• Anonym (Ledsen kille)

    Vad tror ni om vår relation?

    Jag undrar om det finns någon som varit med om samma sits och isåfall som kan berätta hur det gick för er?


    Har ni nån gång lärt känna en person som verkar va jättebra för er, ni träffats en gång efter flera veckors telefonkontakt och messande, men sen inom en månad så börjar personen successivt hör av sig mindre och mindre på sms, till den grad där du måste fråga vad som försiggår. 


    Personen berättar då att denna har så svårt släppa sitt ex som denna forfarande är vän med, exet har gått vidare med en ny men ska flytta flera mil bort till en annan ort, relationen mellan dom tog slut ett år tidigare, vilket gör att denna person man lärt känna, berättar att hon är ledsen över att förlora vänskapen med exet och känner en tomhet kring deras relation, vilket jag kan förstå.

    Så detta leder till att personen man lärt känna inte orkar ha nån kontakt just nu, då det är mycket med både jobb och att finna sig själv igen.

    Så nu kommer min fråga, har ni varit med om att en person slutat höra av sig, men så har denna helt plötsligt hört av sig igen några månader/ veckor senare? Eller kanske ännu längre tid? Hon säger att hon tycker jag är supertrevlig och någon hon verkligen velat lära känna mer, men att tid eller ork inte finns. 

    Finns det hopp eller vad tror ni? 

  • Svar på tråden Vad tror ni om vår relation?
  • Monsieur Venus

    Självklart finns det hopp! Det är nog bara nyttigt om hon tar det lite lugnt och hittar sig själv igen, innan hon träffar någon ny. Att hon bromsar och drar sig undan kan ju också bero på att hon helt enkelt inte är intresserad, men så behöver det verkligen inte vara. Det är viktigt att du inte pressar henne.

  • Anonym (A)

    ett tillägg:
    du kan ju också öppna upp dig lite för henne om
    hur du känner och tänker. Men lugnt och försiktigt.

  • Anonym (Ledsen kille)

    Tack båda två för svaren!

    Jag har i flera veckor gett henne massor av tid, hon svarar max 1-2 ggr i veckan på ett mycket kort sms, man märker att hon har lite ork. Jag har frågat för tre veckor sen om hon forfarande vill ha kontakt och hon sa ja, men att jag får respektera att hon har lite ork och är nere i en svacka, men så såg jag igår att hon lagt upp en ny bild på hennes Tinder och de gjorde mig väldigt fundersam, jag fick inte ens ett sms av henne samma dag hon byter bild, då hon inte hört av sig på flera dagar.

    Så vad tror ni? Jag bad henne va ärlig om hon bara skriver av ren artighet men får bara svaret att hon velat lära känna mig om hon haft tid och ork, men ska jag vänta på henne eller är det en fin bortförklaring att vi inte kommer höras mer? 

  • Anonym (A)

    Okej. Förstår att du blev fundersam.

    Jag kan bara säga att det låter som att du gjort allt rätt och jag är osäker på vad/om det finns mer att göra.

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ledsen kille) skrev 2022-05-20 23:39:58 följande:

    Tack båda två för svaren!

    Jag har i flera veckor gett henne massor av tid, hon svarar max 1-2 ggr i veckan på ett mycket kort sms, man märker att hon har lite ork. Jag har frågat för tre veckor sen om hon forfarande vill ha kontakt och hon sa ja, men att jag får respektera att hon har lite ork och är nere i en svacka, men så såg jag igår att hon lagt upp en ny bild på hennes Tinder och de gjorde mig väldigt fundersam, jag fick inte ens ett sms av henne samma dag hon byter bild, då hon inte hört av sig på flera dagar.

    Så vad tror ni? Jag bad henne va ärlig om hon bara skriver av ren artighet men får bara svaret att hon velat lära känna mig om hon haft tid och ork, men ska jag vänta på henne eller är det en fin bortförklaring att vi inte kommer höras mer? 


    Hej, från någon som precis slösat bort massa månader på en kille som betedde sig sådär fast hade jobb som ursäkt vill jag ge följande råd:
    Gå vidare och börja prata med andra. Om det nu skulle vara så att tajmingen är fel så kanske hon hör av sig i framtiden och då kan du ta ställning då om du tycker hon har förändrats. Om inte så har i alla fall inte du slösat din tid och gett dig själv en chans att träffa någon fin människa. 
  • Anonym (Nja)

    Inte just nu. Hon måste komma över sitt ex först och det kan ta lång tid. Tills vidare måste du släppa henne och gå vidare med livet.

  • Anonym (lll)

    Om jag var du hade jag sagt att hon behöver få ordning på allt i sitt liv. Närhon gjort det, om ni råkar på varann igen så får ni se hur läget är då. Att ha nån online "på vänt" är inte helt schysst. 
    Du kan vara ärlig mot henne och säga att du tycker om henne men att du kommer dejta andra om det råkar dyka upp någon (ungefär). 

  • Anonym (Ledsen kille)

    Nu har hon uppdaterat sin Tinder igen, och dessutom sa hon på sms att hon vill träffa mig och lära känna mig. Vad gör jag nu?!

Svar på tråden Vad tror ni om vår relation?