• Anonym (A)

    När kan man testa?

    Hej! Nu chansar jag på att ställa fråga till dig även om du kanske såklart inte med 100% kan ge svar. Nu har vi försökt bli gravida och enligt min app skulle jag ha ägglossning den 18e men jag testade med clearblue ägglossningstest och den visade negativt dvs låg fertilitet. Den 21a tog jag ett nytt ägglossningstest och fick maximal fertilitet jag misstänkte även att jag var fertil då jag hela helgen hade äggviteliknande flytningar. Älskar tjocka och långa (förlåt för detaljer) nu står det i min app att jag ska ha mens om 6 dagar baserat på att jag hade ägglossning 18e men eftersom min ägglossning verkar blivit sen antar jag att det är för tidigt att ta ett graviditets test som visar svar 6 dagar innan beräknad mens? Jag måste vänta lite till? Tog nämnligen ett som visade negativt idag.. mvh super ivrig!

  • Svar på tråden När kan man testa?
  • Anonym (Tålamod)

    Om äl-testet visade positivt den 21:a hade du äl den 22:a vilket gör det på tok för tidigt att testa redan nu. Vänta åtminstone 12 dagar innan test. Inte ens alla gravida får plus då.

Svar på tråden När kan man testa?