• Juliflicka

    Låter detta som missfall? V7

    I måndagskväll började det komma blod, små mängder. Är i v7.
    Tisdagmorgon mer blod och pyttesmå blodrester/koagulerat blod.
    Vid kl 13 kände jag hur det började rinna lite, och det kom varje gång jag gick på toaletten hela kvällen. Fick mensvärk vid 16 som ökade successiv.

    Framåt kvällen kom det ganska mycket blodskräp, 1 klump.

    Idag har det kommit lite mer blod och någon klump, och har liiiiite mensvärk. 


    Brösten ömmar fortfarande och humöret svajjar, vilket varit de enda symptom jag haft. 


    Vad låter det som?

  • Svar på tråden Låter detta som missfall? V7
  • Anonym (WM)

    Beklagar missfallet, om det nu är det du går igenom <3

    Du kommer nog inte att få mens direkt veckan efter den här blödningen; däremot kan du nog räkna missfallet som en mens, på ett ungefär. 

    För mig tog det 31 dagar från missfallsblödningens första dag båda gångerna jag fick missfall. (Min cykel är annars 24-25 dagar, så ca en vecka extra behövde kroppen för att ägglossa igen).

  • Anonym (b)
    Anonym (Va) skrev 2022-05-19 11:44:56 följande:
    Jag menade aboslut inte att vara otrevlig. Sen svarade ju hon även att hon inte ens haft sin mens än, eller missuppfattade jag? Då kan man ju inte vara i vecka 7.

    När jag misstänkte graviditet visste jag inte ens vad BIM betyder, alla vet inte och det är såklart okej! (Då fick jag det dock förklarat på ett jätte trevligt sätt här, tur inte alla är otrevliga!)
    Jag menade inte att du var otrevlig :). Tyckte att hennes svar var otrevligt, snacka om missuppfattningar i den här tråden haha. Jag förstod precis vad du menade och varför du frågade. Tyckte att svaret Du fick var otrevligt.
  • Anonym (Va)
    Anonym (b) skrev 2022-05-19 12:20:40 följande:
    Jag menade inte att du var otrevlig :). Tyckte att hennes svar var otrevligt, snacka om missuppfattningar i den här tråden haha. Jag förstod precis vad du menade och varför du frågade. Tyckte att svaret Du fick var otrevligt.
    Haha förlåt, jag som svarade på ett lite konstigt sätt. :) (sömnbrist med bebis du vet, vi skyller på de :D)

    Jag förstod att du menade mig väl och förstod mig. Ja det var otrevligt svar jag fick, och jag menade väl.

    Förstår dock fortfarande inte om jag ska vara ärlig.. Låter för mig som hon inte haft BIM än ens men ändå är hon i vecka 7. Kanske bättre jag inte svarar alls då. ;D

    Och som sagt , vet man inte vad BIM betyder är det ju inget konstigt alls, det visste inte jag när jag misstänkte graviditet och det är inte länge sedan. :D
  • Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 12:13:47 följande:

    Beklagar missfallet, om det nu är det du går igenom <3

    Du kommer nog inte att få mens direkt veckan efter den här blödningen; däremot kan du nog räkna missfallet som en mens, på ett ungefär. 

    För mig tog det 31 dagar från missfallsblödningens första dag båda gångerna jag fick missfall. (Min cykel är annars 24-25 dagar, så ca en vecka extra behövde kroppen för att ägglossa igen).


    Jag önskar så att det inte är ett missfall. Jag är så hoppfull än, jag tänker att jag visst kan vara gravid och att det bara är kroppen som är förvirrad. 


    Ni som fått missfall, hur var de närmsta dagarna för er? Blödde ni, smärta? Försvann graviditetssymptomen direkt?

  • Anonym (WM)
    Juliflicka skrev 2022-05-19 13:39:44 följande:

    Jag önskar så att det inte är ett missfall. Jag är så hoppfull än, jag tänker att jag visst kan vara gravid och att det bara är kroppen som är förvirrad. 


    Ni som fått missfall, hur var de närmsta dagarna för er? Blödde ni, smärta? Försvann graviditetssymptomen direkt?


    För mig var det första ett MA som upptäcktes i vecka 12, och jag var på sjukhus med cytotek. Hade alla symtom kvar så hade ingen aning om innan att det avstannat några veckor tidigare. Det blev väldigt mycket blödning under tre-fyra dagar, och sedan mindre/mest lite av och till i typ en vecka eller 10 dagar. Smärta framförallt första och andra dagen. Testade positivt i flera veckor. 


    Det andra var ett "vanligt" missfall i vecka 7. Blödde rejält i två tre dagar när det väl kom igång, men var ändå mer som en vanlig men väldigt intensiv och riklig mens. Det började med rosa på pappret. Det gjorde lite ont, men inte jättemycket, kändes som mens liksom. Symptomen försvann ganska fort efteråt, men hade inte hunnit få så starka symptom heller.

  • Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 14:57:14 följande:

    För mig var det första ett MA som upptäcktes i vecka 12, och jag var på sjukhus med cytotek. Hade alla symtom kvar så hade ingen aning om innan att det avstannat några veckor tidigare. Det blev väldigt mycket blödning under tre-fyra dagar, och sedan mindre/mest lite av och till i typ en vecka eller 10 dagar. Smärta framförallt första och andra dagen. Testade positivt i flera veckor. 


    Det andra var ett "vanligt" missfall i vecka 7. Blödde rejält i två tre dagar när det väl kom igång, men var ändå mer som en vanlig men väldigt intensiv och riklig mens. Det började med rosa på pappret. Det gjorde lite ont, men inte jättemycket, kändes som mens liksom. Symptomen försvann ganska fort efteråt, men hade inte hunnit få så starka symptom heller.


    Okej. Det känns så märkligt när jag inte blött rikligt utan bara lite smått, att detta skulle vara ett missfall liksom. 


    Är det inte mer än såhär i v7? Inte ens en halv vanlig mens.

  • Anonym (WM)

    Ja, det låter lite. Det är ju svårt att veta med blödningar. Det kan vara ett "halvt" missfall (dvs. att du blöder mer sen), eller kanske om det är ett MA (alltså att det avstannade tidigare) som kommer ut nu, men är lite pga att det inte hade gått så långt med utveckligen. Men det kan också vara att allt är som det ska, och det bara blöder av något annat skäl. Så svårt att veta. 

    Tyvärr är ju det enda man kan göra att gå på ett VUL när det är möjligt, för att få klarhet. 

  • Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 16:02:28 följande:

    Ja, det låter lite. Det är ju svårt att veta med blödningar. Det kan vara ett "halvt" missfall (dvs. att du blöder mer sen), eller kanske om det är ett MA (alltså att det avstannade tidigare) som kommer ut nu, men är lite pga att det inte hade gått så långt med utveckligen. Men det kan också vara att allt är som det ska, och det bara blöder av något annat skäl. Så svårt att veta. 

    Tyvärr är ju det enda man kan göra att gå på ett VUL när det är möjligt, för att få klarhet. 


    Ja.. MA är väl kanske det mest tänkbara men det jag funderat minst på. 


    Brukar man behöva hjälp att få ut allt vid MA? 
    Jag är så rädd att det ska bli en långdragen historia så vi inte kan testa redan om några veckor. Vill bara att kroppen ska stöta ut allt och läka ihop, för att sen kunna bli gravid igen.

    Plus att det känns så drygt att leva vidare nu 3v som en gravid person innan jag kan göra ett nytt test, har huvudvärk idag men kan inte ta läkemedel tex. Eventuellt helt i onödan.. 

  • Anonym (WM)
    Juliflicka skrev 2022-05-19 16:49:12 följande:

    Ja.. MA är väl kanske det mest tänkbara men det jag funderat minst på. 


    Brukar man behöva hjälp att få ut allt vid MA? 
    Jag är så rädd att det ska bli en långdragen historia så vi inte kan testa redan om några veckor. Vill bara att kroppen ska stöta ut allt och läka ihop, för att sen kunna bli gravid igen.

    Plus att det känns så drygt att leva vidare nu 3v som en gravid person innan jag kan göra ett nytt test, har huvudvärk idag men kan inte ta läkemedel tex. Eventuellt helt i onödan.. 


    Vissa säger ju att alla missfall är MA, dvs att det ofta är så att det avstannat och sedan kommer ut senare. I så fall är det ju inte så att man alltid måste få hjälp att avbryta. Jag tror att det ofta är så att allt kommer ut förr eller senare. Har hört att vissa väntar på det för att de vill att det ska bli naturligt förlopp.

    För mig var prioriteten samma som för dig, att jag ville försöka på nytt så snart som möjligt, så det var självklart med behandling.

    Har kanske följt med dåligt i tråden, men kan du inte göra ett viabilitets-UL för att få lite klarhet? Där jag bor kan man göra det från vecka 8+0 tror jag.
  • Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 20:01:23 följande:
    Vissa säger ju att alla missfall är MA, dvs att det ofta är så att det avstannat och sedan kommer ut senare. I så fall är det ju inte så att man alltid måste få hjälp att avbryta. Jag tror att det ofta är så att allt kommer ut förr eller senare. Har hört att vissa väntar på det för att de vill att det ska bli naturligt förlopp.

    För mig var prioriteten samma som för dig, att jag ville försöka på nytt så snart som möjligt, så det var självklart med behandling.

    Har kanske följt med dåligt i tråden, men kan du inte göra ett viabilitets-UL för att få lite klarhet? Där jag bor kan man göra det från vecka 8+0 tror jag.
    Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?

    Jag kanske ska ringa gyn imorgon igen för att höra om jag får göra ett VUL.
  • Maymom

    Ett MA, eller försenat/uteblivet missfall kan komma ut av sig själv. Men det är också vanligt att man tar tabletter(som förs upp i slidan) som startar igång det, eller att man skrapas(det Sugs ut). vid Skrapning finns en liten risk att det blir skador som kan göra det svårare att bli gravid sen så oftast Rekommenderas tabletter.

