• Anonym (Undrar)

    Måste man berätta för nätdejten

    Om man saknar en kroppsdel? Har man så kallat rätt att bli sur om det visar sig att dejten hade tex ett kapat ben eller finger men inte berättade det innan man sågs? Vad är kutymen om detta, om det finns någon?

  • Svar på tråden Måste man berätta för nätdejten
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Mike) skrev 2022-05-11 20:44:23 följande:

    Men det här är ett scenario du själv målat upp. Jag fattar nog inte riktigt hur du definierar att bli sur? Betyder det att man inte kan hålla det för sig själv för dig? 


    Jag kan bli sur, besviken, arg och många andra känslor utan att kasta det i ansiktet på någon. Fast jag känner ju så oavsett. 


    Jag har också vid tillfälle påtalat för någon det att det är oschysst stil att undanhålla uppenbara saker. Det är inte mer än rätt. Och då menar jag givetvis inte att skuldbelägga att någon saknar ett ben eller vad det nu kan vara utan just beteendet. 


     


    Jo, men det är ju det jag menar och som jag har försökt beskriva flera gånger. Vi har naturligtvis rätt att känna våra känslor, men behöver ju inte alltid visa dom i situationer där det inte passar. Exempelvis när man sitter mittemot en handikappad person på dejt. Jag uppfattade att det var det trådstarten handlade om men kan ju såklart ha missuppfattat. Men som jag fattade det som handlade trådstarten ifall man har rätt att visa sin besvikelse och surhet ifall personen ifråga har underlåtit att informera om vissa saker. Nej, det har man inte, är min åsikt. Man kan såklart fråga lite fint hur det kan komma sig att du inte berättade att du bara har ett ben och till och med berätta att du finner det lite konstigt att inte fått veta detta men man får ju bita ihop och tacka för sig om det är en dealbreaker och gå vidare till nästa dejt. 
  • Anonym (Den enarmade banditen)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-05-10 09:56:10 följande:
    Måste man berätta för nätdejten

    Om man saknar en kroppsdel? Har man så kallat rätt att bli sur om det visar sig att dejten hade tex ett kapat ben eller finger men inte berättade det innan man sågs? Vad är kutymen om detta, om det finns någon?


    Jag tycker att man ska berätta. Jag berättar alltid före dejt, ibland tidigare. Jag saknar en arm.
  • Anonym (Den enarmade banditen)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-11 21:09:14 följande:
    Jo, men det är ju det jag menar och som jag har försökt beskriva flera gånger. Vi har naturligtvis rätt att känna våra känslor, men behöver ju inte alltid visa dom i situationer där det inte passar. Exempelvis när man sitter mittemot en handikappad person på dejt. Jag uppfattade att det var det trådstarten handlade om men kan ju såklart ha missuppfattat. Men som jag fattade det som handlade trådstarten ifall man har rätt att visa sin besvikelse och surhet ifall personen ifråga har underlåtit att informera om vissa saker. Nej, det har man inte, är min åsikt. Man kan såklart fråga lite fint hur det kan komma sig att du inte berättade att du bara har ett ben och till och med berätta att du finner det lite konstigt att inte fått veta detta men man får ju bita ihop och tacka för sig om det är en dealbreaker och gå vidare till nästa dejt. 
    Håller med.
  • Anonym (A 2)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-11 21:09:14 följande:
    Jo, men det är ju det jag menar och som jag har försökt beskriva flera gånger. Vi har naturligtvis rätt att känna våra känslor, men behöver ju inte alltid visa dom i situationer där det inte passar. Exempelvis när man sitter mittemot en handikappad person på dejt. Jag uppfattade att det var det trådstarten handlade om men kan ju såklart ha missuppfattat. Men som jag fattade det som handlade trådstarten ifall man har rätt att visa sin besvikelse och surhet ifall personen ifråga har underlåtit att informera om vissa saker. Nej, det har man inte, är min åsikt. Man kan såklart fråga lite fint hur det kan komma sig att du inte berättade att du bara har ett ben och till och med berätta att du finner det lite konstigt att inte fått veta detta men man får ju bita ihop och tacka för sig om det är en dealbreaker och gå vidare till nästa dejt. 
    Håller med
  • Anonym (Toothless)

    På första daten upptäcker jag att personens tänder i överkäken är bruna stumpar. 
    Jag drog på mitt bästa pokerface, åt en fantastisk hemlagad middag och for hem. 
    Aldrig mer en date utan att se ansiktet först. 

