• Anonym (K.L.M.T.U.W.)

    Du har själv valt det! Svarar hon mig alltid.

    Måste bara få avreagera mig lite på svärmor. Hon ringer mig varje dag och vill prata lite och när hon frågar vad jag har gjort så kanske jag svarar att jag har städat och då säger hon; Skyll dig själv du har själv valt att inte ha en städerska! 
    Andra gånger kan jag säga att jag har haft en stressig morgon pga alla våra djur och att det var mycket att fixa med dom och då svarar hon: Det är ju du som vill ha alla djur!

    Så här är det alltid och varje gång tvingas jag in i att försvara mig på nåt vis känns det som. Men saken är den att jag ALDRIG klagar på att jag måste städa, sköta om djuren, tvätta kläder eller vad det nu gäller. Jag svarar bara på hennes frågor om vad jag har gjort. Varför säger hon så där till allt jag säger??? 

  • Svar på tråden Du har själv valt det! Svarar hon mig alltid.
  • Anonym (K.L.M.T.U.W.)
    Anonym (??) skrev 2022-05-20 22:40:18 följande:
    Oj, där står det inte rätt till. Varför går alla med på det? Jag pratar med min mamma varannan vecka typ. 
    Men hon älskar att vara själv säger hon. Hahahahahaha. Sure. 
  • Anonym
    Anonym (K.L.M.T.U.W.) skrev 2022-05-20 22:41:14 följande:
    Men hon älskar att vara själv säger hon. Hahahahahaha. Sure. 
    Hon älskar nog att BO själv.

    Hehehe, så man kan missförstå.
  • FannyN

    Men varför försvarar du det. Säg hur roligt det var att städa eller hur lycklig och tacksam du är för era djur.
    Fast jag skulle ljuga och säga att jag legat i soffan och druckit skumpa eller shoppat loss å det grövsta på nätet och nu längtar jag efter massa paket!!

  • Anonym (öö)

    Om det var en person som ringde mig varje dag, eller flera ggr varje dag skulle jag inte svara. Varför svarar du mer än tex en gång i veckan? 

    Du kan styra upp detta mer än du verkar tro. Att hennes son har problem med sin mamma är tydligt, men du behöver ju inte dras med i det. 

    Säg inget speciellt nästa gång, undvik att säga nåt om djur och städ eftersom du vet vad hon kommer kommentera om. Säg att du tvättat håret eller nåt - blir ju spännande om hon skulle svara samma på det:  " ja men du får ju skylla dig själv att du har hår!"  (haha)

  • Tecum
    Anonym skrev 2022-05-20 22:05:48 följande:
    Varför skulle hon vara avundsjuk menar du?
    Imponerad?

    varför?
    För att TS klarar att sköta både hus och en massa djur utan att klaga, sånt gör sig inte självt och dessutom blir hon bunden av djuren. Svärmor inser kanske att hon själv varken orkat eller klarat det.
  • Anonym (what?)

    Jag håller med ovan- varför ska ni talas vid mer än max en gång per vecka?

    Jag hade samma svärmor i 20 år och vi ringdes i princip bara vid för att koordinera makens julklapp och födelsedagspresent, och om det var nåt i skolan med barnbarnen som hon skulle med på.

  • Anonym

    Sluta prata med svärmor varje dag
    Låt din sambo ha den huvudsakliga kontakten
    Gå inte in på detaljer när du pratar med henne. 

  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2022-05-21 22:47:06 följande:
    Sluta prata med svärmor varje dag
    Låt din sambo ha den huvudsakliga kontakten
    Gå inte in på detaljer när du pratar med henne. 
    Håller med
  • Plupp73

    Hade inte klarat att prata med någon svärmor varje dag.
    De enda jag pratar med varje dag är mina barn och min sambo, och faktiskt min bästa väninna.
    Ingen mer

  • Anonym (hkh)

    Du får svara henne att det varit lite svettigt då du och hennes pojke hade ett rejält kn*ll innan hon ringde. Undrar om hon hade sagt att du har själv valt det. Cool

    Eller att du har haft fullt upp med att rengöra alla sexleksakerna o de var lite extra kladdiga denna gången.
    Då får du nog tyst på tanten.

    Jag fick besök dagligen av min dåvarande vidrigt jobbiga svärmor som bara klagade på att jag inte gjorde tillräckligt, så en dag mötte jag henne naken i dörröppningen med en vibrerande grov dildo o sa att den var orsaken till att jag inte hann allt jag borde göra. Sen slapp jag henne resten av förhållandet. 

  • Anonym (Frihet)

    Frågan är ju om DU trivs med ditt liv?! 
    OM du gör det så låt ingen annan få dig att känna annorlunda Hjärta


    Men svara henne att du har haft världens bästa dag, njutit av livet och dina djur! 
    Låt inte missnöjd, DU har ju valt ditt liv. Och det låter i din TS som att du faktiskt tycker väldigt mycket om det. 


    Låt inte någon missunnsam människa säga något annat! Du låter henne tro att du inte tycker om ditt boende. 
    Visst det är mycket att göra kring djur och hemmiljö. Det låter som din man beklagar sig för din svärmor men inte vågar säga något till dig.


     


     

Svar på tråden Du har själv valt det! Svarar hon mig alltid.