    Efter tabletter är vanligt att blöda runt 2 veckor (upp till 6 veckor också normalt) sen kan cykeln komma igång igen. Jag blev gravid inom 2 månader från mitt. Mensen var dock lite oregelbunden så det var bara tur att vi träffade ÄL.

    hoppas det inte är ma/missfall du går igenom.

  • Anonym (Svårt att veta)

    Kan bara rekommendera att göra VUL om du har möjlighet och vill veta säkert. Jag har haft missfall som visat sig som en blödning, ungefär som en mindre mens med några klumpar, men har även råkat ut för återkommande blödningar inkl en störtblödning med klumpar som gjorde att jag inte trodde att det fanns någon chans att få se ett levande foster. Åkte in till gyn för att blödningarna fortsatte och då visade det sig att min son mådde alldeles utmärkt i magen? 

  • Juliflicka
    Maymom skrev 2022-05-19 20:13:04 följande:

    Ett MA, eller försenat/uteblivet missfall kan komma ut av sig själv. Men det är också vanligt att man tar tabletter(som förs upp i slidan) som startar igång det, eller att man skrapas(det Sugs ut). vid Skrapning finns en liten risk att det blir skador som kan göra det svårare att bli gravid sen så oftast Rekommenderas tabletter.

    Efter tabletter är vanligt att blöda runt 2 veckor (upp till 6 veckor också normalt) sen kan cykeln komma igång igen. Jag blev gravid inom 2 månader från mitt. Mensen var dock lite oregelbunden så det var bara tur att vi träffade ÄL.

    hoppas det inte är ma/missfall du går igenom.


    Jag har en lite knepig känsla i magen, typ inte mensvärk utan nåt annat.. 
    Jag vill av hela mitt hjärta att jag fortfarande är gravid. 
  • Anonym (WM)
    Juliflicka skrev 2022-05-19 20:06:11 följande:
    Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?

    Jag kanske ska ringa gyn imorgon igen för att höra om jag får göra ett VUL.
    Det tog sex månader, men sedan fick jag tyvärr missfall igen, fast inte MA den gången. Det var rätt nyligen, och nu försöker vi igen men har bara gjort två försök. 
  • Maymom

    Jag kände inte av mitt ma alls. Brösten värkte och magen kändes svullen ända tills strax efter jag fick reda på det.

    molvärk, typ mensvärk, gasig/svullen mage och ilningar är ju vanliga grav.symptom. Samtidigt så kan ju molvärk vara ett tecken på att nåt ska ut.

    det är så svårt att tolka. Enda du kan göra är ju att avvakta lite och följa rekommendationerna från bm.

  • Juliflicka
    Maymom skrev 2022-05-19 20:45:19 följande:

    Jag kände inte av mitt ma alls. Brösten värkte och magen kändes svullen ända tills strax efter jag fick reda på det.

    molvärk, typ mensvärk, gasig/svullen mage och ilningar är ju vanliga grav.symptom. Samtidigt så kan ju molvärk vara ett tecken på att nåt ska ut.

    det är så svårt att tolka. Enda du kan göra är ju att avvakta lite och följa rekommendationerna från bm.


    Ja.. det är så drygt att avvakta och vänta och vänta :( 
    Men det kommer ju bli någon reda i det tillslut. 
  • Juliflicka
    nathalie85 skrev 2022-05-24 17:49:45 följande:

    Hur gick det ts?


    Fick ett VUL förra fredagen som konstaterade missfall :( Men allt har gått bra och blödde 6 dagar, så inväntar nästa ÄL nu med ett gäng ägglossningstest :)
  • Sarken

    Beklagar ditt missfall :( Jag plussade i tisdags och tre timmar senare började jag blöda, inga klumpar men lite smått mensvärk (samma dag jag skulle fått mens) Blödde i ca 3 timmar, en halv tampong ungefär. Men inte blött sedan dess. Så ingen aning om det finns en bebis kvar eller inte och ingen vill göra ultraljud förrän vecka 8. Känns lite sådär. Tog ett nytt gravtest igår som visade ett starkt plus men hcg kan ju stiga ändå. Ska leta vidare efter någon klinik som kan tänkas göra ett vul tidigare. Så jobbigt att inte veta :/

  • Anonym (WM)
    Juliflicka skrev 2022-05-27 23:12:04 följande:
    Fick ett VUL förra fredagen som konstaterade missfall :( Men allt har gått bra och blödde 6 dagar, så inväntar nästa ÄL nu med ett gäng ägglossningstest :)
    Hej Juliflicka! Beklagar att det gick så. Det är verkligen skit när det händer. Det finns inga ord som beskriver hur man mår efter ett missfall tycker jag, men du har mitt deltagande.
Svar på tråden Låter detta som missfall? V7