• Anonym (Håret)

    Missnöjd med frisörbesök

    Hej jag var hos min vanliga frisörsalong i förrgår för att slinga håret ljusare och klippa det inför studenten. Men när jag kom hem ångrar jag det där besöket. För det första så blev det inte jättemycket skillnad på håret men det blev lite ljusare i längderna men inte en wow förändring. kändes onödigt att betala 2400 för detta. Sedan märkte jag att det blev lite fläckigt och ojämt vid rötterna. Man ser strecket där frisören började färga och den sa att det skulle smälta in jämt. På vissa ställen syns det tydligare. Hade ingen bottenfärg heller. Sedan klippte den även mig och märker nu att sidorna är olika långa. Ena sidan är lite längre och sluttar ner medans andra är kapat rakt av och det syns när jag tittar på mig. Såg sedan på kvittot när jag var hemma såklart att de höjt en enkel klippning från 450 till 500 och fick inte heller någon rabatt på det för att jag slingade mig. Kändes bara som den klippte slarvigt. Är det dumt att gå tillbaka dit och påpeka dessa sakerna för jag känner mig inte helt nöjd. Priset jag betalade var ändå 2400 för folieslingor nyansering och toppning

  • Svar på tråden Missnöjd med frisörbesök
  • Anonym (Jaa)

    Självklart ska du gå tillbaka så dom får rätta till felen, det har du rätt till. Sen ska du byta frisör!

  • Anonym (lll)

    man har all rätt att gå tillbaka och få det ordnat. 

  • Anonym (Missnöjd)

    Gå tillbaks så får de fixa det gratis. Byt sen frisör. Om du vågar. Jag har slutat gå för ingen lyssnar hur jag vill ha det.

  • Anonym (Håret)
    Anonym (Jaa) skrev 2022-05-21 10:50:49 följande:

    Självklart ska du gå tillbaka så dom får rätta till felen, det har du rätt till. Sen ska du byta frisör!


    Okej kan jag gå dit imorgon? Jag klippte mig i tisdags?
  • Anonym (A)
    Anonym (lll) skrev 2022-05-21 10:53:53 följande:
    man har all rätt att gå tillbaka och få det ordnat. 
    Just så.
  • Anonym (XXX)

    Jag tycker att du ska gå tillbaka. 

    Frisörer är överlag hopplösa. Min dotter och jag sköter varandras hår sedan några år tillbaka, och det går utmärkt. Vi har använt några Youtube-videos för att lära oss. Det är inte rocket science. Och det finns så bra produkter i vanliga affärer nu, t.ex. för blekning och färgning. Det enda man behöver göra är att följa instruktionerna, så kan det inte bli fel. 

Svar på tråden Missnöjd med frisörbesök