• Anonym (Hjärtekrossad)

    Kommer han komma tillbaka?

    Förra helgen så gjorde min kille slut och som titeln säger, kommer jag få tillbaka honom eller måste jag gå vidare?

    Vi är 36 och 37, bor inte ihop och var tillsammans i 5 år. Det har varit mycket och stor kärlek, vi har bråkat en del som man gör i typ alla relationer, inget konstigt. 
    Nu med corona så har det blivit mycket på hans jobb och om någon är sjuk eller inte jobbar på som de ska så har det blivit hans problem. Så det har varit och är tufft för honom vilket också har märkts då han ofta är trött och lite off. Han har egentligen aldrig varit superbra på att visa sina känslor men på sistone så har kan varit ännu sämre och sex har vi knappt. Jag har då blivit osäker på hans känslor för mig då jag som person läser in mer på kroppsspråk än vad som faktiskt sägs. (extra så efter att jag i ett tidigare förhållande känt på mig att nåt var tok men han hävdade att han visst tyckte om mig, efter flera månader kom det fram att jag haft rätt hela tiden) 
    Den här senaste kille känner jag dock ändå att jag kan tro på, då han som sagt alltid varit dålig på att visa och han är dessutom extremt bra på att uttrycka det i skrift. Väldigt mycket gulligt där. Och han har gärna velat ringa då och då, för att få höra min röst. 


    Nu senaste så har han även börjat sova dåligt, svårt att somna och vaknar tidigt och kan omöjligt somna om. Jag har frågat om det är något mer än jobbet som tynger honom men nej det är bara det. Vi brukar ses på helgerna, men förrförra helgen så ville han ha en egenhelg så han kunde vila ut ordentligt, vilket jag är helt okej med och förstår då jag precis som han är introvert. 
    Nu helgen som var så ville han träffas och jag kollade om han inte behövde vila mer, men nej han ville ses. 
    Under lördagen så kom ett tillfälle då jag kröp upp till honom när han låg och slösurfa, för att mysa lite (vilket vi inte gjort fram tills dess) och då lägger han bort mobilen och lägger sig som en pinne och visar ingen som helst respons på min tillgivenhet. Efter en stund tröttnar jag och går då det gjorde mig lite ledsen och han kommer efter ett par minuter och så börjar vi prata om det hela. Han gör då slut för att han mår dåligt och kan inte visa mig den kärleken jag förtjänar, mer saker sades säkert men de minns jag inte då det hela gjorde mig så upprörd och chokad. Jag packar ihop mina saker och åker hem. 
    I söndags pratade vi i telefon och jag försöker få honom att ändra sig men han vill inte, det är slut, och precis som i lördag så minns jag inte allt då jag var i upplösningstillstånd, men ord som det klickade bara till, tycker man inte om sig själv så kan man inte tycka om någon annan och vi ska inte vara ihop för vi drar bara ner varandra förekom. 
    Jag sa att om han gör slut så vill inte jag att vi har någon kontakt, vilket han inte riktigt verkade gilla men accepterade. 
    Jag skrev till honom på kvällen och sa god natt vilket han också svarade på. 
    Men sen dess har vi inte haft någon kontakt. 


    Kommer han att ångra sig och komma tillbaka? Är det kört för oss?
    Har han inte hört av sig för att han inte vill eller för att han respekterar mitt beslut om ingen kontakt? Jag vill ha honom tillbaka, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Kommer han komma tillbaka?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 19:18:13 följande:

    1 Hur vet du att det inte bara är jobbet? Han är inte typen som ljuger en rakt upp i ansiktet och inte under ganska lång tid. 
    2 Kan helt klart vara sant.
    3 Ja men han kom sent och satte sig bredvid mig och strök på mig. 
    4 Ja men han trodde att jag ville det med. Men ja sant. 
    5 Hängde jag inte med riktigt. 
    6 Sant
    7 Ja, men samtidigt har det bara gått 5 dar, visserligen så pratade och skrev vi flera gånger om dagen på hans initiativ. 
    Jag var ju dessutom korkad nog att säga att jag inte ville ha kontakt. 


