• Fluxghost

    Vilket år kommer Sverige endast ha kvinnliga partiledare?

    Vilket år tror ni Sverige endast kommer ha kvinnliga partiledare?
    Jag gissar på 2030.
  • Svar på tråden Vilket år kommer Sverige endast ha kvinnliga partiledare?
  • EnAnonumius
    Postman skrev 2022-05-11 23:10:52 följande:

    För att media är dominerat av feminister och gärna vill blåsa upp allt som har med kvinnor att göra.
    Ha ha en bra förklaring på det hela.

    Det är ju faktiskt sant.. För (Media)Feministerna så är det kvinnliga könsorganet viktigare än kompetensen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Pentra

    Könet skall INTE styra vem som styr! Det som skall avgöra är kompetens, IQ, EQ, logiskt tänkande och resonemang samt ett väl och högt utvecklat medvetande. 

    Mvh,
    Pentra

  • EnAnonumius
    Pentra skrev 2022-05-12 09:39:41 följande:

    Könet skall INTE styra vem som styr! Det som skall avgöra är kompetens, IQ, EQ, logiskt tänkande och resonemang samt ett väl och högt utvecklat medvetande. 

    Mvh,
    Pentra


    Amen...Skål
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • cosinus
    Pentra skrev 2022-05-12 09:39:41 följande:

    Könet skall INTE styra vem som styr! Det som skall avgöra är kompetens, IQ, EQ, logiskt tänkande och resonemang samt ett väl och högt utvecklat medvetande. 

    Mvh,
    Pentra


    Här håller jag med till fullo.

    Tyvärr verkar vissa av de etablerade partierna inte ha interna flöden som premierar ovanstående kriterier när det ska vaskas fram ledare från ungdomsleden. 
  • Anonym (Symbolpolitik)
    cosinus skrev 2022-05-12 11:20:54 följande:
    Här håller jag med till fullo.

    Tyvärr verkar vissa av de etablerade partierna inte ha interna flöden som premierar ovanstående kriterier när det ska vaskas fram ledare från ungdomsleden. 

    Ung kvinna är fräscht och andas framtid. Män har framtiden bakom sig...


     

  • Anonym (Hujedamej)
    Fluxghost skrev 2022-05-11 22:24:13 följande:

    Nu är det ju bara Jimmy och Uffe kvar sedan är det bara unga fräscha kvinnor kvar så slipper vi all gamla trötta gubbjävlar :)


    Glöm inte Johan. Och Perra. Fast de partierna finns nog inte kvar 2030.

  • flygrl

    Har ingen aning vilket år det kan tänkas bli men antar det kan va så rätt snart. MEN som bla. EnAnonumius och Pentra redan påpekat borde det inte va könet som är avgörande utan kompetensen.


    Jag röstar på det parti och dom politiker som står för vettigaste åsikter och verkar mest kompetenta att styra landet (och regionen och kommunen). Och naturligtvis kan det innebära en kvinnlig partiledare eller statsminister likaväl som en manlig. Kompetensen (och åsikterna förstås) avgör.

  • Flash Gordon
    Fluxghost skrev 2022-05-11 22:06:32 följande:
    Vilket år tror ni Sverige endast kommer ha kvinnliga partiledare?
    Jag gissar på 2030.
    Aldrig är väl det enkla svaret.

    Oavsett om de menar alla partiledare eller bara de partier som finns i Riksdagen så kommer det förstås aldrig att vara bara kvinnor samtidigt.

    Lite mer fantasi än så har partierna.

    Och MP får inte ens ha bara en kvinnlig. Det ska vara en av varje kön - och då erkänner de bara två kön i det sammanhanget.
    Blå och gul
  • KillBill

    Omöjligt att veta om det kommer ske. Under merparten av 1900 talet hade samtliga partier enbart manliga partiledare och att vi i framtiden kan hamna i ett läge med bara kvinnliga partiledare är inte helt osannolikt.  Sverige har så många skarpa kvinnor och det skulle vara rätt kul!


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Jojagog)
    Flash Gordon skrev 2022-05-13 15:34:47 följande:
    Aldrig är väl det enkla svaret.

    Oavsett om de menar alla partiledare eller bara de partier som finns i Riksdagen så kommer det förstås aldrig att vara bara kvinnor samtidigt.

    Lite mer fantasi än så har partierna.

    Och MP får inte ens ha bara en kvinnlig. Det ska vara en av varje kön - och då erkänner de bara två kön i det sammanhanget.
    Haha, är det så?
    Gudars så roligt att präktiga MP förnekar att det finns "fler kön" än två!

    Det stämmer iofs men miljömupparna brukar ju gapa om en massa idiotiskt dravel så det förvånar mig stort.
Svar på tråden Vilket år kommer Sverige endast ha kvinnliga partiledare?