• Claara

Förtvivlad! Mitt barn har en knöl på blodådra på halsen :(

Är så orolig! Mn 2 åriga dotter har en synlig blodådra på halsen som buktar ut när hon spänner sig, blir arg eller vrider på huvudet. Syns även en blå knöl på ådran i dessa situationer. Knölen/knutan är ca 1cm och mjuk. Vi har varit på ultraljud men det gick inte genomföra så vi fick en ny tid för detta. Jag går under av oro! Gråter hela tiden. Någon som vet vad detta kan vara? 

• Svar på tråden Förtvivlad! Mitt barn har en knöl på blodådra på halsen :(
  • klyban
    Anonym (Skärp dig) skrev 2022-05-04 02:53:25 följande:
    Att inte ba skriva så som du gjorde. Alla behöver inte förklara allt för dig i klartext, vi glömmer inte - du får sluta anklaga halva faniljeliv för det.  Är någon orolig hjälps man inte av ett ja detkanju vara farligt från en okänd användare. 

Sluta spekulera?

Varför förstör du TS tråd för en vendetta mot min person?
    Och svara för guds skull inte mig, utan TS.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Elis73
    Claara skrev 2022-05-03 21:33:03 följande:
    Tack för ditt svar. Skönt att det inte var någon fara för din son. Blev det som små bulor på kärlen eller enbart att kärlen syntes tydligt? Är så orolig :(
    Det var som korviga krokar (alltså bulliga och böjda i båge). Såg jätteläskigt ut och framträdde framför allt när han skrek och var arg, och särskilt när han vred huvudet på sidan. 

Hoppas du får hjälp att stilla din oro och utesluta att något är fel. Som tur är brukar det mesta man oroar sig för med barnen vara ofarligt. Men när det gäller det käraste man har <3 så vill man givetvis kolla en gång för mycket än en gång för lite. 
  • Anonym (Skärp  dig)
    klyban skrev 2022-05-04 06:08:34 följande:

Varför förstör du TS tråd för en vendetta mot min person?
    Och svara för guds skull inte mig, utan TS.

För att jag själv har varit oroad för saker, skrivit på FL och fått svar som dina och det blev värrre för mig. Därför. Det triggar.

Till TS: om du är orolig för något inom vården så ring dem och kräv att ansvarig läkare återkopplar. Det kan ju lugna dig att få prata med personen en gång till.
  • FtS70

Säkerligen något banalt, men definitivt inte en venklaff. De sitter inte så till.

• klyban
    Anonym (Skärp dig) skrev 2022-05-04 07:30:39 följande:
    För att jag själv har varit oroad för saker, skrivit på FL och fått svar som dina och det blev värrre för mig. Därför. Det triggar.

Till TS: om du är orolig för något inom vården så ring dem och kräv att ansvarig läkare återkopplar. Det kan ju lugna dig att få prata med personen en gång till.

Ta detta diskussion med TS istället, så får vi se vad svaret är.

Dock är det en fråga om vad det kan vara och det mest troliga är att det inte är något, och som sen TS väljer att ignorera detta så är det beklagligt och alternativet är att ljuga.(ser det som dåligt att ljuga.)

Döm inte andra efter dig själv, jag hade tvärtom läst på alla farliga tillstånd och sen gjort en egen bedömning.
    Och den bedömningen är att troligast är det inget.

Och sen ett bra råd att distrahera den ålande tvååringen, det låter som man bör fundera på den och öka chansen att det går genomföra.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Skärp  dig)
    klyban skrev 2022-05-04 11:56:12 följande:

Ta detta diskussion med TS istället, så får vi se vad svaret är.

Dock är det en fråga om vad det kan vara och det mest troliga är att det inte är något, och som sen TS väljer att ignorera detta så är det beklagligt och alternativet är att ljuga.(ser det som dåligt att ljuga.)

Döm inte andra efter dig själv, jag hade tvärtom läst på alla farliga tillstånd och sen gjort en egen bedömning.
    Och den bedömningen är att troligast är det inget.

Och sen ett bra råd att distrahera den ålande tvååringen, det låter som man bör fundera på den och öka chansen att det går genomföra.

Ändå onödigt att lägga in den kommentar du gav. Vad tillförde den?
  • klyban
    Anonym (Skärp dig) skrev 2022-05-04 12:43:21 följande:
    Ändå onödigt att lägga in den kommentar du gav. Vad tillförde den?
    Exakt samma som din nu.
  • Anonym (Mamma)

Hej TS! jag hittade in på din tråd via Google då min son har exakt det du beskriver. vad fick ni för besked från vården?🙏❤️

• LilaNejlikan

Jag undrar också då vi har detsamma. Bara vid lite tuggande syns den. Väldigt läskigt! Tacksam för svar. 

• LilaNejlikan
    Anonym (Mamma) skrev 2023-11-25 14:51:44 följande:

Hej TS! jag hittade in på din tråd via Google då min son har exakt det du beskriver. vad fick ni för besked från vården?🙏❤️

Har du uppsökt läkare och fått svar?
  • EmiliasMamma

Hej!
    Jag undrar hur det har gått för TS? Min dotter har precis likadant: En knöl stor som en ärta på blodådran på halsen. 

• KimLinnefeldt

1177:

"Det är vanligt att barn och vuxna har svullna lymfkörtlar. Då är de ofta ömma och större än vad de brukar vara. Hos små barn kan du märka små knölar på halsen eller i armhålan. Att lymfkörtlarna svullnar betyder att immunförsvaret sätts igång för att skydda kroppen mot virus och bakterier."

Svar på tråden Förtvivlad! Mitt barn har en knöl på blodådra på halsen :(