    Men ja, du kan ha rätt. 
    Tack för att du engagerar dig i mina problem. 


    1) Därför att människor inte fungerar så psykologiskt. Han har säkert mkt med jobbet också men det är verkligen inte bara det, då dumpar man inte den man älskar.
    3) Det betyder ingenting, du måste lyssna på vad han säger, inte att han kommer och stryker på dig för att han har dåligt samvete
    5) Du pratade ju med honom dagen efter om han hade ångrat sig eller vad du skrev men han står för sitt beslut
    7) Bara....? Om ni hade dejtat så hade det kallats ghosting och man hade insett att personen inte är intresserad och gått vidare.

    Ingen fara. Jag hoppas mest att du kommer till insikt om att du förtjänar en kille som vill vara med dig istället för att sakna någon som visat tydligt att ni inte ska vara ett par.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (A) skrev 2022-05-20 19:18:52 följande:
    Håller med

    Som jag sa, inte massor och inget alls på sistone. 
    Så inga par tjafsar om saker? 

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 19:18:13 följande:

    1 Hur vet du att det inte bara är jobbet? Han är inte typen som ljuger en rakt upp i ansiktet och inte under ganska lång tid. 


    Och vidare. Att inte dumpa någon är inte detsamma som att ljuga. Först måste han bli klar med tankarna för sig själv och komma fram till att han ska göra slut, det tar ett tag.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-20 19:27:39 följande:
    1) Därför att människor inte fungerar så psykologiskt. Han har säkert mkt med jobbet också men det är verkligen inte bara det, då dumpar man inte den man älskar.
    3) Det betyder ingenting, du måste lyssna på vad han säger, inte att han kommer och stryker på dig för att han har dåligt samvete
    5) Du pratade ju med honom dagen efter om han hade ångrat sig eller vad du skrev men han står för sitt beslut
    7) Bara....? Om ni hade dejtat så hade det kallats ghosting och man hade insett att personen inte är intresserad och gått vidare.

    Ingen fara. Jag hoppas mest att du kommer till insikt om att du förtjänar en kille som vill vara med dig istället för att sakna någon som visat tydligt att ni inte ska vara ett par.

    1 Han gör. Han har dumpat mig för liknande innan. Saker hade hänt och har var ledsen och hade gått in i en depression och valde att göra slut för att han orkade inte vara glad och han tyckte att jag förtjänade någon som var glad. Men jag övertalade honom om att bara släppa lite på kontakten vilket han senare tackade mig för. 


    3 För att han legat som en pinne? Det var innan han gjorde slut

    5 Ja okej   

    7 Sant


     

  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-20 19:30:36 följande:
    Och vidare. Att inte dumpa någon är inte detsamma som att ljuga. Först måste han bli klar med tankarna för sig själv och komma fram till att han ska göra slut, det tar ett tag.
    Han sa flera gånger att det bara var jobbet. Absolut bara. Han sa också att han var kär i mig och älskade mig så sent som bara ett par dagar innan det tog slut och han sa han kände att han behövde göra slut med efter att vi suttit en stund om pratat efter pinne-grejen. 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 19:43:06 följande:

    1 Han gör. Han har dumpat mig för liknande innan. Saker hade hänt och har var ledsen och hade gått in i en depression och valde att göra slut för att han orkade inte vara glad och han tyckte att jag förtjänade någon som var glad. Men jag övertalade honom om att bara släppa lite på kontakten vilket han senare tackade mig för. 


    3 För att han legat som en pinne? Det var innan han gjorde slut

    5 Ja okej   

    7 Sant


    1) Du skulle ha tagit det på allvar redan första gången. Om en kille säger saker i stil med att han inte är bra för dig eller att han inte kan ha en relation just nu eller liknande - lyssna på vad han säger. Och normalt sett så gör man inte slut flera gånger och kommer tillbaka, då är man inte helt stabil som människa. Vilket iofs är rätt uppenbart sant i hans fall, men även andra då.