    Saknas tänder så backar jag.....

  • Anonym (Sunny)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-05-10 09:56:10 följande:
    Måste man berätta för nätdejten

    Om man saknar en kroppsdel? Har man så kallat rätt att bli sur om det visar sig att dejten hade tex ett kapat ben eller finger men inte berättade det innan man sågs? Vad är kutymen om detta, om det finns någon?


    Det bestämmer man själv. Jag har opererat bort mitt ena bröst, och det nämner jag aldrig förrän det blir dags för sex. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Toothless) skrev 2022-05-13 20:55:28 följande:

    På första daten upptäcker jag att personens tänder i överkäken är bruna stumpar. 
    Jag drog på mitt bästa pokerface, åt en fantastisk hemlagad middag och for hem. 
    Aldrig mer en date utan att se ansiktet först. 

    Saknas tänder så backar jag.....


    Ouch!
    Men du fortsatte att vara trevlig! Bra gjort.
  • Anonym (Toothless)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-13 21:25:26 följande:
    Ouch!
    Men du fortsatte att vara trevlig! Bra gjort.
    Ja självklart. Mycket trevlig person och vi chattade länge innan. God mat. Jag var där hela kvällen men gav bara en kram som Hej och Hej då. Jag kunde inte mer. 
    Måste varit oerhört nervöst att träffa mig IRL för jag skulle ju se det genast.
    Klassiskt fall av årtionden av tandläkarskräck misstänker jag. 
  • Anonym (deb)

    Beror ju lite på vad för kroppsdel och hur mycket av den. Ett smidigt sätt är ju att visa det diskret på en av bilderna, alltså inte direkt på utan lite i skymundan.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Sunny) skrev 2022-05-13 21:09:53 följande:
    Det bestämmer man själv. Jag har opererat bort mitt ena bröst, och det nämner jag aldrig förrän det blir dags för sex. 
    Hur reagerar de du har sex med då, om de alls reagerar?
  • Anonym (Sunny)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-05-14 09:36:37 följande:
    Hur reagerar de du har sex med då, om de alls reagerar?

    Nu har jag inte haft sex med så många efter det hände, men min sambo tog det bra. Sa att det inte spelade någon roll, men att han inte varit med om det tidigare och var lite nervös. Vi har varit tillsammans i 3 år nu.

    En kille blev upprörd, tyckte att jag lurade honom, men ville ändå ligga. Det visade sig att hans k*k var väldigt liten, så när han såg äcklad ut och inte kunde genomföra   så frågade jag varför han inte berättade om sin lilla k*k. Han var ute genom dörren på tre minuter. 


     

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Sunny) skrev 2022-05-14 09:51:24 följande:

    Nu har jag inte haft sex med så många efter det hände, men min sambo tog det bra. Sa att det inte spelade någon roll, men att han inte varit med om det tidigare och var lite nervös. Vi har varit tillsammans i 3 år nu.

    En kille blev upprörd, tyckte att jag lurade honom, men ville ändå ligga. Det visade sig att hans k*k var väldigt liten, så när han såg äcklad ut och inte kunde genomföra   så frågade jag varför han inte berättade om sin lilla k*k. Han var ute genom dörren på tre minuter. 


     


    Tack för svar!

    Syns det förresten inte utanpå tröjan?
  • Anonym (Mike)
    Anonym (Sunny) skrev 2022-05-13 21:09:53 följande:
    Det bestämmer man själv. Jag har opererat bort mitt ena bröst, och det nämner jag aldrig förrän det blir dags för sex. 
    Varför nämner du inte det?
Svar på tråden Måste man berätta för nätdejten