuder våld.Enligt Islam är Gud också väldigt rättvist och förlåtande.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (.) skrev 2022-04-23 01:52:38 följande:

    Precis min tanke!

    Jag försvarar inte stenkastare eller övrigt vad människor gör. Men att ta Islam som det dåliga religionen är fel. Jag tycker det är oerhört tråkigt att det är dem våldsamma muslimerna som får all uppmärksamhet. Jättetråkigt att det saboterar för alla andra.

    Som sagt, jag försvarar inte människor som kastade stenar. Jag tycker bara att det blivit jättetråkigt att Islam blivit och kanske ytterligare blir stämplad som ''våldsam religion''.


    Det går tyvärr inte att komma ifrån, att trots att både islam och kristendomen egentligen har som mål att ta över hela världen, så skickade Jesus ut sina lärljungar att predika fredligt, medan Muhammed skickade ut sina att slåss med svärd och överta länder och folk på det sättet. Därför var det farligt att släppa in muslimer i Europa, och det har jag sagt hela tiden.  
  • Anonym (Saknar representanter)

    "Islam" har just nu oerhörda problem eftersom de våldsamma inriktningarna gör anspråk på att vara den rätta läran och ha de riktiga viktiga representanterna.

    Islam är inte en stillastående religion utan en religion där det just nu finns sedan väldigt många år ökad anslutning till mer fundamentalistiska inriktningar. 

    Tyvärr är det ju så att Islam blir summan av hur ALLA muslimer beter sig och kommunicerar kring religionen. Och även hur alla runt omkring kommunicerar. Jag tänker att det blir väldigt tydligt i hela diskussionen att koranbränning tydligen är en väldigt lätt sätt att skapa upplopp även i Sverige, vilket är ett tecken på något.

  • Anonym (hemskt)
    Anonym (galet) skrev 2022-04-22 16:47:27 följande:
    En hbtq-person som röstar SD? Really? Det är ju galenskap på en ny nivå.
    I länder där Islam styr hänger man systematiskt homosexuella

    Nämn ett kristet eller vänstland där man gör dessa illdåd

    Du tycker det är galenskap agtt inte vilja ha lagar somi Iran?   
  • Anonym (Suck)

    Felet du gör är ju att kalla normalt sunt förnuft för rasism. Om kristna invandrare hade betett sig så i Syrien eller Dubai hade väl folk där med rötter där blivit skitförbannade och sagt att dom tröttnat på kristna svenskar!
    Det finns redan flera sådana rörelser, tex i Spanien där lokalbefolkningen är dödströtta och förbannade på svenska inflyttade och turister. 


    Det är naturligt och har inte med rasism att göra! Ser man folk kasta Sten som galningar på polisen och bete sig för jävligt får man bli arg. Ser man att det är inom en grupp och inte bara random personer så får man bli arg på gruppen. Speciellt när tex förnedringsvåld och skjutningar nästan uteslutande begås av samma grupp. Då är det inte ?rasism? om personer som hittills varit för stor invandring och känt sig positiva till ALLA folkgrupper och religioner börjar modifiera sin inställning efter den faktiska verkligheten i sitt närområde.

    Till din fråga: Jag har alltid röstat Mp men kommer rösta KD nästa gång, jag står inte ut med vänsterns rasism. För det är faktiskt rasism att förvänta sig mindre av grupper beroende på etnicitet. Jag tycker att alla människor är lika mycket värda så jag har inte lägre krav på muslimer än på kristna eller ateister. 

Svar på tråden Känner mig ledsen för det som har hänt dem senaste dagarna