    3) Ja. Det betyder att han var väldigt obekväm i ditt sällskap. Du måste komma ihåg att han redan visste att han skulle dumpa dig då.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 19:48:49 följande:
    Han sa flera gånger att det bara var jobbet. Absolut bara. Han sa också att han var kär i mig och älskade mig så sent som bara ett par dagar innan det tog slut och han sa han kände att han behövde göra slut med efter att vi suttit en stund om pratat efter pinne-grejen. 
    Ja han trodde väl säkert det när han sa det. Och man kan vara kär, älska någon osv ändå, tills man inser att det faktiskt inte är så. Det är som att personen tror på det själv om du förstår. Så det blir inte en lögn då.

    Ja då kanske det var just där och då han insåg det men tro mig, en sån sak inser man inte på "fem minuter", det har legat och grott i honom ett längre tag.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-20 20:41:09 följande:
    Ja han trodde väl säkert det när han sa det. Och man kan vara kär, älska någon osv ändå, tills man inser att det faktiskt inte är så. Det är som att personen tror på det själv om du förstår. Så det blir inte en lögn då.

    Ja då kanske det var just där och då han insåg det men tro mig, en sån sak inser man inte på "fem minuter", det har legat och grott i honom ett längre tag.

    Det går inte riktigt ihop. 


    Han kan ju ha trott att han var kär och ville vara med mig och samtidigt ha tappat känslorna och gått och tänkt på att göra slut.

    Då är det ju mera troligt att känslorna faktiskt fanns där och att han där och då kände att nej det funkar inte, hon behöver att jag visar känslor och jag klarar uppenbarligen inte att ge henne det hon behöver när jag är såhär utmattad. 

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-20 21:36:46 följande:

    Det går inte riktigt ihop. 


    Han kan ju ha trott att han var kär och ville vara med mig och samtidigt ha tappat känslorna och gått och tänkt på att göra slut.

    Då är det ju mera troligt att känslorna faktiskt fanns där och att han där och då kände att nej det funkar inte, hon behöver att jag visar känslor och jag klarar uppenbarligen inte att ge henne det hon behöver när jag är såhär utmattad. 


    Nej ts, det här har gått och grott i honom länge, även om han inte alltid varit medveten om det. Om du mår bättre av att tro att det var ett plötsligt infall så gör det, men det är fortfarande slut och han kommer fortfarande antagligen inte tillbaka, och OM han ens skulle göra det så borde du säga nej för han är inte i en position att kunna ha en vettig relation just nu ändå.
  • Anonym (Hjärtekrossad)
    Anonym (Nja) skrev 2022-05-21 07:13:33 följande:
    Nej ts, det här har gått och grott i honom länge, även om han inte alltid varit medveten om det. Om du mår bättre av att tro att det var ett plötsligt infall så gör det, men det är fortfarande slut och han kommer fortfarande antagligen inte tillbaka, och OM han ens skulle göra det så borde du säga nej för han är inte i en position att kunna ha en vettig relation just nu ändå.

    Jag tycker inte att du ska yttra dig sådär om saker som du uppenbarligen inte har nån koll på. Jag har pratat med honom och j*vlar så fel du hade!

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hjärtekrossad) skrev 2022-05-22 17:50:30 följande:

    Jag tycker inte att du ska yttra dig sådär om saker som du uppenbarligen inte har nån koll på. Jag har pratat med honom och j*vlar så fel du hade!


    Hahahaha vilken tur för dig då :D Undrar om du är lika bitchig i verkligheten. Iofs låter det väldigt konstigt att jag hade sååå fel att du måste överreagera på det där sättet. Faktiskt så pass att jag inte tror på ett ord av det du säger. Men om jag har fel, lyyyycka till x)
Svar på tråden Kommer han komma tillbaka?